Страница 1 от 1

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 09:01
от Sulaco 1969
Здравейте на всички във форума на Тойота, имам следния проблем. Притежавам Тойота ярис версо 1.4 d4d 75к.с от близо три години, заложих на този модел защото преди осем години взехме на дъщеря ми малкия ярис със същия двигател. Още след закупуването на автомобила усетих разлика в мощността на двата, малкия ярис беше една идея пъргав, просто беше удоволствие да се шофира,посетих сервизния център на Тойота в Сливен, направиха ми диагностика и казаха, че всичко е в норма. Разликата най вероятно се дължи на по голямото купе и тежина. Премирих се с това, но преди около месец малкия ярис внезапно загуби мощността си, стана като версото, в ниските и средни обороти едвам набира скорост, след 2000 оборота се усеща мощност но не е същото което беше преди. Дайте съвет къде може да се крие проблема и в двата автомобила.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 14:55
от WoLF
Споделете обслужванията, начин на ползване и други забележими факти в живота на колите.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 16:52
от Sulaco 1969
Обслужването е винаги прецизно на всеки 10000 км,масло, филтри, нищо различно което да ме е усъмнило, че нещо се е случило по двигателя. И двата работят спокойно, равномерно, палят лесно и се държат по един и същ начин, просто мощността изчезна, ако нямах малкия ярис за сравнение, нямаше да зная, че има проблем. Благодаря предварително за вниманието.

Версото е на 250000 км, а яриса на 210000км

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 17:17
от WoLF
Градско ли се карат?

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 17:25
от mapamop
Sulaco 1969, дюзи и наляганията на горивото в рейла гледани ли са на живи данни?
Уловката е в живите данни - не са извън допуск, но са вече към ниските граници на допуска поради износване на двигателя и периферията му.
ЕГР чистен ли е регулярно?
Предполагам че тая кола няма DPF, предвид че не е писано да има. Позапушен DPF също ще я души но вероятно няма, и да кажем че не стои на масата като опция.
Обикновено около тоя пробег дюзите вече са си поизносени, регулатора на налягането на горивото и той. Не че са директно за смяна, но са към края на живота си.
Закачете я някъде със Техстрийм и вижте живите данни как вървят. Не предлагам нищо за смяна - просто погледнете данните, за да не смените половината мотор.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 18:29
от Sulaco 1969
Благодаря за информацията, ще направя нужното и отново ще споделя, лично аз егр клапана не съм го чистил,но и това ще погледна.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 20:46
от Sulaco 1969
Всеки ден ,града е малък в който живея,и градското е в малко километри,а извънградско около 25 км на ден.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 22:22
от mapamop
Виж почисти само на едната EGR и тръбата му към двигателя.
Изчисти дебитомера - със спрей за карбуратори и компресор.
Покарай я да усетиш има ли разлика. Или и двете ги покарай по един и същи маршрут, и сравни дали има някаква разлика.
Виж после показания на дюзи и налягане в рейла и на тази която си пипнал, и на другата (ако може). Пипай само едната, за да стои другата за референция. Поне са две. Дебитомер и EGR ги чистиш още в началото за да остане стабилна основа за наблюдение. После може и да въртиш между двете части. Но засега изчисти и я закачи на диагностика. Не бързай с покупката на части.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 11 Юли 2024 22:35
от Sulaco 1969
Благодаря отново за указанията, ще действам при първа възможност.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 15 Юли 2024 16:54
от Sulaco 1969
Здравейте отново, днес почистих egr клапана, нямаше много сажди, поне така на мен ми се стори. Следва дебитомера. Пиша отново защото се сетих, че листа с данните които ми направиха в тойота център Сливен и там има са стойносттите на ,Пиша както го виждам: Revised injection Volume 1,така е и за 2ри, 3ти и 4ти . За 1ви е -1.404, 2ри -1.717, 3ти 3.441 и 4ти -0.154. На 3ти е в положителен знак. Колко е добре или зле това.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 15 Юли 2024 17:18
от mapamop
Тръбата между EGR и двигателя не я ли свали и почисти?
Налягане на горивото в рейката няма ли на таблицата?
Target commonrail pressure
Commonrail pressure
или поне само второто?
Тая дюза на +3.4 си е на много висока корекция (теоретично + е запушена, - е "пикаеща"/течаща).
Може да пробваш някоя добавка за почистване на дюзи. На Wurth примерно е евтина спрямо другите.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 15 Юли 2024 21:21
от Sulaco 1969
Не знам за коя точно тръбичка ми съобщаваш,още в предишната препоръка как да почистя клапана ми направи впечатление, че ми посочи точно нея да не я забравя, но такава при мен няма. Да не посочваш дизела 1.4 но този който е 90к.с. и се произвежда от 2006 г.,моите са 2004г и са със дизела 75к.с. А за данните, ще снимам целата графика която имам и ще се пробвам да я кача. Онзи ден се опитах да кача снимка на двигателя за да съм сигурен кое какво е и как да се справя с препоръките, ако не се получи.....,ще пробвам. Благодаря отново за вниманието.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 15 Юли 2024 23:30
от mapamop
Sulaco 1969 написа: 15 Юли 2024 21:21 пробвам да я кача
Ако снимаш с телефона си настой камерата да снима на 6 мегапиксела или по-малко.

Трябва да имаш някакъв въздуховод между EGR и входящия колектор на мотора. ЕГРа трябва да се хваща дефакто за него. Прати ми една рама на лично и ще ровя по каталозите и схемите за картинки.

Тойота ярис версо 1.4 d4d 2004г.

Публикувано на: 22 Юли 2024 11:30
от Sulaco 1969
Здравейте отново на всички които имат интерес към това което се случва с ярисите. Тази събота демонтирах отново egr клапана, имаше наченки на омъсляване отново, почистих го,след това направих същото и с дебитомера. Демонтирах и интеркулера защото ми се стори, че по изходната тръба към дроселовата клапа имаше омъсляване. Така и излезе, почистих го, утайката която излезе от него си беше в повече. Но на зле бе дросела, имаше втвърдяване от масло и нагар, тя беше най трудна за почистване, но и с нея се справих. Снощи зглобих всичко и днес вече тръгнах на работа с нея. Осезаемо автомобила се държи по добре, усети се, но явно има още какво да се желае. Само това омъсляване което цапа интеркулера ме притеснява, значи идва от турбината. Колко е зле това според вас. Благодаря предварително за отделеното време.