slowtraveler написа: ↑21 Апр 2024 11:46
Да се нервим? Отдавна съм забравил какво е това
Himbo написа: ↑21 Апр 2024 11:06
Амортисьорите нямат особено значение при движение по РАВЕН път.
Както и предполагах - явно все пак не си разбрал за какво говорим и въобще каква е целта на амортисьора - да гаси вибрациите, като променя и резонансната честота на окачването...
Изпуснал амортисьор може направо да те изхвърли от равен път особено ако имаш лек дисбаланс в гумите - процесът се развива изключително бързо около дадена скорост/резонансна честота. Мдаа, и това съм го изпитвал лично - колата изведнъж 'дръпва' рязко встрани при определена скорост на равен прав път ( в моя случай - колата на зет ми с изтърван заден десен амортисьор дърпаше рязко вляво)...
И ако имаш дисбаланс в гумите - това кара дори изправният амортисьор постоянно да работи, гасейки вибрациите - тогава усещаш дисбаланса като вибрации предимно/само около резонансните честоти, без да отлепя гумата от асфалта и колата да дърпа (понякога неуправляемо) встрани.....
П.С. някой май пак не е разбрал, че тук се обсъждат технически въпроси
Много разводнихте темата, направо я убихте! Публикувах тема с конкретен въпрос - най-отгоре. Казах, че окачването е наред, т.е. в случая е без значение. Казах също, че особени вибрации не се усещат. Но Колегата си знае да поучава, наставлява и да се заяжда - окачване, амортисьори, Неговият опит с лелино му...
Колега, две неща и приключвам:
1. Не намирам тона Ви за добър.
2. Не четете внимателно темите и не се изразявате прецизно - веднъж "калпави", втори път "изпуснали амортисьори".. Повярвайте, знам каква е основната цел на амортисьора, но нямам идея защо изобщо го споменавате и защо изпадате в някакви Ваши си хипотези. Ако аз имах изпуснал амортисьор, нямаше и през ум да ми дойде да седна да ви питам във форума за баланс на гуми, камо ли да тръгна на път с него. Просто щях да отида в сервиз.
Колкото до баланса, мога да ви кажа, че каквато и машина да го прави, страничното биене на колелото почти винаги е различно от "0". Винаги ще има някакъв дисбаланс на пътя, да не говорим за камъчета, кал и т.н. В най-общи линии ако не ходите на нивата, или на бостана, а сте на шосето, не би трябвало да имате кой знае какви усещания от някакви си камъчета. Или проблеми. Освен ако не карате колело. Така, че да обяснявате, че "майсторът" трябва да ви чисти "големите камъни от гумите"... Не знам нито кой е "мърляч", нито кой "търси под вола теле".
! | Съобщение от: slowtraveler |
|
Сега към всички колеги, за да приключа по темата - да, две от четирите гуми са монтирани и проверени на въпросната машина, без да искат тежести. На другите две иска тежести и съответно са балансирани. Направих отново проверка на същата машина в същия сервиз. Просто двама колеги работят - единият си монтира гумите по описаният по-горе начин, а другият както му дойде. Карах колата на магистралата, всичко е ОК.
Случайност или не, нека всеки сам си прецени.
Поздрави!