Ерозия на капака на клапаните на 1AZ-FE.
Публикувано на: 01 Май 2024 12:05
Здравейте!
Понеже съм брал ядове с мизерията наречена масло в шахтите за свещите ( тема за 3S-FE , отново по Великден
), от време на време хвърлям по едно око, дали е сухо там. Когато знам, че аз съм сменил уплътнението и то е оригинално, обикновенно го правя, когато сменям свещите, примерно на 50000 км, но в сегашния случай, гарнитурата вероятно си е оригиналната и понеже забелязах много леко омасляване (не теч) по външния ръб, реших да надникна и при запалителните свещи.
За съжаление, в шахтата на първи цилиндър имаше малко масло. Казвам си, хубаво – един час работа и нова гарнитура. Но се загледах по внимателно и видях една огромна язва, направо кратер, в шахтата, горе, което за радост е част от капака, а не от цилиндровата глава.
Признавам си, преди 20-25 хил.км, сложих нови свещи (естествено, не бяха сменяни), усетих че има нещо странно там, но понеже беше сухо и не се задълбочих много, много. Отдадох го на дефект в отливката. Но сега, вече си е мазно там (дали от уплътнението, или от язвата, или и от двете...) и ми привлече вниманието. Направих малко снимки. На първата е само забърсано. После поразчоплих и обезмаслих...
Ето общото положение: Само забърсано с кореселин: Почистено с малко шкурка и обезмаслител. Вече май се вижда уплътнението: Когато сваля капака ще го огледам по-добре.
Аз досега такова нещо на такова място не съм виждал. Да, на по открити части, изложени на сол, или контакт със стомана/чугун, без изолация, да. На термостатни тела и водни помпи (от алуминиева, или цинкова, или подобни сплави), да. Факт, е че материалът на капака е доста по-некачествен, от на цилиндровата глава (вижда се структурата и на снимкита – шахтата, част от главата е гладка и лъскава, докато частта от капака е зърнеста, лесно се стърже), но това си е в реда на нещата, все пак едното е глава, другото е просто капак.
Замислих се, възможно ли е, да е някаква електро-ерозия? Утечка (разряди) от бобината/лулата да е „изяла“ материала? Ако е така, кога да е станало? Аз прекъсвания не съм усещал... Не са записвани никакви мисфайъри, поне не откакто съм я чел, а то е доста последните 30000 км (толкова я имам). За преди това не знам... Дори и да приемем, че искри точно там, това трябва да е било доста време и не мисля, че има грамотен шофьор, който не би усетил.
Огледах и бобината. Има някаква язва, но не мога да преценя от какво е, защото наяденото в алуминия имаше стърчащ ръб и може да е от него. Движение/вибрация не мисля, защото бобините си бяха затегнати. И сега и преди, когато сменях свещите.
Кажете си мнението? Какво мислите, че е причината за това на снимките? Постарах се да се види, горе-долу добре.
Огледахме с колегата, който работи на ВИГ апарата („аргона“), но неговото мнение, съвпада с моето. Ако се заварява (а и дали подлежи сплавта на заваряване, не знаем) , със сигурност ще трябва последваща обработка. Шлайф на шахтата в тази зона, ок, това ще го направя, но каналът за гарнитурата ще трябва да се фрезова, което вече е проблем. Временни методи тип силикон, течен метал и т.н. не мисля да прилагам. Явно ще търся капак - приятен Великденски разход
. Има ментета, но честно казано, хич не съм почитател на ментета за Тойота.
Понеже съм брал ядове с мизерията наречена масло в шахтите за свещите ( тема за 3S-FE , отново по Великден

За съжаление, в шахтата на първи цилиндър имаше малко масло. Казвам си, хубаво – един час работа и нова гарнитура. Но се загледах по внимателно и видях една огромна язва, направо кратер, в шахтата, горе, което за радост е част от капака, а не от цилиндровата глава.
Признавам си, преди 20-25 хил.км, сложих нови свещи (естествено, не бяха сменяни), усетих че има нещо странно там, но понеже беше сухо и не се задълбочих много, много. Отдадох го на дефект в отливката. Но сега, вече си е мазно там (дали от уплътнението, или от язвата, или и от двете...) и ми привлече вниманието. Направих малко снимки. На първата е само забърсано. После поразчоплих и обезмаслих...
Ето общото положение: Само забърсано с кореселин: Почистено с малко шкурка и обезмаслител. Вече май се вижда уплътнението: Когато сваля капака ще го огледам по-добре.
Аз досега такова нещо на такова място не съм виждал. Да, на по открити части, изложени на сол, или контакт със стомана/чугун, без изолация, да. На термостатни тела и водни помпи (от алуминиева, или цинкова, или подобни сплави), да. Факт, е че материалът на капака е доста по-некачествен, от на цилиндровата глава (вижда се структурата и на снимкита – шахтата, част от главата е гладка и лъскава, докато частта от капака е зърнеста, лесно се стърже), но това си е в реда на нещата, все пак едното е глава, другото е просто капак.
Замислих се, възможно ли е, да е някаква електро-ерозия? Утечка (разряди) от бобината/лулата да е „изяла“ материала? Ако е така, кога да е станало? Аз прекъсвания не съм усещал... Не са записвани никакви мисфайъри, поне не откакто съм я чел, а то е доста последните 30000 км (толкова я имам). За преди това не знам... Дори и да приемем, че искри точно там, това трябва да е било доста време и не мисля, че има грамотен шофьор, който не би усетил.
Огледах и бобината. Има някаква язва, но не мога да преценя от какво е, защото наяденото в алуминия имаше стърчащ ръб и може да е от него. Движение/вибрация не мисля, защото бобините си бяха затегнати. И сега и преди, когато сменях свещите.
Кажете си мнението? Какво мислите, че е причината за това на снимките? Постарах се да се види, горе-долу добре.
Огледахме с колегата, който работи на ВИГ апарата („аргона“), но неговото мнение, съвпада с моето. Ако се заварява (а и дали подлежи сплавта на заваряване, не знаем) , със сигурност ще трябва последваща обработка. Шлайф на шахтата в тази зона, ок, това ще го направя, но каналът за гарнитурата ще трябва да се фрезова, което вече е проблем. Временни методи тип силикон, течен метал и т.н. не мисля да прилагам. Явно ще търся капак - приятен Великденски разход
