Страница 1 от 2

за колко време пада акумулатора?

Публикувано на: 10 Окт 2007 15:21
от wanderer
Здравейте,

Въпросът ми е за колко време пада акумулатора на кола, която не е в движение. Моделът няма значение, но за справка - Корола 2004-2005г.

Извинявам се, ако е задавано и преди (не можах да намеря такава тема).

Мерси предварително :thumbsup:

Публикувано на: 10 Окт 2007 15:47
от drago_1
ами колега аз съм с корола Е11 2002год ако пусна вътре фабричната музика, която се сещаш каква сила е за 30мин нямам ток!
акумулатора ми е 40Ah

Re: за колко време пада акумулатора?

Публикувано на: 10 Окт 2007 15:54
от Scott
wanderer написа:Здравейте, Въпросът ми е за колко време пада акумулатора на кола, която не е в движение. Моделът няма значение, но за справка - Корола 2004-2005г...
Зависи от доста фактори - но няколко са определящи:
- капацитет на акумулатора (колко ампер-часа е)
- постоянно включени консуматори (аларма, имобилайзър, часовник и т.н.)
- температура на околната среда (гараж или навън, зима, лято и т.н.)
По принцип като минимум, би трябва да 'можеш да запалиш' ако колата е стояла навън, независимо от сезона за около месец. Също имай предвид, че ако колата ще стои повече от 2 месеца без да се припалва е хубаво предварително да се свали акумулатора и след това, преди да се сложи наново да се зареди със зарядно устройство.

Публикувано на: 10 Окт 2007 15:57
от Scott
drago_1 написа:ами колега аз съм с корола Е11 2002год ако пусна вътре фабричната музика, която се сещаш каква сила е за 30мин нямам ток!
акумулатора ми е 40Ah
Смени си акумулатора :whistle: (или слушай по-тихо).

Re: за колко време пада акумулатора?

Публикувано на: 10 Окт 2007 18:53
от wanderer
Scott написа:Зависи от доста фактори - но няколко са определящи:
- капацитет на акумулатора (колко ампер-часа е)
- постоянно включени консуматори (аларма, имобилайзър, часовник и т.н.)
- температура на околната среда (гараж или навън, зима, лято и т.н.)
По принцип като минимум, би трябва да 'можеш да запалиш' ако колата е стояла навън, независимо от сезона за около месец. Също имай предвид, че ако колата ще стои повече от 2 месеца без да се припалва е хубаво предварително да се свали акумулатора и след това, преди да се сложи наново да се зареди със зарядно устройство.
tova otgovarq napalno na vaprosa. merci. smile.gif

Публикувано на: 10 Окт 2007 18:55
от diver
drago_1 написа:ами колега аз съм с корола Е11 2002год ако пусна вътре фабричната музика, която се сещаш каква сила е за 30мин нямам ток!
акумулатора ми е 40Ah
пробай да вържеш и калорифер;)

Публикувано на: 10 Окт 2007 19:48
от newmiro
diver написа:
drago_1 написа:ами колега аз съм с корола Е11 2002год ако пусна вътре фабричната музика, която се сещаш каква сила е за 30мин нямам ток!
акумулатора ми е 40Ah
пробай да вържеш и калорифер;)
аз затова си сложих 54Аh (имам същата корола), повече не можах да събера в кутийката за акумулатори:)
П.П. не заради калорифера:РР

Публикувано на: 10 Окт 2007 20:18
от aleksbr
Зависи от сезона/външната температура/до един месец задължително при атмосферните условия в БГ.Ако автомобила остава за дълго на трупчета желателно е да се демонтира и да се зарежда поне веднъж на два-три месеца.

Публикувано на: 10 Окт 2007 20:48
от diver
aleksbr написа:Зависи от сезона/външната температура/до един месец задължително при атмосверните условия в БГ.Ако автомобила остава за дълго на трупчета желателно е да се демонтира и да се зарежда поне веднъж на два-три месеца.
По-скоро зависи какво има накачулено по колата. Някъв телефонен кит, музика и по-скапана алармичка може да си хапват 100мА кат стой та гледай. 50Ампер часов акумулатор ще го смукнат за 10-15 дни кат стой та гледай....

Публикувано на: 10 Окт 2007 20:57
от niki60
пропуснахте само още един фактор-тока на утечка на акумулатора който е в пряка зависимост от вътрешното му съпротивление ..както знаем големия ток при стартиране предизвиква динами4ни процеси в кетките в резултат на което активната маса на плочите пада на дъното и предизвиква намаляне на вътрешното съпротивление а оттам и голям ток на саморазряд ..гледаш хубав нормален акумулатор а след 3-4 дни се разредил без никакви вързани консуматори

Публикувано на: 10 Окт 2007 21:04
от Bass_Man
Колегата по-нагоре е написал , че не е лошо да се сваля акумулатора ако е за по-дълго време престой колата . Което е вярно . Но икскам само да отбележа , че има разни нови кошници на , които като им падне тока или се изключи и после може и да не запалят без разходка до сервиза . За разни обучения и блокировки . Така , че ако карате нова кола четете в книжката . Ако е стара щайгата да не ви дреме biggrin.gif .

Публикувано на: 10 Окт 2007 22:09
от aleksbr
Bass_Man написа:Колегата по-нагоре е написал , че не е лошо да се сваля акумулатора ако е за по-дълго време престой колата . Което е вярно . Но икскам само да отбележа , че има разни нови кошници на , които като им падне тока или се изключи и после може и да не запалят без разходка до сервиза . За разни обучения и блокировки . Така , че ако карате нова кола четете в книжката . Ако е стара щайгата да не ви дреме biggrin.gif .
Тези кошници едва ли са нови и тези корекций които се налагат след изключване на основно захранване според мен са нереални за заводски заложените параметри.Най вероятно е имало някаква намеса
в оригинала.

Публикувано на: 10 Окт 2007 22:12
от aleksbr
niki60 написа:пропуснахте само още един фактор-тока на утечка на акумулатора който е в пряка зависимост от вътрешното му съпротивление ..както знаем големия ток при стартиране предизвиква динами4ни процеси в кетките в резултат на което активната маса на плочите пада на дъното и предизвиква намаляне на вътрешното съпротивление а оттам и голям ток на саморазряд ..гледаш хубав нормален акумулатор а след 3-4 дни се разредил без никакви вързани консуматори
Този акумулатор е за вторични суровини ако електролита му е наред.

Публикувано на: 10 Окт 2007 22:44
от Bass_Man
aleksbr написа:
Bass_Man написа: Тези кошници едва ли са нови и тези корекций които се налагат след изключване на основно захранване според мен са нереални за заводски заложените параметри.Най вероятно е имало някаква намеса
в оригинала.
Абсолютно е вярно това , което ти казвам и няма никаква намеса .
Не ми се занимава сега да ти качва мануала на една силна марка да видиш как е дадено да се сменя акумулатора . С втори на щипки да държи напрежението докато закачиш новия !!!
И това е на много автомобили . Нарочно е направено след махане на акумулатора колата да не може да се запали !
Не става въпрос за настройки на инжекциона или настройки на ск.кутия . Ами по скоро нещо като имобилайзер или ресет на някакви регистри за състояние . Обаче става само в сервиз срещу заплащане . Даже мисля , че на някой коли в гаранция нямаш право да сваляш акумулатора . И да правиш каквото и да било по него . Както се получи и на една от нашите ( в бившата работа ) тойоти .
Но за различните държави и региони може да има различни условия .
Със сигурност тези неща съм ги виждал и чел по сервизни документи и мануали .
Разбира става дума за по-скъпички автомобили .

Публикувано на: 11 Окт 2007 09:14
от aleksbr
Bass_Man написа:
aleksbr написа:
Bass_Man написа: Не ми се занимава сега да ти качва мануала на една силна марка да видиш как е дадено да се сменя акумулатора . С втори на щипки да държи напрежението докато закачиш новия !!!
И това е на много автомобили . Нарочно е направено след махане на акумулатора колата да не може да се запали !
Това наи вероятно е направено с цел защита от кражба,но би трябвало да има кодове които да се въвеждат и те да са достъпни за собственика.