Страница 1 от 2

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 17:35
от Naidenov87
Здравейте, използвам Тойота Авенсис Т25 147 к.с. бензин, автоматик. От доста дълго време имам един проблем – постоянно ми дава грешка (богата смес на гориво) и дори понякога на тихите обороти трудно поема. Искам да кажа, че катализаторът е махнат и има сложени фтулки на сондите. Вече не знам към кой майстор да се обърна и как да действам. Благодаря ви предварително!

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 19:00
от Ивайло Димов
offtopic.gif Когато "резнеш" катализатора и махнеш сондите тря ремапнеш софта .Кой осакати несъвестно тази кола bash.gif .Копма работи в авариен режим и преобогатява сместта ,щото сондите фигурират в алгоритма на ЕКУ ,дори и да ги няма физически

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 19:08
от gena_bs
Втулките се подбират с определена дължина и в тях се слага съответно количество катализатор. На тях се монтират сондите. Един вид лъжеш ЕКУ-то, че катализаторът е на място и работи.
Другият вариант вече ти го написа колегата Ивайло Димов.
Трета възможност е да си възстановиш катализатора.

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 19:11
от Ивайло Димов
И следващата тема ще е "Колеги помагайте не минава преглед " tooth.gif .Да си купува афтърмаркет полски катализатор ,ОЕ ще е на цената колкото струва колата ,а китайче универсал ....не върши работа.

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 22:08
от slowtraveler
Аз съм предубеден към полското качество ама нейсе tooth.gif

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 22:23
от Naidenov87
Колата така е закупена без катализатор , Ивайло Димов знаеш ли къде могат да погледнат този компютър?

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 22:47
от Ивайло Димов
Мапер ,но те съветвам да си я върнеш в оригинален вид .Ремапа струва към250-300 лева и няма гаранция ,че на ГТП .

Слоу ,от няколко места чета ,че коли без екология слагат полски афтърмаркет и минават с еко 2/3 .

Богата смес

Публикувано на: 21 Авг 2024 23:53
от slowtraveler
► Виж съдържание

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 07:38
от mapamop
slowtraveler написа: 21 Авг 2024 23:53 относно еко-нормата - дъртия Кашкай с оригиналния катализатор е 4 група
Дъртия кашкавал ако не гори масло и се поддържат механизмите за газоразпределението, и ти върви коректно горивния процес, още дълго "ще минава в 4 група".

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 07:48
от Митхат
Вчера минавах прегледи една Киа 2014 не успя,всичко си бе по нея.Пред мен един ситроен 2006 също не успя,обаче до като се занимаваха с мен и понеже талона ми бе объркан аз също светнах в червено.Объркали ми талона камиона триосен,мерят изпращат данни там...където изпращат и дърво .....камиона излиза регистриран като двуосен.Наложи се да минавам втори път като този път мерихме само две оси.Казаха че ми правят компромис и да си оправя регистрацията и талона.И думата ми бе.......докато се занимавахме този ситроен който споменах се върна с монтиран tooth.gif китайски катализатор.Всичко това за има няма 1час,китайският катализатор взе....изпита.Струвал 300лв и 70 монтаж.

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 08:08
от mapamop
mfandakov написа: 22 Авг 2024 07:48 китайският катализатор взе....изпита.Струвал 300лв и 70 монтаж.
Само днес обаче. Рядко ми се е случвало да ползвам китайска стока повече от веднъж. Даже често е имало случаи да я ползвам само 0.5 пъти и да бягам по магазините.

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 08:10
от gena_bs
В случай, че двигателят гори масло или има проблем със смесообразуването не съм сигурвн, че следващата година новият катализатор ще е "жив".
А ако всеки преглед ми струва 500лв., то по-добре да мина на оперативен лизинг! ppp.gif

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 12:32
от vfr800
Naidenov87 написа: 21 Авг 2024 17:35 От доста дълго време имам един проблем – постоянно ми дава грешка (богата смес на гориво) и дори понякога на тихите обороти трудно поема.
Оправете си газовото и няма да ви дава грешка.

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 17:44
от Lwerewolf
slowtraveler написа: 21 Авг 2024 23:53
► Виж съдържание
Corolla-та от 2020 някъде (не съм сигурен дали преди или след covid беше, но беше лятото) е с полско BM Catalysts aftermarket средно гърне (ефективно двата катализатора + средно гърне)+ - никакви драми. Задното е bosal, средно само BM имаше (и май все още е така). Колата се кара рядко, но от време навреме и на дълго (300км на посока) и в "обороти" (160 да речем, че не и е непозната скорост - разход над 10 по магистралата :D ), както и... по-бързо offroad :whistle: (има някоя друга следа отдолу). Освен да отбележа, че спазих процедурата по раздуване на кожухът между питата и корпусът на катализаторът.

Лексът - задни полски полиуретани, нямаше драми докато не напръсках с каквото имах (нещо чистещо... предполагам и греста) три носача, че търсех едно скърцане от къде подяволите беше всъщност (оказа се потенциометърът на задният нивомат, ама кой да се сети) - година по-късно единият напръскан носач се скърши на заварката до тампонът, където бях пръснал (носач оригинален за колата), малко над половин година по-късно и двата други напръскани (сменени на 250-60-70k при мен - та на двойно по-малко КМ).

От полските щипки, които ползвам за да не чакам по 2-3-4 седмици за оригинални (ако не са някакви по-специфични оригинални) - също нямам драми.

Това за авто нещата, като цяло не мога да се сетя много-много за какво да ги мразя.

Са по темата - да започнем, че това е двигател с директно впръскване, та малко ме съмнява да има газ.

1) Ако наистина има модификации (вкл. втулки/spacer-и/т.н.) по първите сонди (по спомен са 2 преди първите катализатори и 1 след) - да се премахнат, това е безумие. Втората сонда е все едно за тази цел, но като се сложи катализатор си мисля, че и там ще се разкарат - просто няма да има какво да лъжеш.
2) Чистене на нагари по входящият тракт. Редовното на мотори с чисто директно впръскване и води баш до "богата смес" и подобни оплаквания. Колко е поддатлив точно 1AZ-FSE към такива нагари - не знам, но не е лошо да се провери състоянието около входящите клапани така или иначе.
3) EGR тези мотори по спомен нямат. Ако греша - проверка (чистене и дали работи както се очаква) за всеки случай, но ме съмнява да мята грешка за смес.
3) Стандартните други неща в що годе какъвто и да е ред - дюзи и течове (вкл. от ГНП в картера и подобни - маслото смърди ли на бензин), безумно задръстен въздушен филтър, някакви други запушвания по пътищата (входящи или изходящи), много мръсен дросел и/или дебитомер, лоша първа сонда, разнообразни други.

Богата смес

Публикувано на: 22 Авг 2024 19:09
от Ивайло Димов
Сондите му ги няма ,катализатора също ....ЕКУ си ги търси защото ги има в алгоритмите му за определяне на гориво-въздушната смес .При проблемни дебитомер или дросел ще има нестабилна работа на празен ход ,а автора не споменава за подобни аномалии.Една диагностика с Течстрийм ще даде яснота ,но на 99 % проблема е в хардуерната кастрация без софтуерна трепанация .