Страница 1 от 3
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 11 Сеп 2024 10:46
от Златин
Колеги, при Авенсис 2 с този двигател-129 к. с. , се забелязва следното. Тръгва добре на ниски обороти, до около 2500 се държи нормално, но след това набира скорост мудно. Обслужен, не пуши и гори масло, работи тихо и равномерно. Няма жило за дроселовата клапа. Какво ви идва наум по въпроса, бихте ли споделили? Има и газова уредба, с нея е пак така, така че дюзите явно не са проблемни.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 11 Сеп 2024 11:32
от mapamop
Теч на вакуум, от гумените изделия.
Свещи.
Бобини, опечени и напукани от жегата на мотора.
Износена верига и частите по ангренажната група.
Поиздухани клапани от газта.
Харесай си откъде да започнеш, и дали да започваш изобщо.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 11 Сеп 2024 16:21
от Stanislav96
Записва ли някакви грешки, ако е от бобина ще работи неравномерно, може и от дросела да е .
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 12 Сеп 2024 09:37
от Златин
Уж от очевидните неща всичко е наред, свещи са сменяни, бобините на вид са добре, работи гладко и тихо. При високи обороти се чува лек шум, като от прекалено отваряне на дросел, нещо такова. Моите познания са от времето, когато колите имаха самодиагностика. На тази, вероятно и трябва диагностика. Аз се насочвам към неправилна работа на дросел или ВВТи клапан/промяна във ъгъла на зъбното колело спрямо вала, но дали са проблемни места и как се проверяват не зная.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 12 Сеп 2024 10:30
от mano
От кога го прави това, изведнъж ли стана или постепенно ? Чек-а свети ли, ако да, каква грешка дава ?
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:02
от mapamop
При мен какво се случи:
- тресеше оборите на светофарите. Беше мързелива с ускорението и "моят си маршрут в града" беше стигнала до 11л/100км. разход в града. Извън града се въртеше около 6.5-7.2 като разход.
Подмених всички маркучи из коша на мотора. Измих дросела,и смених гарнитурите на входящия колектор и дросела. Смених уплътнението на капачката за маслото. Смених о-пръстена на тръбичката на щеката за маслото, и добавих липсващия пръстен на дръжката на щеката за маслото. Отпуших си клапана на картерните газове и смених гарнитурата на капака на клапаните. Изпрах дунапрена на charcoal canister. Измих масления клапан за VVT-i заедно с цедката му.
Градския разход падна на около 8.3-9.3 по колонка, според зависи от сезона, извънградския без магистрала беше около 5.4-5.9.
И така докато не стигнах до 360 000 пробег. Рязко ми скочи разхода на бензин, и мотора стана муден и мързелив с ускорението. Фактите в момента са:
- Верига която на първо студено палене изтраква. Като свалих капака на клапаните да меря хлабини, беше увиснала между зъбните колела със около сантиметър надолу, а трябва да е изпъната, или незабележимо с просто око увиснала. Не съм я мерил както е според сервизното - директно си поръчах нова верига и частите за ангренажната група.
- Разход в града от порядъка на 10-11/100, извън града трудно я удържам на разход от 8/100.
- Налягането в бензинопровода е в горната половина на допуска,
- компресията е в допустимите граници, като е близо до максимума
- хлабините на клапаните са на горната граница
*Лампи нямам светещи, показателите на дългия и късия трим в момента са си приемливи, сондите си се движат нормално като волтаж, но си е гладна и мързелива.
Затова ти казах да си избереш откъде да започнеш, или изобщо дали да започнеш. Аз си чакам доставката на комплекта за веригата и ще сменям сам, защото сервизите на които имам доверие ми отказаха да я сменят дори и за пари.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 13:42
от LEXUS
Сервизите станаха като гумаджиите, имат прекалено много работа и започнаха да си подбират коя кола да правят. А поне 60% са некомпетентни и самоуки. Инженери със сервизи има много малко, такива завършили техникум не са много, повечето са се учили в процеса на работа, което не е супер реклама, масово за да разберат какъв е проблемът на колата, сменят части докато не уцелят дефектната, ако уцелят.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 16:12
от Ивайло Димов
Възможна причина може да е и задръстен катализатор .
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 16:20
от TATI
Златин написа: ↑11 Сеп 2024 10:46
Тръгва добре на ниски обороти, до около 2500 се държи нормално, но след това набира скорост мудно.
Какво разбираш под мудно? На коя предавка?
Нали не очакваш тия 129 коня да са пъргави на това купе?
От кога я имаш тази кола?
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 17:00
от Златин
Колата е по-мудна от Карина 1,6 116 кс. Не се чувства да "дърпа" на никакви обороти. На 300 000 км е реални. За катализатора не се бях сетил.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 17:03
от LEXUS
Ами аз доколкото разбирам колата ускорява противно на логиката- тръгва по-бързо в ниските обороти,а след 2500 оборота ускорява по-мудно. Ясно е обяснено според мен и говори за проблем със смес, ел. система, гориво, VVTi система и какво ли не според мен. 129 коня не са никак малко и ускорение по каталог 10 сек. е доста добро и доста по-пъргаво и бързо от чисто нова Корола 1.5 123 коня! Е , определено не е пъргав като първия Авенсис от 98-ма 2.0 128 коня, който с тия коне бяга до 100 км/ч. за 9 секунди,което е много добро.
Златин написа: ↑14 Сеп 2024 17:00
Колата е по-мудна от Карина 1,6 116 кс.
Винаги ми е било интересно Карина 1.6 мудна ли е и има ли ряз поне на първа при тръгване

А Carina 1.6 е 107 коня или 99 коня, няма такава 116 коня доколкото зная.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 21:32
от Златин
Карината върви според очакванията за този двигател, ряз има от 4800 оборота, където е най-висок въртящият момент, а другата кола-няма ряз на никакви обороти. На ниските обороти просто върви нормално. На по-високи се усеща, че не върви. Тя е на мой познат. Ще се ходи на майстор, фен на марката, дано има се оправи лесно проблемът.
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 21:34
от Stanislav96
mapamop написа: ↑11 Сеп 2024 11:32
Е , определено не е пъргав като първия Авенсис от 98-ма 2.0 128 коня, който с тия коне бяга до 100 км/ч. за 9 секунди,което е много добро
Това е един от най здравите двигатели правен някога!
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 21:48
от Ивайло Димов
Да се направи една диагностика ,за да се види дали няма нещо да цъфне .Колегата казва ,че и на газ е същото положение ..все още си мисла за катализатора ,щото другото може да е тръгнал некой клапан
1, 8 VVTi няма мощност
Публикувано на: 14 Сеп 2024 22:00
от Stanislav96
Ако гори масло напълно е възможно да се е запушил катализатора, иначе на диагностика ще светне ако има проблем с vvti