Страница 1 от 2

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 11:54
от nov
Момци, един колега повдигна въпроса за свещите на Авенсис Т27 и в същата тема по съвет на колегите там реших и аз да сменя моите свещи, които в user manual-a ги дават със следния индекс : SC20HR11 IRIDIUM, след като майсторягата свали обаче бобините и отви свещи със следното наименование SC16HR11 IRIDIUM, разликата очевадно е само между 20 и 16 - с тия свещи аз лично до момента съм изминал точно 93к.км (за година и 8 месеца), а преди това незнайно колко - проблем не съм имал абсолютно никакъв, закупих 4 броя свещи от форумен търговец тук и ги сложихме тях, да чукам на дърво проблеми никакви до момента, а вече съм минал над 1000км с тях, обаче това нещо взе да ме чопли и се поразчетох из англоговорящите форуми, ето и едно мнение на техен юзър тук (нарочно го поствам в оригинал по случай това, че юзър над него твърди , че тия с индекс 16 са "по-горещи" и мАторЯ работи по-ефективно и Тойота били изместили/архивирали (superseeded) тия с индекс 20.

"No they don't. A spark is a spark. You have been brainwashed.

Unless one kind of plug somehow somehow sends some of the voltage somewhere else besides into the spark, all of the claims about superiority are just marketing hype.

And you need to understand what a "hotter plug" really is.
That does NOT mean that the spark is hotter.
It means that the design keeps the electrodes at a higher temperature; the spark is exactly the same.

You only need a hotter plug if what you have now tends to foul with carbon.

Having the electrodes run at a higher temperature might actually create a "hot spot" that contributes to compression pre-ignition and loss of power and potential engine damage. "

Последното изречение ме вкарА в голям филм, но не съм компетентен да преценя - да махам ли тия свещи и да купувам с индекс 16 (тъй, като карам осносно на газ - ако това има някакво значение) , или да си остана със съществуващите с индекс 20?

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 14:30
от Stivans
RAV4-2AR-FE /2,5/Бензин- SК16HR11 Denso нa 90000km . Сега съм на газ, вече 20 000км. Сменени в Тойота с нови, същия модел.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 14:37
от nov
Колега, благодаря за мнението ти - но не отговаря на въпросите ми поставени в темата, освен това при теб за твоята кола свещите са SK....., а моите са SC......

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 15:15
от gena_bs
Колега,
Не знам на теб ли писах в темата за газовата - търси за твоя модел автомобил и версия на двигателя в Online catalogue на DENSO!
Безплатно е и не боли.
А ако имаш други виждания за живота, можеш да експериментираш.
Току-виж си сложил в малкото си джобче японските инженери и проектанти. ppp.gif
Само да не забравиш да споделиш резултата след 10К, примерно.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 15:42
от nov
Колега, на мен ми писа на л.с. (защото те питах относно форумни търговци), но това което си написал по-горе също не дава някаква конкретика, какви виждания за живота, какви джобчета и японски инженери? Нито искам да съм на тяхно място (а и нямам техния капацитет разбира се), нито пък да ги слагам в малкото си джобче, дори напротив - ръководил съм се от техния менюъл, но при смяна на свещите се натъкнах на въпросния казус, свещите са избирани един път според менъл-а з акода на двигателя и втори път по ВИН номер даден на форумния търговец на части....................въпроса е, че се натъкнах на казус, който бих искал да изясня за себе си. Не напразно цитирах и мнението на юзър от англоговорящите форуми за д аможе някой по-запознат тук да се произнесе по въпроса.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 15:51
от gena_bs
А не ти ли идва на ума, че предишният собственик или сервиз, са инсталирали такива свещи, каквито са имали под ръка?
Или са сметнали за подходящи по незнаен каталог/ указания?
Това, че форумът е английски, френски или китайски въобще не означава нищо!
Ето ти каталози на английски, щом ги смяташ за най-верни:
https://www.google.com/search?q=XA30+3Z ... e&ie=UTF-8
Даже в някои са дадени и алтернативи на други производители.
И още нещо - в определени каталози са дадени разновидности на автомобила за различни години и оборудване.
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare- ... -zsa3.html
Търсиш съответствие на твоя Toyota OEM number за свещите, за да си спокоен.
Успех!
p.s.Относно вижданията за живота - един колега тук ми се обиди по повод на мой напълно резонен въпрос.
Затова конкретиката и изборът на правилно решение е строго индивидуален процес.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 15:59
от nov
gena_bs написа: 20 Авг 2024 15:51 А не ти ли идва на ума,
Точно затова пуснах темата, но прочетох и другите мнения, че SC16 .... заменя SC20...... и исках да изясня дали няма да е проблем да карам с тия "по-студени" свещи, никъде не съм казал, че те са прави, но и не намерих никаква информация тук в този форум ползвайки търсачката, този линк незнам защо ми го пускаш и как той отговаря на въпроса ми? Но благодаря все пак.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 16:05
от gena_bs
Мога да ти помогна само в случай, че ми предоставиш точно твоя автомобил за минимум непрекъснато 10000км ползване. ppp.gif
Наистина ли не разбираш защо ти пускам линковете? На чист български съм ти написал причините.
Не четеш ли или има нещо друго?
Аз приключих с темата!
Жив и здрав!

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 16:37
от nov
gena_bs написа: 20 Авг 2024 16:05 че ми предоставиш точно твоя автомобил за минимум непрекъснато 10000км ползване
когато кажеш, и без това ми е заместващ автомобил
Втория линк не съм го видял, освен ако не си го добавил впоследствие, ще проверя и по него.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 16:46
от nov
gena_bs написа: 20 Авг 2024 16:05 Аз приключих с темата!
Аз обаче не съм .................... stupid.gif в линка втория, който си дал стават и двата вида (говоря за варианта ZSA30), въпроса в случая който ме тормози е с кой от двата варианта двигателя ми ще работи по-добре, имайки предвид и че съм с газ, оставам настрана момента ако в сервиза в чужбина са я обслужили с каквото имат под ръка (факт е, че проблеми не съм имал), по ВИН излиза SC20 .... и по юзър менюъл, ония слагат SC16.... и по форумите в чужбина пишат (без да вземам мнението им за 100% истина), че SC16, заменят SC20 щото били остарели, а SC16 били "по-горещи", а СЯ де? :whistle: и нека предположим, че аз съм stupid.gif :cheers:

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 17:55
от zorbata
Не мисля че някой може да ти даде точен отговор.
Избери си едните и пробвай.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 18:20
от gena_bs
SC16HR11 IRIDIUM
https://www.denso-am.eu/news/june-2017- ... plug-range
https://www.google.com/search?q=sc16hr1 ... e&ie=UTF-8
https://www.ebay.co.uk/itm/165656985998 ... 1&mkcid=28

Имат и два модела специално за LPG/CNG!
DENSO Iridium TT IXEH22TT и IXEH22TT

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 19:12
от Ивайло Димов
Щом едно нещо работи -не се пипа .Това е основен принцип ,20 и 16 според мен е топлинното число на свещта .Ако и двата вида присъстват като ОЕ не мисля ,че има място за притеснение.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 19:51
от nov
zorbata написа: 20 Авг 2024 17:55 Не мисля че някой може да ти даде точен отговор.
Избери си едните и пробвай.
Избрал съм вече и са монтирани, казуса беше да не съм сбъркал, но май, че не съм.

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Публикувано на: 20 Авг 2024 21:14
от Stivans
Макар че темата е приключена, ето още малко инфо за топлинното число:

Топлинното число (на английски "heat range") е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро - ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи - например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното.
Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя - топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници - между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи - разтапяне на електродите и скъпи ремонти.
Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, "студена" свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число ("топла" свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.