Страница 1 от 2

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Публикувано на: 11 Ное 2024 22:27
от kyoshinn
Здравейте, колата е Toyota Avensis T25 2007 година 126 к.с. D4D двигател. Откакто паднаха температурите първото палене на колата е трудно и изпушва на сурова нафта. След това колата пали от четвърт оборот, както и през деня, но първото палене е трудно и това единствено откакто паднаха температурите. След много четене и проби-грешки и наляти пари, то вече нямаме решение на проблема и търся помощ.
До тук сменени:
1. Дюзи (чисто нови)
2. Свещи
3. Реле свещи
4. SVC клапан
5. Масла, филтри и т.н.

Акумулатора и стартера след проверка са в добро здраве. Цялата система е промита с добавки за гориво. Горивото 100% е качествено + добавка на бардал. Няма записани грешки, ЕГР-а е изолиран с пластинка и софтуерно. Дори в официалния сервиз на Тойота вече вдигат ръце и викат не знаем... Последно четох за някакъв ъпдейт на ЕКУ, но не намерих повече информация къде, какво и как ? Някой, ако има повече информация или други предложения ?

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 11 Ное 2024 22:38
от WoLF
Взима въздух горивната система от някое малко o-пръстенче? Щеше да прави и на топло, но може да е наистина много малка цепка. Това го имаше като случаи, не го казвам случайно.
Ако имаш път към София можеш да се уговориш с колегата за една диагностика. Може да изкочи зайче от някъде...

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 11 Ное 2024 22:41
от kyoshinn
Не го изключвам, ще се провери. Иначе забравих да кажа, че при напомпване на горивния филтър разлика няма, тоест и да се подкачва нафта, файда никаква.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 11 Ное 2024 22:53
от mapamop
Клапана като го сменихте ресетнахте ли паметта за помпата през диагностиката?
Кошницата гледана ли е за замърсявания?
И аз стрелям в тъмното, защото симптома е като на дишаща горивопроводна система.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 11 Ное 2024 23:10
от kyoshinn
Не сме ресетнали или поне не знам, макар че от Тойота би трябвало да са я свършили тази процедура, за всеки случай ще се провери. Кошницата не сме гледали, не знаех, че даже има, макар, че ако беше тя, първо с цялото количество добавка за промиване би трябвало да се е изчистила. Отделно, ако беше тя, то проблема щеше да е и на топло.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 11 Ное 2024 23:19
от mapamop
Със добавката може да са се вдигнали утайките и все още студената нафта да не минава през позадръстената цедка. Цедката прилича на пакетче от чай, но от пластмасова финна мрежа. Ако е попила частично парафин, масла от резервоара на бензиностанциите и ръжда ще е с намалена пропускливост.
При смяна на клапана имаше и уловка че се обновяваше софтуера, за да се промени поведението на SCV така че да държи по-високо налягането. Но говоря по спомен - разрови и тук из темите поне.
Другия слаб възел във веригата ти е клапана за разтоварването на излишното налягане в рейка. Но предвид че се сменя по сервизно цялата горивна рейка, може би на първо време е добре да се измери налягането на горивото в рейката.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 06:33
от Ивайло Димов
"Колата изпушва на сурова нафта " Т.е системата дава гориво и тук въздух няма.
Правена ли е диагностика в реално време ,гледани ли са времената на дюзите ?

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 07:31
от max-2
Ако е износен двигателя и няма достатъчно компресия, на студено или на топло се затруднява паленето?
Не видях да е проверявана компресия.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 08:30
от iovkito
Почистване и смазване на стартер. След това дръжте на контакт малко повече, защото на тези авенсиси лампата за подгрев изгасва почти мигновено, а реално свещите продължават да греят.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 08:31
от kyoshinn
Днес беше тестване нещо различни. Сутринта колата пак трудно запали, като в момента, в който запали се изгаси. Изчакаха се 2-3 секунди и отново тръгна да се пали и колата от четвърт оборот запали.. Тоест условията са еднакви, но втория път запали без проблем. Пушека на сурова нафта ми индикира, че гориво има, но налягане няма, което да я възпламени цялата или поне това ми идва по логика. Все повече ми идва на акъла, че има въздух в системата, защото при първото палене го избутва и 2 секунди по-късно при второто палене вече го няма въздуха и съответно колата си запали без проблем, но там идва въпроса - защо изпушва на сурова нафта, тоест гориво има и не е въздух. Иначе да, правена е диагностика в реално време, проблеми няма, а и както казах дюзите са чисто нови. До другия колега - написал съм, че проблема е при студено време, ако нямаше компресия, то нямаше да пали и на топло и изобщо щеше да работи зле, а колата е топ от момента, в който запали.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 09:01
от mapamop
kyoshinn написа: 12 Ное 2024 08:31 е има въздух в системата, защото при първото палене го избутва и 2 секунди по-късно при второто палене вече го няма въздуха
Ако е това може лесно да го докажеш:
- Сутрин след дълъг престой, преди да опиташ да запалиш, напомпи гориво със помпичката върху горивния филтър. Ако е стекла нафтатта "бутона" ще е мек. Ако е задържала налягането на горивото ще е твърд.
- Паркирай колата в края на деня веднъж на що-годе идеално равно място, на следващия ден си намери място с наклон и я паркирай с муцуната срещу наклона (двигателя да стане най-високата точка от цялата система), на по-следващия ден я паркирай със муцуната по посока на наклона (резервоара да е най-високата точка от горивоподаващата система). Не помпиш с помпичката на филтъра.

Виж какви ще са резултатите - ако ти "диша" горивоподаващата система, когато я паркираш срещу наклона, нафтата ще се върне в резервоара и помпата ще остане на сухо. И ще запали мъчно. Не ти трябва някакъв сериозен наклон - дори и двете гуми на някой тротоар с малко по-висок бордюр ще ти свърши работа. Или просто улица със осезаем наклон.
Предвид че пуши черно и мирише на сурова нафта не мисля че ти липсва гориво, а по-скоро не стига въздух или компресия като за това гориво което се излива с цилиндрите. Мисли си над тази абстракция.

Не си писал дали са проверени и/или сменени подгревни свещи. За тях няма да ти даде индикация или да ти вдигне грешка ако има една или повече неработеща. За Тойота "те просто работят" и не ги проверяват. От опита на баща ми със хлОпелската печка - не изкарават повече от 1-2 до 3 години.

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Публикувано на: 12 Ное 2024 09:24
от Ивайло Димов
offtopic.gif Писал е ,че са сменени .Почти всички дизелови коли имат обратен клапан който пуска само в посока към ГНП .Точно ,за да не връща нафтата и помпата да остане на сухо при първо палене.
Да се мери налягането на рейла ,там има датчик и клапан регулиращи притока към дюзите.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Публикувано на: 12 Ное 2024 14:44
от VladimirK
Дебитомер, както и датчик колянов вал, също е добре да се проверят. Диагностиката може да не дава грешки, но е възможно по първия да има отлагания, а по втория стружки и ECU да се бърка с настройките.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Публикувано на: 12 Ное 2024 14:53
от Ивайло Димов
Датчик колянов вал не работи ако колата е загряла ,пали от раз на студено но като се стопли няма палене докато не изстине .Дебитомера има логика да се измие ,но ако е проблемен колата влиза в аваривн режим и кара с обогатени карти ,което се усеща във вървежа и разхода .

Друг виновник може да е датчик разпределителен вал .

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Публикувано на: 12 Ное 2024 15:54
от memorex
iovkito написа: 12 Ное 2024 08:30 Почистване и смазване на стартер. След това дръжте на контакт малко повече, защото на тези авенсиси лампата за подгрев изгасва почти мигновено, а реално свещите продължават да греят.
Твърде вероятно това да е причината.
Кога последно е сервизиран стартера?
А ако е още с оригиналния то 99.9 е от това.
Ако е от свещите ,нищо че са сменяни, за по сигурно ,двойно тройно подгряване преди първото въртене ще даде насока.