Зарядни станции Andaiic
Публикувано на: 12 Апр 2024 11:40
Преди няколко седмици купихме Рено Зое 2019, което дойде без зарядно за шуко, а само с кабел Type2 за публични зарядни станции, та реших да търся някакво бюджетно решение, за да имам все пак нещо в багажника на Зоето за зареждане вкъщи. Естествено първо тръгнах да гледам евтините китайкси станции feyree, за които съм писал в другата тема, но в процеса на разглеждането на вариантите в AliExpress попандах на още по-евтин китайски вариант - въпросните станции Andaiic, които при това се поръчват с доставка 7 работни дни от Франция. Цената им е впечатляващо ниска - варианта за Шуко с вграден 4 метров кабел беше едва 119 лв с доставка и всичко, като станцията има възможност да си контролира ампеража с предефинирани стойности между 6А и 16А. Аз в крайна сметка реших да купя варианта им за 32А индустриален син контакт (до 7.4 kW зареждане), тъй като той беше само с 30 лв по-скъп и на цена от 150 лв получавам мобилна станция с вграден 4 метров кабел и възможност за регулиране на ампеража между 6А и 32А, така че с подходящи адаптери ще мога да зареждам макар и монофазно на всички популярни видове контакти (контакт шуко до 16А, индустиален монофазен контакт до 32А, трифазен контакт на 16А и трифазен контакт на 32А). Станцията пристигна за 6 работни дни до адреса ми в София, а адаптерите си ги купих на място от български магазин в София, тъй като не намерих по-евтино решение в AliExpress за тях (реално трите адаптера ми струваха още 150 лв - колкото самата станция
). Можех да мина и само с един адаптер за шуко, който струва 50 лв, но реших да мога да я включвам и в другите видове контакти (например в гаража ми в София имам трифазен контакт на 32А). Вариантите на стацията за трифазен ток бяха извън бюджета, който исках да отделя, поради което не се спрях на тях - 16А до 11kw струваше около 280 лв, а 32А до 22 kw струваше около 450 лв. Аз си имам друга мобилна зарядна станция (go-e Charger), която поддържа трифазно зареждане до 22kw, така че ако толкова ми трябва такава скорост бих могъл и нея да я взимам на път по някога.
След като разходих преди десетина дни Зоето до къщата ни до Лом, там имах възможността да използвам новата станцията в продължение на седмица и мога да потвърдя, че работи безпроблемно. Вечерите я включвах на шуко на 10А, като пусках отложено стартиране на зареждането през менюто на Зоето, така че то да започва след полунощ и да ползва по-евтината нощна тарифа. В деня, в който тръгвах обратно към София, си включих да дозареждам през деня на 16А на шуко, за да спестя малко време от зареждане. Мога да потвърдя, че до тези амперажи станцията се справяше успешно и не съм усетил да има някакво загряване на кабела или контакта. За съжаление още не съм намерил електротехник в Лом, който да ми инсталира индустриалния монофазен контакт, купен за гаража там, така че не съм пробвал станцията как работи на максимума си от 32А (7.4 kw). Ако някой познава надежден електротехник в Лом ще съм благодарен да ми сподели контакти на лично съобщение.
Ето и плюсовете, които виждам в станцията Andaiic:
- Най-големият е цената - един прост 4 метров кабел трудно може да се намери за под 200 лв, а тук за стотина лева получаваш станция с екранче и опция за регулиране на ампеража с вграден такъв кабел.
- Регулиране на ампеража. Намалянето до 6А е полезно, ако ще се ползва на непознат контакт. Същевременно 16А на шуко е добра опция за по-бързо зареждане, която например нямам със зарядното ми за шуко, което дойде с Равката (то е фиксирано на 10А и не може да се регулира от него скоростта на зареждане)
- Отложено стартиране от зарядната станция - има и такава опция от менюто й, която честно казано не бих ползвал, тъй като обикновено всяка кола има опция за отложено стартиране и аз бих предпочел да си го наглася от колата, тъй като тя има батерия и няма да се рестартира опцията ако нещо временно спре/премигне тока.
- Има екран с подробна информация за зареждането - показва желания ампераж, реалния ампераж, волтаж, мощност в kw, заредено количество в kwh, времето на зареждане, температура на станцията, статус на заземяването и тн.
Ето и някои минуси:
- Няма опция за ограничаване на количеството на зареждане. При другата ми станция (e-go) използвам тази опция, за да спра зареждането при достигане на определено количество. Например ако не искам да пълня батерията до горе или ако искам да заредя само колкото ми е нужно, за да стигна до някоя по-евтина/безплатна зарядна станция.
- Няма мобилно приложение. Това не е особен минус при все, че си има екранче и можеш да видиш подробна информация за зареждането на него.
- Идва с вграден 4 метров кабел. Това го пиша като минус, тъй като лично аз бих предпочел да е само с Type2 порт и без вграден кабел, за да е по-компактна. Така щях да мога да си бода в нея Type2 кабела, който така или иначе си нося за публичните зарядни станции и който е малко по-дълъг (около 7 метра). Така или иначе Зоето с порта сложен на "носа" на колата обикновено му стига и по-къс кабел, за да зарежда и през едно парко място.
Предвид основния плюс на станцията (нейната цена), минусите поне от моя гледна точка са неглижируеми. Няма да давам конкретен линк към AliExpress тъй като цените в тях се менят и днес забелязах, че линкът, от който аз съм купувал, вече продава станциите с 25 лв по-скъпо сравнено с отпреди 2 седмици, но ако сега се потърсят алтернативни линкове в AliExpress може да се намери същата станция на различни цени.
Прикачам и снимка от зареждането ми онзи ден на 16А с адаптер към шуко. Реалният ампераж в началото почна на около 15.2А, но с времето и ампеража и волтажа се променяха. По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.

След като разходих преди десетина дни Зоето до къщата ни до Лом, там имах възможността да използвам новата станцията в продължение на седмица и мога да потвърдя, че работи безпроблемно. Вечерите я включвах на шуко на 10А, като пусках отложено стартиране на зареждането през менюто на Зоето, така че то да започва след полунощ и да ползва по-евтината нощна тарифа. В деня, в който тръгвах обратно към София, си включих да дозареждам през деня на 16А на шуко, за да спестя малко време от зареждане. Мога да потвърдя, че до тези амперажи станцията се справяше успешно и не съм усетил да има някакво загряване на кабела или контакта. За съжаление още не съм намерил електротехник в Лом, който да ми инсталира индустриалния монофазен контакт, купен за гаража там, така че не съм пробвал станцията как работи на максимума си от 32А (7.4 kw). Ако някой познава надежден електротехник в Лом ще съм благодарен да ми сподели контакти на лично съобщение.

Ето и плюсовете, които виждам в станцията Andaiic:
- Най-големият е цената - един прост 4 метров кабел трудно може да се намери за под 200 лв, а тук за стотина лева получаваш станция с екранче и опция за регулиране на ампеража с вграден такъв кабел.
- Регулиране на ампеража. Намалянето до 6А е полезно, ако ще се ползва на непознат контакт. Същевременно 16А на шуко е добра опция за по-бързо зареждане, която например нямам със зарядното ми за шуко, което дойде с Равката (то е фиксирано на 10А и не може да се регулира от него скоростта на зареждане)
- Отложено стартиране от зарядната станция - има и такава опция от менюто й, която честно казано не бих ползвал, тъй като обикновено всяка кола има опция за отложено стартиране и аз бих предпочел да си го наглася от колата, тъй като тя има батерия и няма да се рестартира опцията ако нещо временно спре/премигне тока.
- Има екран с подробна информация за зареждането - показва желания ампераж, реалния ампераж, волтаж, мощност в kw, заредено количество в kwh, времето на зареждане, температура на станцията, статус на заземяването и тн.
Ето и някои минуси:
- Няма опция за ограничаване на количеството на зареждане. При другата ми станция (e-go) използвам тази опция, за да спра зареждането при достигане на определено количество. Например ако не искам да пълня батерията до горе или ако искам да заредя само колкото ми е нужно, за да стигна до някоя по-евтина/безплатна зарядна станция.
- Няма мобилно приложение. Това не е особен минус при все, че си има екранче и можеш да видиш подробна информация за зареждането на него.
- Идва с вграден 4 метров кабел. Това го пиша като минус, тъй като лично аз бих предпочел да е само с Type2 порт и без вграден кабел, за да е по-компактна. Така щях да мога да си бода в нея Type2 кабела, който така или иначе си нося за публичните зарядни станции и който е малко по-дълъг (около 7 метра). Така или иначе Зоето с порта сложен на "носа" на колата обикновено му стига и по-къс кабел, за да зарежда и през едно парко място.
Предвид основния плюс на станцията (нейната цена), минусите поне от моя гледна точка са неглижируеми. Няма да давам конкретен линк към AliExpress тъй като цените в тях се менят и днес забелязах, че линкът, от който аз съм купувал, вече продава станциите с 25 лв по-скъпо сравнено с отпреди 2 седмици, но ако сега се потърсят алтернативни линкове в AliExpress може да се намери същата станция на различни цени.
Прикачам и снимка от зареждането ми онзи ден на 16А с адаптер към шуко. Реалният ампераж в началото почна на около 15.2А, но с времето и ампеража и волтажа се променяха. По незнайна за мен причина напрежението в селската ни къща е по-ниско от обичайното, което съм го отчитал и с други зарядни станции и мобилни електромери.