Страница 1 от 1

Твърд педал на спирачките - губи вакуум?

Публикувано на: 03 Авг 2024 11:38
от alexsv_17
Здравейте, от около месец забелязах, че педала на спирачките се втвърдява за една вечер. Напоследък започна да се случва и за по-кратък период от време - няколко часа. Не губи спирачна течност от никъде, това което забелязах е, че маншона на буталцето на преден десен спирачен апарат беше леко закъсано. Смених го, ревизирах всичко по апарата и сглобих обратно. Обезвъздиших само това колело, защото помощника ми нямаше време за другите😀. Следваща стъпка е да обезвъдушя всички колела.
Въпросът ми е, ако след това няма значително подобрение, къде да търся причината?
На бензиновите автомобили досега е имало един възвратен клапан (vacuum check valve) от колектора към сервото на спирачките. На приложената схема, може ли да ме насочите къде е този клапан?
Едит: колата е Corolla 2.0 D4d 1cd-dtv

Твърд педал на спирачките - губи вакуум?

Публикувано на: 03 Авг 2024 12:25
от max-2
Случва ми се от време на време и на старата и на новата и на други сравнително нови коли, които съм имал. Сутрин да няма вакуум. После много време педала си е мек преди контакт/запалване. Предполагам че клапанчето не е ок всеки път. Ако е всеки ден, освен клапан може да е маркуч за вакуум или мембраната на сервото.

Твърд педал на спирачките - губи вакуум?

Публикувано на: 04 Авг 2024 07:09
от slowtraveler
Обезвъздушаването на спирачките няма никаква връзка с вакуумната част... max-2 добре е обяснил възможните 'заподозрени'

Твърд педал на спирачките - губи вакуум?

Публикувано на: 05 Авг 2024 08:56
от alexsv_17
max-2 написа: 03 Авг 2024 12:25 Случва ми се от време на време и на старата и на новата и на други сравнително нови коли, които съм имал. Сутрин да няма вакуум. После много време педала си е мек преди контакт/запалване. Предполагам че клапанчето не е ок всеки път. Ако е всеки ден, освен клапан може да е маркуч за вакуум или мембраната на сервото.
Благодаря за отговора, колега.
Обезвъздуших и четирите колела, нямаше промяна.
Относно мембраната на сервото - при натискане на педала не се чува съскащ зук (поне аз не чувам). Маркучетата ги прегледах - изглеждат напълно здрави. По принцип Egr клапана е вакуумен и е свързан с вакуумната помпа, чудя се дали е възможно от него да губи въздух?
P. S. Може ли да ме насочите къде се намира възвратния клапан на схемата по-горе (и дали изобщо го има).

Твърд педал на спирачките - губи вакуум?

Публикувано на: 05 Авг 2024 12:53
от vfr800
Този клапан e за друго. Спирачния усилвател работи на отделна система. Би трябвало клапана да е точно преди усилвателя ,на повечето автомобили е там .