Страница 1 от 1

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 10:34
от StukiT25
Здравейте, колеги. Проблема е следния - Колата е Авенсис Т25 1.8 фейслифт, когато включа климатроника първоначално няма проблеми, след няколко километра започва едно тресене на втора и трета скорост, като на втора изчезва след 3000 оборота, а на трета малко след 2000 оборота. Когато е изключен климатроника го няма тресенето. При включен на първа, четвърта и пета също го няма. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо?

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 13:01
от ivo_67
Износен съединител комплект. На същите 2 броя бензинови фейсови Авенсиса им заминаха съединителите приблизително по едно време. Първоначалните симптоми са както ги описваш. Но няма значение дали е включен или не климатроника. Скоро след това ще започне да боксува съединителя на скорост. Следи оборотите на двигателя както е на втора предавка. Видимото увеличаване на оборотите, без адекватно ускорение е на 100% от съединителя.

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 13:25
от StukiT25
Съединителя е нов, на има няма 10к километра, колата си ускорява и върви без проблеми. А и при мен го прави само на климатроник. На изключен няма такова нещо. Също така сега на море ходих, по магистралата на климатроник със 130-40, давам газ и няма проблеми. Другия вариант е съединителя да е калпав просто..

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 14:10
от gena_bs
Или "майстора" с две леви ръце!

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 20:03
от StukiT25
Въпроса е, че съединителя го пробвах по няколко различни начина и няма симптоми, че е тръгнал.. колега от форума ми даде идея и ще видя какво ще стане :)

Авенсис Т25 - тресене при включен климатроник

Публикувано на: 30 Авг 2024 22:33
от mapamop
StukiT25 написа: 30 Авг 2024 10:34 когато включа климатроника първоначално няма проблеми, след няколко километра започва едно тресене на втора и трета скорост, като на втора изчезва след 3000 оборота, а на трета малко след 2000 оборота
Разбита шайба на компресора или лагерите (или каквото има вътре като лагеровка на компресора)
Спукан(и) маркуч(и) от канистъра към VSV клапана или от него към входящия колектор
Разбита паразитна ролка, ролката на обтегача, ролката на алтернатор/динамо (не е динамо) е разбита, разбита ролка или ос на водната помпа. Но всички тези трябва и да се чуват със паразитни виещи и квичащи звуци. Освен неработещ VSV клапан и някой спукан маркуч от него до колектора или от него до канистъра, или от канистъра към вентилационната тръба на резервоара под купето.
Уловката е че мотора е бензинов, има логика за IDLE-UP, и при включен климатик горивния компютър на стоплен мотор, агресивно отваря VSV клапана за да добави въздух, да изпразни парите от канистъра и да вдигне оборотите.
Виж на първо време дали тресе на студен двигател (под 3 деление на скалата на температурата). Евентуално временно затапи изхода на канистъра, откъм входа му на колектора - парче найлон с парче подходящ маркуч със 6мм вътрешен диаметър примерно, а VSV клапана го остави да "диша чист въздух". Не го дръж дълго време отворен тоя маркуч да не набиеш канистъра с прахоляк и мизерия.