Страница 1 от 4

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 12 Окт 2024 21:05
от dreamerxs
Здравейте колеги, имам проблем с тласък/ци при ускорение в обороти между 1800-2200.
Автомобила е Авенсис Т25 2007 г., 2.0 D4D 126 к.с., двигател 1AD-FTV.
На втора предвака при плавно ускоряване почти не се усеща тласъка около 2000 оборота.
При рязко ускоряване, на втора, около 2000 оборота, сякаш за част от секундата забива муцуна и после рита с добро ускорение.
На трета при плавно ускорение има вълнообразен двоен тласък отново в същия интервал на обороти.
На четвърта скорост, положението е същото, но тласъците са три един лек, много малка пауза, още едно лек тласък и накрая около 2100-2200 оборота влиза в ускорение също с лек тласък.
Тласъка го има и при ускорение с темпомат (без да пипам педала на газта) - запаметявам скорост, съединител за да изкл. темпомата и после бутам еднократно лостчето, за се върна към зададената скорост - и воала, около 2000 оборота също има тласък или тласъци.
Сякаш между тези тласъци нещу отнема ускорението или прекъсва подаването на гориво за част от секундата.

Малко след 2000 оборота, все едно нищо не се е случвало. Няма ритане, няма тласъци, ускорява си доста прилично.

Днес почистих ЕГР клапана и сензора за поток на въздуха.
Исках да почистя и дроселовата клапа, но нищо не ми заприлича на нея...

Преди повече от 1500 км, на пълен резервоар, сложих добавка за дюзи, в концентрацията за профилатика (не за лечение). Предната профилактика с такава добавка беше преди 2 години. (Възможно ли е да е набило боклук в горивния филтър?)

Ще съм благодарен за идеи или насоки.
Благодаря предварително

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 12 Окт 2024 21:15
от mapamop
Започни със чист нов въздушен филтър, нов горивен филтър, измит дебитомер, измит EGR, измит въздуховод/тръби на EGR от саждите вътре. Въпросния дросел е под EGR-а на тоя мотор и по каталозите се води Venturi. От там нататък вече си експериментирай на що-годе стабилна основа, със отстранените тривиални причини от сажди и мизерия.

Турбото ти мисля че се отваряше на около 2000 или 2500 оборота, и от там може да ти изглежда унила и мързелива до тия обороти. Не е изключено и то да има нужда от профилактика.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 12 Окт 2024 21:51
от memorex
Аз бих проверил СК.кутия от-до.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 12 Окт 2024 22:25
от WoLF
Колекторите как са?

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 06:15
от Ивайло Димов
Преди да се прави каквото и да било да се закачи колата с Techstream ,диагностика в движение за да се види дали няма да цъфне някой проблем.
Ако има грешки -преди reset да ги снима кодовете.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 09:12
от mapamop
Масово на тия мотори търсят по моргите един широк и къс маркуч за въздух на турбото. Пука се, размера му е малък и цената му е душманска по спомен. Мисля си за олабен клапан на помпата, позаминали дюзи и зацапана геометрия на турбото.
Но това се хваща на живи данни през диагностика, след премахване на саждите от EGR, колектора му, измит дебитомер и нови незацапани с мизерия филтри.
След това вече се ръчкат стойностите на Техстрийма, преглежда се за изпуснали дихтунги на дюзите, прбила гарнитура на капака на клапаните и т.н.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 09:21
от Ивайло Димов
Аз си мисля за зацапана променлива геометрия на турбото ,но и освинен ЕГР и дросел също може е .А хеттрик не е изключен.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 11:32
от iovkito
Когато чистих ЕГР на 200 000км, саждите бяха напълно сухи. На 300к имаше леко омасляване, на 400к вече са напълно мазни. Каквото е в ЕГР, същото ще е и в колектора. Явно с разхода на масло започват и много други проблеми.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 18:55
от dreamerxs
EGR-a си беше доста чист, даже не се наложи да чегъртам като в клиповете, които гледах. Имаше сухи леки сажди, които с 5-6 пръскания на спрея се отмиха до желязо. Оста с двата клапана се движеше нормално, без забележки. Тръбата към EGR-a също светна отвътре с едно изпръскване с маркучето на спрея.
Въздушния филтър е Mahle Knecht, на няма и 2 месеца - погледнах го - като нов си е. Утре ще видя, кой може да ми смени горивния филтър, че имам силни съмнения, че тая добавка е набила боклуци там.
Километрите на автомобила вече са около 280 хил. Не яде масло. Няма преразход на гориво. Антифриза си е в норма. Като я натискам душмански не пуши. Добре си е (пу, пу, да не са и уруки).
На ГТП, преди 3 месеца се паднах точно на проверка на пункта и ми прекараха автомобила през иглени уши. Всичко което трябваше да се гледа, го гледаха по два пъти... Газовете са под нормата, включително и при форсиране на автомобила през техния софтуер. Теста с форсирането го пускаха 4 пъти, че господата проверяващи не вярваха на резултата.

Силно се надявам да подкарам кабел за диагностика който имам. Купуван е преди повече от 12 години и малко ме съмнява да има работещ драйвър за него. В случай, че го подкарам ще пиша за грешки.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 20:27
от mapamop
dreamerxs написа: 13 Окт 2024 18:55 кабел за диагностика който имам
...
работещ драйвър за него
Може и да има. Виж в темата за кабелите, мисля да бях оставил линкове за по-популярните кабели.
Софтуер също има по-нов, ако поровиш какво съм писал.
Не се натискам за нищо.
dreamerxs написа: 13 Окт 2024 18:55 Въздушния филтър е Mahle Knecht, на няма и 2 месеца - погледнах го - като нов си е
Просто за тестовете сложи нов Филтрон примерно. После си върни твоя, но ти трябва да си промениш ситуацията по линия на въздух и гориво в сместта. Част от тривиалните неща си махнал от масата - тествай. Измий дебитомера със същия спрей за ЕГР-а.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 20:43
от memorex
memorex написа: 12 Окт 2024 21:51 Аз бих проверил СК.кутия от-до.
Масло качество и ниво а и съединител да не приплъзва при рязко натоварване/въртящ момент особено ако е първия.
При този пробег и години след добавка гориво ,като се изразходи резервоара горивния филтър трябва да се смени.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 21:20
от dreamerxs
EGR-а го почистих с Motip EGR Cleaner и след това, за всеки сличай, го обезмаслих с брейк клинър на TRW. Тръбата към него също.
Дебитомера го изпръсках обилно с Pro Tec P2965 Airflow Sensor Cleaner и го подсуших със сгъстен въздух на спрей. През седмицата ще го изпръскам и със спрея за ЕГР-а, надявам се състава му да не повреди сензора нещо.
За дросела се бях подготвил с Pro Tec P2801 Throttle Body Cleaner, но така и не успях да го ползвам.

Въздушен филтър ще взема нормален, и ако няма разлика, ще си го ползвам на следващата смяна на масло.

Инсталирах софтуера и няма записани грешки.

Благодаря на всички за съветите.
Ще опитам да запиша живи данни, през седмицата и ще пиша отново, но нека да сменя горивния и въздушния филтър първо.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 13 Окт 2024 22:25
от mapamop
dreamerxs написа: 13 Окт 2024 21:20 няма записани грешки
Не очаквах и да има по принцип. Виж свали 5 таблици от живите данни на мотора:
- на контакт, на студен престоял дълго време мотор
- на запален студен мотор, на празен ход
- на запален студен мотор на 2500 оборота
- на загрял мотор до работна температура на празен ход
- на загрял мотор до работна температура на 2500 оборота.

Виж кое се променя между 4те таблици. Референтните стойности ги има в сервизното за модела. Ако не ги намериш пиши и ще ти ги пусна тук.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 14 Окт 2024 06:43
от Ивайло Димов
offtopic.gif Никво пръскане със спрей за EGR ,тези сензори са много чувствителни и може разтворителите в почистващи агенти да ги утрепат.MAF сензор се чисти само със специален спрей !

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 14 Окт 2024 07:32
от mapamop
Не знам каква е разликата между спрея за карбуратори и тоя за ЕГР, но по дебитомера на моята барака са изляти за 4 години сигурно към 2 литра Motip Carburetor cleaner и работи. По Дебитомера на ЗаПирата на баща ми има излят сигурно още литър.
Спрея по спомен е или 300 или 400 мл.
MAP не се чисти на тия коли по спомен, че е пиезоелектричен. Разбира се елементите на дебитомера не се пипат с нищо - облива се със спрей и се издухва с въздух. Мап-а мисля да не беше толерантен на издухване че се чупи вътре от налягането.