Страница 1 от 1
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 26 Май 2024 12:02
от ribarcheto
Здравейте.Колата е тойота корола версо 1.8 129к.с. 2007г. Ще се опитам да обясня какъв точно е проблема.:Сутрин като тръгна и се опитам да изключа първа скорост,доста трудно се изключва или трябва да натисна втори,някога трети път съединителя(това го прави доста често).Понякога трудно включва 3 и 5 скорост(много рядко).Като включвам задна също се чува хъркане.На втора и четвърта няма проблем,нито за включване,нито за изключване.От скоро при потегляне започна да тресе при тръгване,все едно пускам рязко съединителя (само сутрин или като е стояла дълго време в покой го прави).До сега съм сменил спирачна течност и масло на скорости.Видимо помпите са здрави( горна и долна).Майстора ме посъветва смяна на съединител.Моля някой,ако се е сблъсквал с подобен проблем да помогне,понеже ми се струва ,че ремонта пак ще е на проба грешка,докато не сменим всичко. Благодаря предварително
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 28 Сеп 2024 07:49
от Тедо
Здравей колега и аз се боря с подобен проблем но засега без успех, сменихме спирачната течност и малко регулираха педала, но нямаше ефект в понеделник пак съм в сервиза. При мен 1ва и задна влизат при загасен двигател, но при работещ много трудно. А и маслото сменихме,забравих да кажа

ако има развитие ще пиша пак, но май отивам смяна на съединител. Хубав и успешен ден!
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 28 Сеп 2024 08:14
от mapamop
На Корола-Версо 1.8/1ZZ-FE съм си нагласил нов комплект съединител, двете помпи и ново масло на кутията. При мен съединителя отчетливо приплъзва, предавките заяждат леко при смяна.
На Авенсиса тези неща ги няма, но е сменяно масло, помпи и съединител преди грубо 70000. Планирам да сменя маслото на Авенсиса скоро.
Започнете със съединител, помпи и масло - не са стресираща цифра. Ако се позабавите ще сменяте и маховик като мен, а той е къде 700 лева. Ако е заминала или замине кутията е много неприятна цифрата и за този мотор, кутии втора употреба на практика почти няма.
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 28 Сеп 2024 10:11
от Ивайло Димов
Първа и задна са без синхронизатори ,ако останалите влизат "мазно" има нещо гнило в кутията .
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 28 Сеп 2024 19:05
от Двигателист
Офтопик
Първа е синхронизирана от поне половин век. Иначе на всеки светофар щеше да се чува характерния звук от ГАЗ-21 Волга, ГАЗ-53, УАЗ-469 и доста от наследниците му, ГАЗ-69... Москвич 408 да не пропусна...
Задна все още не е синхронизирана при болшинството кутии за напречни двигатели. Но си има и изключения при някои кутии с надлъжно монтирани двигатели и задно предаване - BMW, Mercedes-Benz... Моята Opel Omega, преди десетки години
Много е приятно усещането да включиш задна, абсолютно безшумно, докато колата леко се движи напред
Е, и сега на Тойотата с автоматика става, ама по-добре да не се злоупотребява с тази опция

Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 08:17
от vfr800
Ивайло Димов написа: ↑28 Сеп 2024 10:11
Първа и задна са без синхронизатори ,ако останалите влизат "мазно" има нещо гнило в кутията .
На всеки автомобил след 80та година първа предавка е синхронизирана. Може да има някаква единични изключения, но поне аз не съм виждал такива. А на някои автомобили дори задна е синхронизирана. Проблема е в съединителя или някоя от помпите.
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 09:59
от Ивайло Димов

Да ама не ,моята кола и всичките и събрати немат ,тва 1999 модел,старата ми кола Рено Лагуна 1995 също нямаше ,сегашната Дачия Сандеро 2009 също няма.
Като погледнеш реално синхронизатора е нужен ,за да превключваш скорости в движение ,плавно и без усилие .Та на първа и задна е безмислено ,колко често ти се налага в движение (дори и бавно) да включиш на първа .
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 10:39
от gena_bs
Дано на никого да не се налага да включва на 1-ва предавка в движение!
Обикновено това се налага аварийно при отказ на спирачната система.
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 10:44
от max-2
На моята карина кутията не и е силна страна. Първа ако не съм спрял не се включва, само се опитва да изравни синхронизатора, като се опиташ се чува характерен повишаващ вой. Имах едно сеатче служебно преди 20 години, много леко включваше всички предавки. За проба сум включвал 1ва с 40 км/ч, няма проблем.

Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 17:57
от vfr800
Ивайло Димов написа: ↑01 Окт 2024 09:59
сегашната Дачия Сандеро 2009 също няма.
Виж сега по принцип мразя да си губя времето, но когато се говорят откровени глупости вече ми идва в повече.
Ето ти скриншот от ръковoдството за ремонт на дачия сандеро. Това имам под ръка сигурен, сигурен съм , че и на другите коли, които избрoи е същото.
Sandero gearbox
Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 18:25
от Ивайло Димов

Ок за Сандеро греша но за вагаджийките от 90-те и рендетата съм 100% убеден ,че нямат

Трудно изключва първа и тресе при подегляне
Публикувано на: 01 Окт 2024 19:03
от TATI
11 мнения за нищо, а автора нищо не казва
И понеже отново залитнахте в друга посока, мисля да ударя катанец-а за момента