slowtraveler написа: ↑21 Авг 2024 23:53
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑21 Авг 2024 22:47
Слоу ,от няколко места чета ,че коли без екология слагат полски афтърмаркет и минават с еко 2/3 .
Имам предвид, че досега каквото полско ми е попадало по колата - винаги 'съм страдал'

Авенсиса също заради полска трансмисия го продадох... Последно - преди седмица получих от реномиран търговец полски газови пружини за капака на багажника - имах нужда от друг чарк, и реших все пак да освежа оригиналните пружини, въпреки, че още си работят що годе добре... Едната нова отказа при първото сгъване... Че и отказа да се разгъва силово - пробвай да отвориш багажник с блокирал 'амортисьор'

Абе - съвсем субективно не ги харесвам 'поляците'... За разлика от някои полякини
Затова и наблегнах, че съм предубеден - може да е било случайност...
А относно еко-нормата - дъртия Кашкай с оригиналния катализатор е 4 група
Corolla-та от 2020 някъде (не съм сигурен дали преди или след covid беше, но беше лятото) е с полско BM Catalysts aftermarket средно гърне (ефективно двата катализатора + средно гърне)+ - никакви драми. Задното е bosal, средно само BM имаше (и май все още е така). Колата се кара рядко, но от време навреме и на дълго (300км на посока) и в "обороти" (160 да речем, че не и е непозната скорост - разход над 10 по магистралата

), както и... по-бързо offroad

(има някоя друга следа отдолу). Освен да отбележа, че спазих процедурата по раздуване на кожухът между питата и корпусът на катализаторът.
Лексът - задни полски полиуретани, нямаше драми докато не напръсках с каквото имах (нещо чистещо... предполагам и греста) три носача, че търсех едно скърцане от къде подяволите беше всъщност (оказа се потенциометърът на задният нивомат, ама кой да се сети) - година по-късно единият напръскан носач се скърши на заварката до тампонът, където бях пръснал (носач оригинален за колата), малко над половин година по-късно и двата други напръскани (сменени на 250-60-70k при мен - та на двойно по-малко КМ).
От полските щипки, които ползвам за да не чакам по 2-3-4 седмици за оригинални (ако не са някакви по-специфични оригинални) - също нямам драми.
Това за авто нещата, като цяло не мога да се сетя много-много за какво да ги мразя.
Са по темата - да започнем, че това е двигател с директно впръскване, та малко ме съмнява да има газ.
1) Ако наистина има модификации (вкл. втулки/spacer-и/т.н.) по първите сонди (по спомен са 2 преди първите катализатори и 1 след) - да се премахнат, това е безумие. Втората сонда е все едно за тази цел, но като се сложи катализатор си мисля, че и там ще се разкарат - просто няма да има какво да лъжеш.
2) Чистене на нагари по входящият тракт. Редовното на мотори с чисто директно впръскване и води баш до "богата смес" и подобни оплаквания. Колко е поддатлив точно 1AZ-FSE към такива нагари - не знам, но не е лошо да се провери състоянието около входящите клапани така или иначе.
3) EGR тези мотори по спомен нямат. Ако греша - проверка (чистене и дали работи както се очаква) за всеки случай, но ме съмнява да мята грешка за смес.
3) Стандартните други неща в що годе какъвто и да е ред - дюзи и течове (вкл. от ГНП в картера и подобни - маслото смърди ли на бензин), безумно задръстен въздушен филтър, някакви други запушвания по пътищата (входящи или изходящи), много мръсен дросел и/или дебитомер, лоша първа сонда, разнообразни други.