Страница 1 от 8

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 07 Сеп 2024 21:49
от WoLF
Забелязвам и аз тенденция към една идея по-къс живот на акумулаторите при хибридите на Тойота... При положение, че би трябвало по-малко да се използват отколкото при конвенционалните автомобили. Ето колегата е сменил на малко по-малко от 5г акумулатор - https://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=443759. Моите също седят по около 4г. Някой със същите или противоположни наблюдения?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 07 Сеп 2024 22:32
от ico1
При мен не забелязвам проблем РАВ4 -2016 на 160000км още с оригиналния.Лексуса 2018-175000км и той е с оригиналния даже не знам къде се намират акумулаторите и на двете. :thumbsup:

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 16:44
от Hursa
И при мен е същото - акумулаторите се сменят през 3 4 години. Има и още теми специално за тези чести смени при хибридите на тойота. Проблема, според мен, е скапаната подръжка на акумулатора от страна на управляващата електроника на хибридната система при някой режими на експлоатация. Дори предписанията за експлоатация в потребителската документация - предполагат такава лоша подръжка в определени режими, обикновено които свързваме в "градско" шофиране - и това в хибридните автомобили, които често се експлоатират предимно градско.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 17:00
от max-2
Моят е на камри 19 хибрид. Японски някакъв с капачки. Един път съм доливал дестилирана вода не повече от 50 мл. Изглежда да е ок за сега, но не знам дали е удачно да му се мине един тестер. Не бих се доверил на такъв тест, без да е разкачен акумулатора. Някой беше писал във форума да се премери напрежението му в покой.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 17:05
от BOz
Hursa написа: 08 Сеп 2024 16:44 предполагат такава лоша подръжка в определени режими, обикновено които свързваме в "градско" шофиране - и това в хибридните автомобили, които често се експлоатират предимно градско.
Аз нямам проблеми с градското каране и акумулатора. Моя хибрид не се кара предимно градско, а само градско. Последното му единично излизане извън града му е бил преди 7.5 години. Така, че такива теории нямат никаква основа. :whistle:

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 17:14
от Hursa
Но пък описанието в документацията на производителя е по-убедително за съществуването на проблема. Сигурно има и други причини - като сриване на качеството при тойота.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 17:18
от BOz
Hursa написа: 08 Сеп 2024 17:14 Но пък описанието в документацията на производителя е по-убедително за съществуването на проблема.
А в описанието ако си спомняш пише, че може ДВГ-то да работи, за да зарежда 12в акумулатор, което технически е грешно твърдение. Като ти развиваше едни теории (на база на тези писаници в книжката), че може би като стои на място колата с изгасен ДВГ не зарежда акумулатора. :whistle:

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 17:29
от Hursa
Така пише. Системата управлява напрежението в нисковолтовата "верига". Достатъчно е да го понижава целево до определена степен, когато двг е изключен, и така вместо да се зарежда акумулатора, дори да се черпи от него.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 18:31
от BOz
Напрежението единствено се понижава, за да не се презарежда акумулатора, спрямо топлината. Но никога до нива, че да не се зарежда, а да бъде източник на енергия.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 19:22
от ico1
Като гледам кой се оплаква май ще е от турския акумулатор. tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 21:07
от Hursa
Щом потвърждавате, че се понижава - значи може да се черпи и от акумулатора. А напрежението в тази верига да се поддържа, както от силовия преобразувател, така и от акумулатора, от два източника. smile.gif
Първи я може и да е турски, каквото най-евтино са намерили от тойота, но следващите вече не са и системата пак ги скапва. smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 21:09
от BOz
Hursa написа: 08 Сеп 2024 21:07 Щом потвърждавате, че се понижава - значи може да се черпи и от акумулатора.
Не, не може.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 21:11
от Hursa
Явно може, предполагам производителя е по-запознат с алгоритмите, които е вградил, затова и е написал съответните инструкции за потребителите smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 21:51
от centil
При мен на предишната генерация на Ярис си издържа (над) 5г. без проблем.
В сегашната генерация също съм чел за проблеми след 2-3г, но ето че и вече над 3г нямам проблеми.

Може причината да е нощуване в гараж или благоприятен начин на употреба, но не мога да се оплача.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Сеп 2024 22:04
от Hursa
Може би - експлоатацията в режими в които не се опитва да използва акумулатора. И при мен трета година няма проблем със скапан турски акумулатор (евентуално) на королата, но предполагам защото ползвам автомобила почти изключително за дълги пътувания.