Страница 1 от 1

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 18 Мар 2024 22:40
от gena_bs
Дано съм уцелил раздела.
Днес свалих двата фара Valeo на астролета. Корпусите и стъклата им са здрави, та се чудя дали да не ги рециклирам цялостно.
Основно се нуждаят от възстановяване на рефлекторите. Само фарове от тази марка съм виждал с изгорели рефлектори!
Останалото е елементарно - почистване, измиване и залепване.

Може ли някой да ми препоръча специалист за тази дейност?
Ако е в и около Бургас ще е най-добре. Хич нямам вяра на куриерите...

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 19 Мар 2024 06:25
от Freedom
На Авенсис Т25 пращах рефлекторите с куриер до Стрелча - Еверт-Лак. Резултатът беше отличен.
В ОЛХ има обява на ателие от Меден рудник, занимаващи се с рециклиране и полиране, но нямам преки впечатления от работата им. Линк и линк.

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 19 Мар 2024 08:12
от scooby doo
Здравей. Потърси skodko от шкода-форума. Доколкото знам точно с това се занимава и е в Бургас. Успех!

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 20 Мар 2024 16:18
от batececo
Аз скоро се интересувах, на ауриса (с лупи на късите и изцяло с халогенни крушки) излизаше по 250 лв на фар, а нови китайци са пак толкова, че и по-евтини. Все ще изкарат 5 години.

https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=39369

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 20 Мар 2024 19:09
от mapamop
batececo написа: 20 Мар 2024 16:18 нови китайци
Купих си чисто нов ляв фар Depo за Авенсиса Януари 2021 година. Светеше в цветовете на дъгата, много наляво въпреки че навих винта за реглажа докрай, и така и не успях да го сваля да не заслепява и да ми свирят. Май 2021 го изхвърлих при моя в моргата за да не го натроша и изхвърля в контейнера. Братовчеда смени 7 леви и 4 десни на Depo докато намери 2 със правилен фокус, на Пържола 308. Поръчва, слага, опакова обратно и следващия.
Цената за Авенсиса беше 118 срещу 560 лева за ОЕМ, за нов фар. В крайна сметка си накупих 3-4 чифта фарове и събрах един ляв за общо 80 лева без труда, от 3 други. Левия TYC който наследих с покупката на автомобила от автоморгата, една дъждовна сутрин го намерих пълен със 4 пръста вода. Излях някъде към 2-3 литра вода от него, и вътре всичко беше ръжда и мухъл. Не бих си причинил отново китайски фарове на Авенсиса.

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 20 Мар 2024 22:51
от batececo
Високо оценявам споделеният опит, вярвам ти, че е така, обаче в другата тема имаше положителни мнения за TYC-a.
Аз лично преди 20тина години карах едно Рено, на което левият фар беше сменян с DEPO. Хем си личеше, че е нов, хем като го погледнеш отпред някак беше по-жълт и по-различен от 10 годишното Valeo. Но си светеше добре, достатъчно силно, неразличимо (за мен) от Valeo-то. 6 години беше при мен и така продадох колата.

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 23 Мар 2024 09:55
от Двигателист
Всъщност, за какъв автомобил става въпрос, че си има значение?

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 23 Мар 2024 21:05
от gena_bs
Opel Astra F'98, фабричните фарове Valeo 085659 и 085658 с ел. регулиране.
Халогени H4, обикновени рефлекторни.
https://rrr.lt/en/used-part/ara74085-08 ... t-headlamp

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 24 Мар 2024 12:25
от Двигателист
Аха, значи фейслифтова... Имах доскоро една Ф, но преди фейслифта (1993-та) и единия и фар беше оригинален (Карело), а другия някакво менте, но не помня какво. Светеше си както трябва. Проблема му беше закопчаването на крушката – беше някакво много неудобно.
Иначе при ментетата е въпрос на модел/късмет. Имах някога Опел Омега Б и там бях сменил фар за мъгла с Депо. Светеше си перфектно. Но на Авенсис Т22 (преди фейс), когато купих Депо, се сблъсках с много странен дефект – късата свети перфектно и се регулира нормално, но дългата свети под нея! Не бях виждал такова нещо. Все едно рефлектора е отлят криво (усукани са двете секции една спрямо друга. Уточнявам, че отделно регулиране на дългата секция няма. Върнах го и се принудих да си купя от морга, който както знаете се обявава като перфектен, но това е далече от истината. В този случай почти веднага се счупи механизма за регулиране от старост...
Вероятно хубави фарове няма да намериш в България. Евентуално от чужбина. Не знам дали си струва рециклирането, защото рискуваш моя проблем. Ще постигнеш перфектен рефлектор, ще си направиш вътрешната инсталация, но всички пластмаси са така опечени (ябълки, врътки, опори...), че на тези години се разпадат. Отделно стъклото да го полираш си е приключение, а то вероятно има язви за четвърт век по пътищата.
Моят съвет е да пробваш с две ментета и дано имаш късмет за този модел да са ги копирали правилно. Проверих в големите доставчици – няма Валео. В интер карс, (предполагам имат магазин в Бургас) има TYC. Продажната им цена е 76 лв на брой, ако дадат някоя отстъпка, или имаш познат със сервиз, който има договор с тях, може и по-ниска цена да получиш. Естествено е гол като пушка. Моторчетата, ако имаш си ги прехвърляш. Монтираш и веднага вечерта пробваш срещу стена как светят/отсичат, като си сигурен в монтажа на крушката, защото е масово явление, дали поради труден достъп в днешно време, дали поради немърливост, крушкта да не е на точно положение в цокъла и съответно всяка вечер ми вадят очите такива.
Друг съвет, особено, ако караш с усилени лампи (Осрам найтбрейкър, Филипс екстрйм и подобни) да си сложиш някакви дневни светлини. Дали диоди, дали процент дълги, няма значение. Така ще запазиш рефлекторите, макар че тези фарове, поради по-големия обем и топлоотдаваща площ прегарят по-трудно от лещово-прожекторните системи, особено, ако рефлектора е и метален. Отделно ще сменяш крушки много по-рядко.

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 24 Мар 2024 13:27
от mapamop
Двигателист написа: 24 Мар 2024 12:25 Отделно стъклото да го полираш си е приключение, а то вероятно има язви за четвърт век по пътищата.
F-ката що си мисля че е със стъклени стъкла, и вероятно не подлежат или нямат нужда от полиране, а само от измиване?

Пълно рециклиране на фарове - къде?

Публикувано на: 24 Мар 2024 17:27
от Двигателист
Да. Именно затова използвах "приключение". Защото след 25 години, особено по магистрали, дори и минералното стъкло получава едни гадни язви, които влошават разпределението на светлината. Фарът втора употреба, за който споменах за Авенсиса ми Т22, беше точно с такова наранено стъкло. Не че не се полират, ама... не е като да полираш и фолираш поликарбонат, като при по-новите фарове. До скоро имаше налични стъкла, на цената на кило сирене, но моделът вече е много стар, направо ретро и намирането на ново стъкло е трудна работа. Затова предлагам да пробва с ментета. Ако стане, с едни осрам, или филипс от усилените, ще се кара доста приятно на тъмно. Стига, разбира се до лампата/фара да идват поне 13.5 волта, защото и такава мизерия съм срещал, че доколкото си спомням тези опели нямат реле за късите, а целия товар си минава през ключа за късите.