Страница 1 от 2

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 21:31
от Mandoss
Здравейте. При смяна на маслото на Версото ( 1,8 - 147к. бензин) майсторите гледали вмстимостта при сух двигател - 4,7. вместо при сервизна смяна - 4,2л. Забелязах че на щеката е доста над максимума. 500гр си е множко. Да мъча ли да източвам или няма какво да стане? Благодаря.

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 21:43
от veso_hds
Източвай, ненапразно японските инженери са поставили навсякъде max и min.

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 21:44
от Ивайло Димов
tooth.gif Няма проблем ,но щом ти се занимава вземи от ветеринарна аптека спринцовка 100 мл и едно маркуче 5-6 мм и изтегли излишното.

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 21:58
от veso_hds
Ивайло, излишното количество няма ли да избие отнякъде?

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 22:01
от WoLF
Зависи колко е отгоре. Източи да ти е мирна главата, щом се притесняваш...

Повече масло

Публикувано на: 26 Авг 2024 22:29
от Ивайло Димов
Има един клип с Гараж 54 пълниха една кола ,Жигула мисля беше.Почна да избива след 2 литра отгоре .Направиха прозрачен картер ,виждаше се колко сипват не е измама.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 08:03
от slowtraveler
Различните автомобили имат различен 'праг на поносимост'... Вероятно 'ще изхвърли' излишното, ама къде ще го хвърли - в смукателния колектор и към катализатора...
И да - виждал съм поразии, направени от много масло (бяха объркали кое масло да източат, и бяха наляли 'по каталог' втора доза масло в ДВГ)...
Според мен смени и сервиза - тези са пълни безхаберници - при смяна на маслото ВИНАГИ се гледа щеката, а не каталога. Каталога го гледаш само за да се ориентираш колко масло да купиш за смяната...

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 08:30
от max-2
Споделям мнението на slowtraveler, не си чупете зорлен колите. Източването с голяма спринцовка не е голяма философия.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 08:50
от nov
slowtraveler написа: 27 Авг 2024 08:03 Различните автомобили имат различен 'праг на поносимост'... Вероятно 'ще изхвърли' излишното, ама къде ще го хвърли - в смукателния колектор и към катализатора...
И да - виждал съм поразии, направени от много масло (бяха объркали кое масло да източат, и бяха наляли 'по каталог' втора доза масло в ДВГ)...
Според мен смени и сервиза - тези са пълни безхаберници - при смяна на маслото ВИНАГИ се гледа щеката, а не каталога. Каталога го гледаш само за да се ориентираш колко масло да купиш за смяната...
Абсолютно си прав - 500 грама са бая, затова са минимум и максимум на щеките - аз се бях пищисАл, че моето беше 2мм над максимума (вярно нищо и нямаше на колата), но пък и направих 8к.км за 1 месец и го смених на първия месец, демек не се е заседявало много (макар, че това няма значение). Към автора - точи колкото с еможе по-бързо и тоя сервиз го подминавай.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 09:12
от Akima
По принцип с едно малко маркуче и една голяма спринцовка може много точно да се източи през отвора на тръбата на щеката.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 10:57
от vfr800
Не си губи времето. 500гр няма да променят нищо. При моторните спортове, ако колата няма модифициран картер с вратички или сух такъв винаги се слага повече масло от предписаното от производителя един до два литра, защото има голямо плискане в картера поради постоянното натоварване в някаква посока и маслото започва да се пени. От там ефективостта на маслената помпа спада, съответно и налягането ,след това е ясно. Като има повече масло този ефект се редуцира. И не маслото няма откъде да излезе, ако всички семеринги са наред то си стои вътре има си PCV система , която се грижи за по-високото налягане .Ако е твърде много над предписанието просто спада мощността на автомобила, защото коляновия вал започва да го разплисква и съответно това е допълнително съпротивление.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 11:32
от slowtraveler
vfr800 написа: 27 Авг 2024 10:57 Ако е твърде много над предписанието просто спада мощността
Или поврежда някои агрегати (например вакуумна помпа при дизел), или все пак си намира 'пътя' по най-слабото място (някой позаминаващ семеринг), или позадръства вентилацията на картерните газове :)
Дали заради 500мл това ще се случи - кой знае (поне вакуумна помпа нямаш :) )...
При всички случаи - ДВГ работи в режим извън предвидените от производителя и заради това - с неясни последици (иначе щеше да има знак само за минимално ниво :) ) ...
Моторните спортове са друга бира - там нито режимите са 'ежедневно шофиране', нито ресурса е стотици хиляди км tooth.gif :thumbsup:

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 12:18
от Ивайло Димов
offtopic.gif Стига небивалици ,при напълване на точно количество масло картера е на 1/2 запълнен ,повишаване с 500 мл няма вдигне нивото повече от 4-5 мм ,което пък няма да доведе до пряк контакт на маслото с коляновия вал.Само тогава се получава разпенване защото вала "бие" маслото .При положение ,че помпата го върти в ДВГ ,количеството в картера е ниско ,за да има контакт с вала .Колегата загатна за спортните коли ,колкото повече масло толкова по-ниска температурата му ,по-добро охлаждане .Колегата му се каза ,спринцовка за 3 лева и маркучле за 1 и се точи през щеката.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 12:38
от BOz
Има автомобили, при които не е допустимо маслото да е над макс, дори и с малко. Стават проблеми. Дори и Тойота си има сервизен бюлетин за това. А масово производителите в книжката за експлоатация си пише - не допускайте маслото да е над макс. Не случайно си има минимум и максимум.

Повече масло

Публикувано на: 27 Авг 2024 13:37
от nov
BOz написа: 27 Авг 2024 12:38 Има автомобили, при които не е допустимо маслото да е над макс, дори и с малко. Стават проблеми. Дори и Тойота си има сервизен бюлетин за това. А масово производителите в книжката за експлоатация си пише - не допускайте маслото да е над макс. Не случайно си има минимум и максимум.
Разбира се , че е така, а и това далеч не е спортен автомобил. И да специално на предното ми Волво се бех презастраховал и налях около 2 мм над максимума на щеката след буквално 5 км наби грешка и като я разчетохме с Делфи се оказа, че нивото е над максимума, при което източих около 300 грама и дойде малко над средата, покарах 4-5км и грешката изчезна.
Колега Димов - съгласен съм например 50-100 макс 200 грама над максимума (както в моя случай) да не са проблем - а и опита към момента го показа, не ми е набивало грешка за ниво над максимума (то може и да няма датчик за максимум и минимум, че е бая опоскан тоя оризарник), ама 500 грам над максимума ........................ иначе се обезмисля да се дават нива на щеката за максимум, наливаш колкото хване..............