Страница 1 от 1
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 11:43
от izhelev74
Здравейте,
Преди няколко дни ми се наложи да пътувам със съседка (ФВ Голф). Въпросната госпожа изчака 4-5 минути на запален двигател докато потеглиме - обяснението беше, че така двигателя достигал температура близка до работната и се давало време и маслото да добие по- добър вискозитет. Как е при мен - след запалване (преди това съм изчакал да загаснат лампите по таблото) , слагам колан (около 5-10сек), мърдам лоста на D, чакам още 10 секунди и потеглям.
Когато пристигнахме до очакваното място, съседката не изгаси колата, ами отново изчака докато не се включат и загаснат перките на вентилатора на двигателя - това се прави за да не кривят гарнитурите. Та въпроса ми е при съвременните автомобили има ли смисъл от подобни изчаквания?
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 12:29
от WoLF
Ако караш внимателно отначало - не, дори е забранено на Запад по екологични причини. Загрявай си всички течности постепенно и едновременно и в същото време се движи накъдето си тръгнал
Обратната страна на монетата е да си състезател и знаеш какво следва, тогава загряваш хубаво двигателя преди "излитане" и после го оставяш да поизстине, докато рулираш към терминала

Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 12:36
от iovkito
Единствено съм изчаквал колата да се охлади след каране с 200 по немските магистрали. Тръгвам и при -20 в момента, в който изгасне лампата за маслото, т.е. веднага.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 12:43
от r34c7
izhelev74 написа: ↑10 Май 2024 11:43
Та въпроса ми е при съвременните автомобили има ли смисъл от подобни изчаквания?
Студено на сутрин няма смисъл, даже обратното. Под 40 градуса на маслото, повечето му физико-химични свойства не са благоприятни, т.е. колкото по-бързо загрее маслото над 40-50 градуса, толкова по-добре се чувства мотора. При по-високите вискозитети и температури под 5 градуса (да речем) целия процес на мазането се променя. Това с промяната на вискозитета на маслото с повишаването на температурата му е вярно, но най-ефективния начин да го направиш е като се движиш, а не на място.
izhelev74 написа: ↑10 Май 2024 11:43
Когато пристигнахме до очакваното място, съседката не изгаси колата, ами отново изчака докато не се включат и загаснат перките на вентилатора на двигателя
Това и аз винаги го правя, правилото ми е поне минута на празен ход след като пристигна където съм тръгнал, но ако се пуснат перките лесно стават 3, особено ако отвън е 35 градуса. Не знам какъв ефект има върху гарнитурите, но доказано в голяма степен ограничава коксуването, защото по този начин позволяваш на маслото да намали температурата си преди да изгасиш мотора.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 15:03
от gena_bs
Евала на съседката! Поздрави я от мен!
Точно така се процедира.
Еврогейските климатични, зелени, цветни и прочие идиотии нямат нищо общо със законите на физиката и химията.
В повечето случаи еко-простотиите противоречат на последните.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 10 Май 2024 18:13
от Stivans
https://autobild.bg/%D0%B8%D0%BC%D0%B0- ... %BB%D0%B0/
"Предпазва ли двигателя загряването на празен ход?
Не! То дори може да бъде вредно за модерните мотори. Затова предупреждават от дъщерната на
VW компания Seat. Съвсем слабото натоварване на празен ход загрява агрегата много бавно, вдигането на температурата става в по-дълга фаза, а заради ниската температура на маслото смазването на мотора не е оптимално. И така може да се стигне до по-високо износване. Ето защо е по-добре след студен старт директно да тръгнете – но с ниски обороти. Така двигателят по-бързо ще достигне работна температура".
Много от водачите на моторни превозни средства смятат, че зимата, е задължително да приведат колата в действие и да изчакат на място двигателят да загрее. Що се отнася до съвременните автомобили обаче, това съвсем не е необходимо. Трябва да знаете, че всички съвременни двигатели са оборудвани с електроника, която проследява параметрите на тяхната работа.
В зависимост от температурата, след стартиране електронният "смукач" загрява двигателя при по-високи обороти от 3 до 5 минути. След това стрелката на оборотомера пада до работни стойности, като това се случва независимо дали колата е на място или в движение.
Още нещо, което трябва да се знае, е, че в движение, работещ на средни обороти, двигателят загрява охлаждащата течност по-бързо. Освен това, загрявайки мотора в движение, спестявате гориво.
Основното, което трябва да се спазва, като принцип е, че след продължителен престой в студа, не трябва да потегляте много бързо. Първите 5-10 км. Трябва да се кара на средни обороти, след това двигателят достига оптимална работна температура. Това е необходимо, за да се загрее не само двигателят, но и автоматичната трансмисия, когато такава е налична.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 21 Май 2024 14:55
от electric
обикновено изчаквам, защото трябва да отворя и затворя вратите на гаража. Като чета коментари, някой ще почнат да я бутат на ръце, само и само да не работи на място

Потегляне след студен старт
Публикувано на: 21 Май 2024 18:16
от WoLF
Става въпрос за изчакване до поне 50 градуса на антифриза или когато там отлепва стрелката от началото на термометъра... Това си е много седене на място и доста по-малко при загряване в движение

Потегляне след студен старт
Публикувано на: 21 Май 2024 22:21
от peterhr
Мое лично наблюдение е, че хората (като съседката) след като загреят двигателя и след това потеглят с мравешка скорост. През цялото време карат бавничко и накрая спират и пак чакат "да изстине" преди да загасят.
За мен лично - е безмислено загравянето и изстиването, ако карам бааавничко в началото и в края.
Вероятност да се "счупи" по-бързо мотора има ако запаля и подкарам с 5 000 оборота първите метри. Или ако карам с 5 000 оборота по магистрала, отбия на бензиностанция и загася веднага. Това предполагам никой тук не го прави.
Всичките описани действия от съседката, за мен са полезни, ако целта е да се удължи времето на сладки приказки с хората, които вози.
Имам познати, които гасят климатика преди да спрат, чакат да се стоплят въздуховодите, отварят прозорци и т.н.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 21 Май 2024 22:24
от WoLF
peterhr написа: ↑21 Май 2024 22:21
удължи времето на сладки приказки с хората

Потегляне след студен старт
Публикувано на: 22 Май 2024 07:01
от max-2
Да ви кажа един съсед светла му памет, смени две жигулита заради изгнило купе и с безупречен двигател.
Гаражът е с много голям наклон и всеки път излизаше назад с пълна газ на полусъединител. Поне 4500 оборота рев. Това беше подгряването.
Не че го одобрявам, но явно не е толкова убийствено за двигателя.

Потегляне след студен старт
Публикувано на: 22 Май 2024 08:57
от gena_bs
За климатика също е правилно около 5 минути преди спиране на двг да се изключи. Пуска се на външна циркулация + максимални обороти на вентилатора.
Тук не става въпрос за "пазене" на двигателя, а за елементарна грижа за здравето и живота на всички в автомобила.
Предполагам всички сте запознати с миризмата на блато в купето и сте чистили, вероятно, климатичната система от "животинки"?
Ей на затова се прави описаното от мен. Ако не искате редовни посещения на УНГ и не дай Боже - пулмолог.
Тия небивалици за тръгване на 5000 оборота и запазване на двигателя ги разправяй на друг!
Карбураторът си иска загряване, както и първите модели инжекторни.
За съвременните Al еднодневки с чугунени гилзи (ако си късметлия да ги има), въобще мълча!
По спомен преработеният двигател на Fiat (не знам за кой точно пишеш), се правеше първи основен ремонт при определен пробег. Вече не помня дали беше 80 или 100000км. Така, че може донякъде да се възстановява компресията и нецилиндричността, за сметка на механичната обработка.
Обаче разликата в температурните разширения на Al и чугун никой не ги е отменял. С всичките последствия от това.
Потегляне след студен старт
Публикувано на: 22 Май 2024 18:49
от max-2
gena bs, нищо не ти разправям, просто споделям какво съм видял през годините. Възможно е жигуляците да са били от онези с хлабавите бутала. А е възможно и дядката да ги е отхлабил и да не усещат разликата в температурните разширения.
