Страница 1 от 1

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 10:18
от evgeni.asd@gmail.com
Колеги, надявам се някой да ми помогне с идея какво може да не е наред с тази кола.

Проблемът: След определен пробег при всяко ново запалване, колата забива и губи мощност. Темпоматът и индикацията за предавките спират да работят. Чек-енджин не свети. Малко след всяко запалване, колата върви нормално. На дълъг път нормалната мощност се задържа повече, но в града след 5-10мин забива. Няма очевидна връзка (но може да има някаква косвена зависимост) с околната температура или а температурата на двигателя.

Историята: DPF и EGR са махнати, затапени и са изключени софтуерно. Катализатора е там, но е цял. Трима различни човека са и наливали нов софтуер, но крайният резултат винаги е един и същ. След последното наливане на софтуер поне чек-енджин не свети (да, лампичката работи:). Сензора за външния е проверен и работи. Механика, при който ходих последния път дълго време търси механичен дефект, но не можа да намери нищо.

Благодаря ви!

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 11:13
от slowtraveler
На мен ми прилича на калпаво премахване на DPF/EGR и софтуер...
Що си ги причинявате тези емоции?! Защо не си поддържате автомобила в оригинално състояние ?

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 15:50
от gena_bs
Точно - някой се е учил да прави нещо, незнаещ какво и резултатът е плачевен!
Особено пък на блокове Denso.
► Виж съдържание

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 16:17
от Ивайло Димов
boxed.gif Щото тия коли ако тря ги поддържаш в добра еко кондиция струва няколко хилки .Нов ДПФ и ЕГР е на цена към 6-7 лева.Ората ги купуват нови ,скъсват ги от каране и като усетят че ремонта и поддръжката стават бреме ....колата отива за продан .

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 16:40
от slowtraveler
gena_bs написа: 18 Юни 2024 15:50 При някои автомобили вече и да сложиш чисто нови и оригинални, подчертавам, DPF и Cat, е все тая!
Ами то е въпрос на чиста икономика - или възстановяваш нещата в оригинален вид ако е изгодно, или колата я бракуваш...
Както сме говорили - EGR/DPF, катализатор се скапват и от умрял вече двигател, като премахването им само леко увеличава агонията преди терминалния процес :)
Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
Но ако си направил ремонта както трябва - имаш 'нов агрегат', който ще ти изкара още 80% от нов..

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 17:52
от mapamop
slowtraveler написа: 18 Юни 2024 16:40 Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
"Ма то скъпо ма! На кола за 4000 лева, да набия още 8 да я оправя. Пък дизела си е толкова забавен за каране, и като му маЙнеш екологиите, как се отпушва да яде ХасфалтЯ."
И после болниците са пълни с раково болни и почти няма деца без алергии и астма.
Това е и причнината в оная моята дълга и плачлива тема, да пиша как се опитвам да я изкарам тая кола от кофата за боклук.... И да ми правят сметка на парите. Той си знае кой е брояча на парите.

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 20:47
от iovkito
Тази кола ще е трудна за оправяне. Щом вече не свети чек-а, значи последният майстор съвсем я е прецакал.

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2024 22:18
от mapamop
iovkito написа: 18 Юни 2024 20:47 трудна за оправяне
Конфитюр от донор - около 50 до 100 лева
35 минути със кламера в буксата и мастър ключ в контакта със Техстрийма
Въвеждане на кодовете от шийките на дюзите с Техстрийма
Ако все още има някакви налични записи за DPF се прехвърлят с Техстрийма
Нов DPF или от донор.
За няколко часа работа е, но ще си търси изтъбушения DPF.
ЕГРа ако е заминал се сменя и той. Зависи колко е овандалена периферията.
Въвеждане на всички ключове наново в имобилайзера

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 08:05
от iovkito
За последните 40 000км ми се случва вече три пъти да светва чек заради ЕГР клапана. Реших да погледна колко струва нов на Denso, 230лв е. Просто го пиша информативно за хората, които са решили да изтърбушват всичко по колата.

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 08:34
от itzoa
Да, само че на дизеляците имаш за смяна обикновено и дюзи и дпф, че може и турбо, като сложим и един маховик за десерт, нищо чудно че вече не се търсят дизели...

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 08:54
от iovkito
То май не е до дизеляците, а до километрите. Покрай мен някои какви драми имат с бензинови коли, да не говорим, че и те вече са с турбини и егр клапани.

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 09:13
от vfr800
Модерните бензинови коли с директно впръскване не са много по-различни от дизеловите. Само дето нямат DPF. И всъщност DPF-а не е чак толкова скъп. Има афтърмаркет варианти , които при повечето производители работят успешно на цени между 500-1000лв. Прави ми впечатление, че вече почти всяка тема с трудно разрешим проблем е свързана с D-CAT и софтуерно пипане. Върнете колата във фабричното и състояние или просто я продайте. ECU_тата на Denso все още не са напълно изследвани и някои адреси са все още с неясна функция. Реално не са ви наливали 3 различни софтуера , наливали са ви едно и също всеки път, защото почти всички има един и същи модифициран файл просто последния е заличил адресите за грешки и затова не ви свети чека. Този софтуерен гений го оставям без коментар. Това между другото се оказва масова практика напоследък, попаднах на две коли в близкия месец , на които им откачаш дебитомера и не светва нищо.

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 09:17
от iovkito
Така ги лекуват за автокъщите. Новите собственици са доволни, защото никога няма да светне грешка. :D

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Публикувано на: 19 Юни 2024 10:54
от mapamop
vfr800 написа: 19 Юни 2024 09:13 откачаш дебитомера и не светва нищо
Май някъде из форума Rocky112 се беше похвалил, как след близо месец ровене защо не му светват при контакт VSC и TRC лампите, и не работеше системата, накрая излезе откачен датчик за позицията на волана и изолирбанд във километража над лампата да не свети. Всякакви простотии може да се очакват от моргаджийските помияри.