Страница 1 от 2

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 00:20
от pavelp
Колеги, зле съм с електричеството, ама нормално ли два пъти шестгодишен акумулатор да се разрежда под четири волта и още да е жив? След последното зареждане държи 12,3 според китайския мултиметър. Пък си и пали. Колата е бензин

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 08:13
от max-2
Нормално е, така става, колата пали, но това не е достатъчно. При паленето пада под 10 волта, може и под 8. Електрониката страда. Алтернатора също се товари после, защото зарежда много, но след това пак няма никой в акумулатора, т. е. капацитета на акумулатора вече не е 50 амперчаса, а 15 примерно.
Фирмите, които продават акумулатори имат електронни тестери. Ако покаже, че е за смяна-сменяйте с чиста съвест. Факт е, че бензиновите тойоти палят леко.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 08:38
от mapamop
pavelp написа: 03 Дек 2024 00:20 Пък си и пали. Колата е бензин
Авенсиса преди да разтегли веригата палеше "от четвърт, докато си види ключа в патрона". Около месец го карах с акумулатора от дизеловата Зафира на баща ми, който имаше 1-2 пробити клетки. На волтметър в покой държеше 11.9 волта, но след запалване падаше на около 9 волта, по време на запалването клякаше на 7 волта.
Сменяй го - електрониката не работи стабилно под 10.8 волта. Първия симптом при мен е че се занулява средния разход. Следващия е грешка за "пре/под-напрежение по електрическата система". И има вероятност и за други "възпаления".
Макс ти го е казал - има си волтаж, има си ниво на стартов ток (в ампери), имаш и капацитет на енергоемкост на акумулатора ("колко ток събира в клетките").
Има и евтини китайски тестери, които в повечето случаи работят коректно, ако не ти се ходи по улиците.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 10:27
от WoLF
Чисто химически не е възможно да е наред. По-голямата част от повърхността на плочите си е заминала и има намален капацитет, повишено съпротивление и още куп неща, които на една крушка няма да ѝ пречат, но автомобилната електроника въобще не харесва...

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 13:48
от pavelp
Благодаря, при първа възможност ще отскоча до някой да го види...ако издържи, че не се и кара колата често.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 19:59
от slowtraveler
WoLF написа: 03 Дек 2024 10:27 Чисто химически не е възможно да е наред.
Абсолютно си прав, че теорията казва така... Обаче личният ми опит сочи, че 3-4 годишен акумулатор, спаднал до 1В за около месец си се зареди и работи безпроблемно години след това... Аз също заради теорията го смених, въпреки, че колата си палеше нормално. Колега го взе за някаква негова 'трошка' и се хвалеше години след това, че японския акумулатор бил голяма работа :)
Моят случай бе - моя грешка... Зимата тъкмо ще тръгвам на почивка с другия автомобил, и реших да взема нещо от багажника на Маздата (Мазда6)... Имаше много сняг, навалял след леден дъжд... Електрически се отключи багажника, но уплътненията бяха залепнали и реших да не го мъча да го отварям. Натиснах го, лампите вътре угаснаха, но явно не съм успял да го затворя...
След около месец -месец и нещо, снегът се стопи, изгря слънце, решавам да отида с тази кола на работа. Ама тя въобще не иска да отключва :) Поглеждам - багажника стоял отключен и полуотворен (като се е стопил снегът отгоре, се отворил на 2см и явно е светнала лампата вътре в багажника...
Зареждането бе проблемно, защото зарядното не разбираше, че има вързан акумулатор. Тъй-като имам много захранвания вкъщи изрових едно за някаква играчка, което подаваше около 14V (и директно качи волтажа до толкова ) с ток около 20-30мА. След половин час токът плавно се покачи на около 200мА. След около час напрежението при изключено такова зарядно се покачи до около 8V и автомобилното зарядно успя да разбере, че има акумулатор, но първият час само 'щракаше', че 'зарежда/зареден' - в момента, в който подаде някакъв ток, и напрежението на акумулатора скачаше до 'напълно зареден' някъде около 15V, и заряда спираше, като напрежението на акумулатора пак спада на около 8V и цикълът се повтаряше... След около час - зарядният ток вече се покачи и спря този ефект. Заряда със зарядно Бош С3 продължи около два дни докато покаже 'зареден'...

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2024 20:27
от WoLF
Вече имам няколко такива по този начин съживявани. Всичките после са със странности boxed.gif Шурито си свали акумулатора до 2V преди две зими. Зареди го с токоизправител без електроника (не задава въпроси, а направо бичи необходимото напрежение) и акумулатора си държи напрежение и всичко. До тази година продължи приказката - оказа се, че натоварвал алтернатора и сега рециклаж на същия. Никакви други симптоми нямаше, че е проблемен акумулатора до този момент и още си държи напрежение и пали дизели. Много му се радваше тогава на този акумулатор, а сега не иска да го погледне tooth.gif

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2024 13:34
от FearSoft
Алтернатор не може да се скапе, ако зарежда слаб акумулатор (със сулфатизация). Той си работи през цялото време, през което колата се движи. При нормалните коли, става въпрос, не хибриди. Може реле-регулаторът да се прецака, но и това е слабо вероятно. По-проблемно е, ако има клетка на късо. Ама тогава и напрежението на акумулатора няма как да е нормално...

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2024 13:36
от slowtraveler
FearSoft написа: 04 Дек 2024 13:34 Алтернатор не може да се скапе, ако зарежда слаб акумулатор (със сулфатизация).
Често се случва при дълбок разряд да се разпадне плочата и да даде на късо.... Да, имал съм и такъв случай на служебният автомобил, дето стоя в гараж година...

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2024 13:39
от FearSoft
Именно, клетка накъсо. Но не и прекъснала. Всъщност, и в двата случая няма как да има нормално напрежение под товар.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2024 13:50
от slowtraveler
Под товар може да те подлъже - възможно е и поумрял акумулатор с налични клетки да ти даде 10V пиков спад, но и окъсил акумулатор може да направи подобен номер, ако другите клетки са били изправни, а тази е окъсила хубаво tooth.gif
Палил съм дизелак с окъсила клетка :thumbsup:

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2024 14:29
от FearSoft
Да бе, възможно да си палил, не отричам. Колко пъти подред е друг въпрос tongue.gif Но при малко по-обстойна диагностика веднага ще изскочи проблемът.
В тубата има много клипове (например гледаният и от теб Гараж 54), където възстановяват до работно състояние напълно скапан акумулатор. Даже един го преполюсираха и пак работеше tooth.gif Ама това са си занимания за спорта. И спомени за едно време, когато да си купиш нов акумулатор си беше голяма работа. Та и ние сме ги правили експериментите.
Между другото, един колега му подариха чисто нов, но стоял на склад с години (повече от 5, мисля) акумулатор за втория на Мерц В серия. Беше под 6 V без товар. След съответните "магии" си се възстанови напълно и работи безпроблемно вече 3-та година. Да, не е стартов, а това има значение.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 12 Дек 2024 11:26
от Оги
Тръгне ли акумулатор да пада и жена да шава - оправия няма, сменя се.
Няма ли напрежение 12 в, дори 1 десета надолу, през зимата и 1 нагоре или прави какъвто и да е номер- не го смятам за стока.

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 12 Дек 2024 12:46
от slowtraveler
В случая говорим за инцидентно паднал акумулатор... Обикновено - заради неправилна експлоатация :) Което може да се случи и на съвсем нов акумулатор (колега бе взел нов Авенсис на времето и за първата година смени три акумулатора по гаранция 'щото падали' :) :) :)

дълбоко разреден стар акумулатор

Публикувано на: 13 Дек 2024 12:42
от Оги
3 акумулатора по гаранция на Авенсис ? И Юаса ли бяха ... или някой е друснал цялото пале с мотокара. Може да е имало протечка.