Днес след като реших да си оправям тропането във волана със сваляне и гресиране на вала между волана и рейката завъртях волана със свален вал и на контакт.
Съответно това мое глупаво решение ме докара до грешки C1231, B1801 и B1826 и постоянно светещи лампи на таблото за тракшъна, VSC и еърбеците. От това което намерих се прави калибрине на сензора за позиция на волана, като намерих два варианта - окъсяване на пинове 4 и 12 през обд буксата или чрез techstream. Пробвах и двата варианта но грешките остават. При триене също се появат след това. На живи данни видях че позицията на сензора на волана, винаги показва една стойност и не реагира при движение на волана та предполагам съм прецакал сензора когато съм го въртял.
Някой да се сблъсквал с подобна каша? Не намирам конкретния сензор за моята кола също и не ми стана ясно дали директна смяна решава проблема. Колата е Авенсис 1.8 2013
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 13 Юли 2024 18:53
от pminev
Много е вероятно при това завъртане да си скъсал лентовия кабел.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 13 Юли 2024 22:25
от bladyle
pminev написа: ↑13 Юли 2024 18:53
Много е вероятно при това завъртане да си скъсал лентовия кабел.
Той за какво отговаря, защото тествах че всички копчета по волата си работят или те минават по друга линия?
Ето това е което свети на таблото.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 13 Юли 2024 22:42
от mapamop
Изкъртил си сензора - черна кутийка нанизана на пръта със букса. Или толкова си го превъртял че връща данни тотално извън допуск.
Или не си закачил буксата му.
Еърбега във клаксона свалял ли си го? Или не е закопчан или си скъсал лентовия кабел.
Спестяваш дребни подробности които са важни - дали не си обърнал внимание, или ги пропускаш по някаква причина, не мога да кажа.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 13 Юли 2024 22:51
от bladyle
Възможно е да съм го превъртял или скъсал, но нищо по волана не съм разкачал или свалял затова не писах.
Разкачих чисто механично вала с двата кардана което при педалите за да го гресирам и докато беше разкачен въртях волана за да видя за луфтове и още тогава изписа грешката на таблото.
Компетата по волана работят както писах, но тези грешки си стоят и предполагам утре ще трябва да свалям еърбег и да свалям волана само не знам какво точно да гледам, както и този сензор като резервна част не го намерих..
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 13 Юли 2024 23:12
от mapamop
Намира се на горната част на пръта, зад лентовия кабел обикновено. Бръкни в някой каталог по номер на рама и гледай по пръта какво има.
Сервизното го има на zatonevkredit.ru/repair_manuals/
Чети...
pminev написа: ↑13 Юли 2024 18:53
Много е вероятно при това завъртане да си скъсал лентовия кабел.
Той за какво отговаря, защото тествах че всички копчета по волата си работят или те минават по друга линия?
Ето това е което свети на таблото.
По него минава сигналът от този сензор. Може да не е скъсан изцяло, а само една линия.
Имал съм такъв проблем на кола от друга марка. Тогава и клаксонът не работеше.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 07:38
от bladyle
Намерих ги по схемите кабела и съответно сензора зад него.
Сега въпроса е направо да взимам други или да разглобя да огледам ако може нещо да се е разместило или евентуално за скъсана букса?
Иначе до колкото разбирам би трябвало и двете да имам проблем - сензора защото не отчита градусите на волана, а лентовия кабел заради грешката в еърбега
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 12:37
от pminev
Според мен проблемът ще е само в лентовия кабел. По него се предава сигнал от всички сензори. Затова разглоби и огледай.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 13:28
от bladyle
В крайна сметка разглобих и изкарах двата сензора - лентовия кабел е скъсан.
Другия сензор няма никакви щети и видях че той няма ограничен ход на въртене, така че се надявам да не е заминал и той или просто да е записал грешни данни който трябва да се оправят с препрограмиране - за приус някъде нещо такова четох.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 13:56
от mapamop
Виж на срнзора за положението на волана дали няма белязки по маргаритката вътре и по корпуса. Би трябвало да е отбелязано нулевото положение, ако има такова.
Лентовия кабел има уловка с монтажа така че да не се скъса при пълен ляв и пълен десен завой. Разрови се из форума или интернет как се прави, преди да си скъсал и новия моргаджийски кабел. Чисто нов такъв има едни неща като свински опашки, които го фиксират в нулева позиция по време на монтажа и се махат след монтажа.
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 15:11
от slowtraveler
To проблемът често не е с нулевото положение, а поставяне в нулево положение ама с оборот наляво или надясно - така ги късат тези лентови кабелчета
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 14 Юли 2024 17:20
от bladyle
Няма отметки по сензора, той реално може да се върти неограничено в която и да е посока има само прорези с който може само по един начин да се хване към лентовия кабел.
Иначе за кабела предполагам някакво центриране трябва да се направи преди да се сложи. Нещо такова:
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 15 Юли 2024 14:03
от slowtraveler
Аз имах предвид точно спиралата на кабела - редовно ги късат, защото ги слагат не в средно положение, а оборот наляво/надясно..
Грешки C1231, B1801 и B1826
Публикувано на: 15 Юли 2024 15:15
от bladyle
Сензора се оказа "умен" за съжаление и той.
Въпреки, че механично няма какво да му се случи, ако се завърти на повече от 850 градуса и записва грешка и спира да работи..
Лекува се само с флашване на самия чип в сензора