Страница 1 от 2

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 31 Авг 2024 18:17
от pancho_villa
Привет, колеги!
Колата е 2009 годината, 2000 кубика.
Струва ми се ,че няма мощност в ниските обороти. След 1800 ускорява добре. Когато ускорява се чува притракване като аванс на бензинов двигател. Усеща се много при преминаване близо до стена. В сервиза казват ,че дюзите са около 1 и не виждат проблем. Двигателят пали от раз, не пуши при ускорение, оборотите на празен ход не играят. Катализаторът не е премахнат.
Също така на празен ход при подаване на газ ,около 1600 оборота се чува леко присвирване. А малко преди оборотите да стигнат 0 се чува друг вид притркване. Възможно ли е да от веригата?
Та въпросът ми е Защо при ускорение се чува това тракане? Ако имате идея къде да я гледат за Пловдив и София ,пишете!

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 31 Авг 2024 18:45
от iovkito
Смени си дюзите. А притракването при гасене е от съединителя.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 16:40
от pancho_villa
Самото притракване не е при гасене, а когато на празен ход подаваш леко газ и малко преди да се успокоят оборотите се чува леко притракване като ръмжене. Всъщност пробвах при натиснат съединител и тва леко ръмжене го няма.. за сега е заподозрян съединителя.
А относно тракането при ускорение,чувал съм че може да е от дюзи. Обаче четох във форума теми където хора са си сменяли дюзи и тва тракане остава. Има ли и друга причина, например леко разтегната верига и от там лоша центровка?! А възможно ли е да е от уплътнение на дюзи, и ако наистина дихтунките са скапани,тогава диагностиката показва ли реалните стойности на дюзите ?!
В Q Service ми гледаха дюзите с диагностика , стойностите са от 0,7- 1 ( на място,не в движение). И за тва се двоумя дали да се занимавам с дюзите, макар че е най логично..

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 17:42
от TATI
Е, колегата iovkito ти каза, какво повече очакваш?
Отделно, сам го потвърждаваш!

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 18:29
от Ивайло Димов
offtopic.gif Класика ,демпферния маховик е тръгнал ,когато натиснеш съединителя отцепваш кутията и маховика не е натоварен ,като пуснеш съединителя първичния вал се зацепва и коляновия вал върти и карантията на скоростната кутия.Маховика гаси колебанията от вибрациите на ДВГ към кутията с цел по-плавно превключване на скоростите и запазване не кутията.Като му се разбият демпферните пружини луфта става голям и се чува характерно тракане на метал в метал .Коли с такъв маховик се стартират и гасят само с натиснат педал на съединителя .

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 18:51
от Двигателист
Чукането при ускорение, подобно на детонационно горене от аванс при бензинов двигател, както му казваха преди много години, най-вероятно е от дюза (дюзи). Вероятно „подпиква” малко. Най-чистият вариант, ако смяташ да караш колата дълго време е да смениш дюзите, както пише iovkito.
Иначе караш докато спре да пали, дими, или пробие бутало и продаваш на следващия щастливец, каквато е масовата човешка практика у нас и по света.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 20:24
от pancho_villa
TATI написа: 01 Сеп 2024 17:42 Е, колегата iovkito ти каза, какво повече очакваш?
Отделно, сам го потвърждаваш!
С кое го потвърждавам сам?

Какво повече очаквам?!
Чудех се защо във форумът има теми където е описано ,че хората са си сменили дюзите и тракането е останало. За тва предполагам ,че може да има и друга причина. За жалост всички такива теми са без коментар от автора как се е справил със проблема.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 20:26
от TATI
pancho_villa написа: 01 Сеп 2024 16:40 за сега е заподозрян съединителя.
pancho_villa написа: 01 Сеп 2024 16:40 И за тва се двоумя дали да се занимавам с дюзите, макар че е най логично..
С това!
Т.е., сам си си отговорил

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 20:40
от pancho_villa
Двигателист написа: 01 Сеп 2024 18:51 Чукането при ускорение, подобно на детонационно горене от аванс при бензинов двигател, както му казваха преди много години, най-вероятно е от дюза (дюзи). Вероятно „подпиква” малко. Най-чистият вариант, ако смяташ да караш колата дълго време е да смениш дюзите, както пише iovkito.
Иначе караш докато спре да пали, дими, или пробие бутало и продаваш на следващия щастливец, каквато е масовата човешка практика у нас и по света.
Колата ми харесва и искам да си я стегна. Притежавам я от няколко месеца.
Възможно ли е въпреки,че дюзите на диагностиката стойностите за компенсация да са 0,7-1 и въпреки това да са за смяна?
Преди карах мазда 6 дизел. За 4 години не съм имал проблеми и така и не научих къде има добри механици на дизели.. 🙂

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 20:58
от iovkito
Тази кола е т25 или от първите т27? Ако е второто, дюзите са пиезо.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 21:06
от pancho_villa
Колата е T27 от първите.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 21:57
от Ивайло Димов
Дюзите имат характерно "квакане " лошото е ,че пиезо май не подлежат на рециклиране .Трябват нови или Denso рециклирани ако се намерят де

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 21:59
от iovkito
Със съединител, сметката ще мине 4000.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 22:03
от Ивайло Димов
:thumbsup: Тва е риска да караш common rail дизел ,рано или късно нариваш едни грешни пари в купе дето е на път към Надин.

Авенсис Д4Д при ускорение трака като аванс на бензинов двигател

Публикувано на: 01 Сеп 2024 22:17
от pancho_villa
Ивайло Димов написа: 01 Сеп 2024 21:57 Дюзите имат характерно "квакане " лошото е ,че пиезо май не подлежат на рециклиране .Трябват нови или Denso рециклирани ако се намерят де

То тва с рециклирането не знам дали им се получава всеки път. Май по добре нови.