Страница 1 от 5

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 20:14
от nov
Минах доста км с тази спирачна течност и искам да я сменя ( не е потъмняла, бистра е все още но км са и доста), отворих юзър менюъл-а но там съветите са да е ДОТ3, а мисля, че тя е вече стара, като стандарт и не съм сигурен дали ще намеря (освен ако не купя оригинална от Тойота), въпросите са ми следните:
1. купувам оригинална от Тойота и каквато ми дадат?
2. в търсачката на Равенол ми излиза някаква с ДОТ4, незнам дали е точно за мен или е просто универсална, защото например маслото им за задния диф за моята кола го дават 75W90, а реално при мен е 75W80 LT (в менюъла си го пише).
3. Когато преди 10-на години имах Ауди подбирах някаква по-особена спирачна течност (оригинална на Ауди), но мисля беше дот 5 или 4.1 не помня точно , но спецификата беше, че имаше ESP и оттам произтичаше изискването за специфичната спирачна течност от гледна точка на хигроскопичност (заради ESP-to).

Та някъде ако мога да разбера дали колата ми има ESP (имам TRC - но предполагам това е само за блокаж на диф-а, аналога на ASR при ВАГ), но незнам включва ли в себе си и ESP (наименованието по ВАГ, че незнам Тойотското) за да знам какво да подбера за да ми върши работа дълго време и километри. Някой ако знае и какво е необходимото количество спирачна течност за смяна ще съм благодарен? Същата ли течност се ползва и за помпата на съединителя (от същото казанче), защото нямам друго отделно казанче?
Казват, че при смяна на спирачна течност протичали спирачните помпи (уплътненията им) и било нож с две остриета, но моята я смених , като взех колата и нямам грам теч.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 20:32
от WoLF
DOT4 и DOT3 са взаимозаменяеми, другите не са! Аз наливам 4ка и нямам проблеми, за по-стари спирачни системи и несъстезателно спиране остани на 3ка...

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 20:33
от max-2
Дот 5.1 е най-добра за заместване на 3 и 4. Т.е. надгражда ги като показатели и е напълно съвместима с тях.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:02
от Ивайло Димов
DOT 4 е най-широко разпространена ,слагал съм такава на рендето 1993 набори на Толедото .
Един съвет,отиди да ти я сменят с машина (35-40 лева) Дръпне ли въздух ABS-а ще береш ядове .

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:08
от nov
Ивайло Димов написа: 22 Ное 2024 21:02 Дръпне ли въздух ABS-а ще береш ядове
Не го знаех това, демек за не спортно каране (каквото е моето) и ДОТ4 ще свърши работа, каква марка да търся или да е оригинална? Количество?

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:12
от WoLF
Върши! Тойота-та е с Ferodo DOT3, Форд-а с ATE DOT4. Не мисля да прави особена разлика марката...

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:27
от gena_bs
Не намирам указано количеството спирачна течност в системата.
За бензинките и D-CAT пише, DOT3. За D4D - DOT4.
Взимай 1л. ATE SL или SL.6 DOT4.
Ако ти се дават повече пари - ATE Super DOT5.1
https://www.ate-brakes.com/products/flu ... ke-fluids/

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:33
от nov
Еееееееееееееееееее, аз за АТЕ бях изключил тотално, тия ще са , любими са ми и за накладки, мерси за подсещането! Не е до парите, просто няма да я ползвам по предназначение по-скъпата течност, ако знам обаче, че само от нея ще си подобря спирачките или скъся спирачния път дори с 10% бих се метнал.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 21:56
от Ивайло Димов
Bosch ,TRW ,Ferodo ,ATE квото и да налееш няма има разлика.

Ще береш ядове с обезвъздушаването на ABS системата
Преди да правиш квото и са било си провери "цицките" да не са коризирали и залепнали ,че филма ще е голям
.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 22:11
от WoLF
Пак казвам - ако не си кипваш течността и изпичаш спирачките, няма да намериш голяма разлика :thumbsup:

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 22:27
от nov
Не не мнооооооого съм далеч от кипване на течността, тая кола на 6-та върви с 2500 оборота, това за цицките ше го кажа на майсторягата той да си бере грижата. Иначе на шведа му кипвам течността, ама не е по темата :cheers:

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 22:33
от Ивайло Димов
:thumbsup: Течността кипва като е стара и овлажнена ,спирачната течност е хигроскопична и поема влага като гъба .За тва и повечето service manual препоръчват смяна на 2 години.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 22 Ное 2024 22:45
от WoLF
Като я озориш пак си кипва и спада рязко КПД-то ѝ, тази температура е основната характеристика на течностите, все пак :whistle:

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 08:23
от gena_bs
Ако правилно се сменя спирачната течност, няма опасност за ABS системата.
Имам предвид да се източи преди това остатъкът от старата от казанчето със спринцовка.
Също, когато се обезвъздушава системата, да не се оставя казанчето "сухо".
От моя горчив опит - автомобила поставен на 4-те си колела!
Дали на подемник-платформа (или както там се нарича) или на канала - без значение. Важното е да не висят колелата във въздуха.
Успех!

На опаковката на ATE SL.6 мисля пишеше да се сменя на 3 години при нормална експлоатация. На SL - на 1 година.
Аз съм сменял последната на 3 без да съм забелязал някакви проблеми.
Всичко това при изправна спирачна система, естествено!

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 09:30
от slowtraveler
gena_bs написа: 23 Ное 2024 08:23 От моя горчив опит - автомобила поставен на 4-те си колела!
Не съм имал проблеми с вдигнати колела... Дори практически винаги обезвъздушаването е ставало точно така...
Иначе колегите са подсказали как става най-лесно смяната - източваш казанчето със спринцовка, доливаш догоре, почваш от далечното колело за да издуха максимално от старата течност от магистралите. Като често се проверява казанчето и долива за да не остане в никакъв случай празно... Ако не е сменяна скоро течността - ясно се вижда преминаването от 'амортизираната' течност към новата (хубаво е да ползваш прозрачно маркуче за да може да се следи внимателно)....
И малко повече течност да изхвърлиш - лошо няма. Така издухваш всички магистрали...