Страница 1 от 2

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 21:25
от daley
Здравейте! Имам проблем с мощността на колата Авенсис 1.8 при висока предавка. На първа, втора и трета се усеща мощност и колата бързо набира скорост. Когато премина на четвърта, пета или шеста, тогава колата няма мощност и трудно се повишава скоростта. Ако пътя се изкачва се усеща най-много. Тогава дори скоростта намалява, при натиснат педала на газта до край. Някой имал ли е такъв проблем и евентуално как го е решил? Няма грешка при диагностика.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 22:18
от TATI
И какво разбираш под "скоростта пада"?
На 4,5 и 6-та с колко караш и искаш да ускориш?
На баир с колко караш и искаш да ускориш?
Аз като искам мощност, слизам на 3-та, набирам до 120 и после си продължавам
Все пак тая кола иска високи обороти, за да върви

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 22:40
от daley
Движа се по магистралата посока Варна. Минавам моста на град Девня и следва изкачване. Скоростта на равния участък ми е била около 135-140 км/ч. Натискам газта до ламарината, но скоростта ми пада до около120-125, след като от предавка шест преминавам на пета. Не съм я настъпвал на равно, но ми се струва че повече от 160 не може да вдигне. За мен това не е нормално, но не мога и да съм сигурен във възможностите на автомобила. С предният ми Фиат 103 к.с., по същия баир спокойно го изкачвах с 135-140 км/ч. Ако се наложи да намаля, след това колата пак набира и стига същата скорост, докато Авенсиса няма тази възможност и продължавам на по-ниска скорост да се движа.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 22:44
от TATI
Ами претегли колко тежи Фиат-а и Авенсис-а
Авенсис-а не е спортен автомобил и иска високи обороти, за да върви. Под високи разбирай над 4к
Иначе, просто си набира бявно и плавно

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 22:47
от Ивайло Димов
На колко хил км е тази кола ,мерено ли е налягане на бензиновата рейка ,има ли газ ?

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 22:57
от max-2
За да върви нагоре тази кола на 6 предавка без да намалява, трябва да е в обороти на максималният въртящ момент на двигателя или повече. Има и пета, четвърта, трета, всички те покриват скорост от 140 км/ч, в зависимост от наклона и нуждите на водача.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 23:10
от daley
Ивайло Димов написа: 28 Сеп 2024 22:47 На колко хил км е тази кола ,мерено ли е налягане на бензиновата рейка ,има ли газ ?
На 240 000 е. Не е мерено налягането и няма газ.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 28 Сеп 2024 23:17
от daley
max-2 написа: 28 Сеп 2024 22:57 За да върви нагоре тази кола на 6 предавка без да намалява, трябва да е в обороти на максималният въртящ момент на двигателя или повече. Има и пета, четвърта, трета, всички те покриват скорост от 140 км/ч, в зависимост от наклона и нуждите на водача.
На 5-а съм превключвал, но на по-ниска не съм. Надявам се това да е проблема и при следващото преминаване от там, ще пробвам по-ниска предавка.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 29 Сеп 2024 00:19
от mapamop
Ако искаш да гори малко превключваш на около 2000-2400 оборота, но ще е ленива.
Ако искаш да се изстрелваш превключваш на около 3000-3500, но ще похапва доволно. 5 и 6 предавки са поддържащи. Да не кажа и 4 предавка.
Дъртия Авенсис Т25 със разпъната до безобразие верига успява да си постигне скоростта по книжка, но на цената на разход от порядъка на 8 магистрално. Това със включен климатик. Като изключих климатика успях да разплача мангустите натъпкани в БМВ 118. Просто надхвърлих скоростта по книжка със 10 километра. Това беше преди 3 седмици във 6 сутринта към Варна по магистралата. Не ми се вярва Авенсис Т27 да не стигне над 160, при положение че по-маломощният ми мотор на 5400 оборота стига до много по-висока скорост. Научи се да я караш тая кола - да усещаш кога да върнеш предавка и кога да я изчакаш. Просто мощността на тия мотори идва някъде на около 4000 оборота и нагоре. Под 3000-3500 е пестелива и унила като поведение.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 30 Сеп 2024 16:06
от dracunculus
На мен проблемът ми звучи като на непознаване на автомобила. Т27, особено пък 1,8 двигателя, си иска обороти, разбирай над 4000, както са писали колегите. Тогава върви точно като за 150те си коня и теглото на купето.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 01 Окт 2024 11:02
от planetarydrive
Не знам какви са изкачванията по пътищата при вас, но от опита ми с Корола 1.6 наклоните по пътя Пловдив-София ги преодоляваше равномерно на 6-та без затруднение, особено ако скоростта е над 120-130. А изкачванията са сериозни на места. Примера с Королата го давам защото тя е с 200кг по-лека, но е 132кс и практически същия мотор. Има разлика 10мм ход на буталото. Харесвал съм как тегли от средни обороти на висока предавка, отчитайки малкия обем и липсата на турбо. Както са казали по-горе и 3-та изтегля до 130 поне, 4-та май над 180 стигаше.Аз не съм карал по-добър атмосферен мотор 1.6, може и да има. Да няма недостиг на гориво на високи обороти.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 01 Окт 2024 12:21
от Hursa
► Виж съдържание

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 01 Окт 2024 14:59
от ivo_67
daley написа: 28 Сеп 2024 22:40 С предният ми Фиат 103 к.с., по същия баир спокойно го изкачвах с 135-140 км/ч. Ако се наложи да намаля, след това колата пак набира и стига същата скорост, докато Авенсиса няма тази възможност и продължавам на по-ниска скорост да се движа.
Не гледай мощността, а въртящия момент и самата крива, оборотите, при които държи и крайното предавателно отношение. Автомобил с бензинов двигател, максимална мощност 90- 95 к.с. и турбочарджър има по- добро доускорение, без да намалява скоростта когато изкачва подобен баир. На 1900- 4000 оборота турбо двигателите развиват максимален въртящ момент. Авенсисът с атмосферен двигател и тежко купе трябва да поддържа над 4000 оборота, за да не пада скоростта. Лично тествано от мен с 3 Авенсиса с този двигател. На пета скорост не може да стане, трябва да свалиш една предавка надолу. Съвсем нормално поведение на тази кола и двигател. Ако искаш да ускорява прилично ти трябва минимум 3 литров атмосферен двигател, или 1.6 турбиниран. 1500 кг без пътници и багаж са прекалено много за този двигател.

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 01 Окт 2024 19:13
от Ивайло Димов
offtopic.gif Същото забелязвам и вагаджийките -асмастици ,ако искаш подобна кола да върви трябва да е гониш над 3500 оборота.Тогава е идват силиците.
Колегата да направи един тест ,на равен път включва на първа пуска съединителя но без да подава газ .Колата трябва да тръгне сама и да се движи бавно ,след това същото на лек баир .На равен път плавно потегляне и подаване на газ до 6-та ,после същото но с рязко натискане на педала .Ако всичко е наред колата тря се движи без замисляне ,без прекъсване .

Проблем при високите предавки на Авенсис 1.8

Публикувано на: 01 Окт 2024 19:25
от daley
dracunculus написа: 30 Сеп 2024 16:06 На мен проблемът ми звучи като на непознаване на автомобила. Т27, особено пък 1,8 двигателя, си иска обороти, разбирай над 4000, както са писали колегите. Тогава върви точно като за 150те си коня и теглото на купето.
Точният проблем се оказах АЗ! Тествах я по същият баир и на 4-а скорост си поддържаше 140 км/ч по целият баир. Не я тествах колко още може да повиши скоростта, защото не ми е необходимо. Благодаря за разясненията Ви!