Страница 1 от 1

Проблем при паленето

Публикувано на: 08 Яну 2024 11:15
от peca64
Здравейте!Имам RAV4 2010г 2,2 D-CAT От 2-3 месеца седи,като паметник.Когато тръгваш да палиш на дисплея изписва Заключен волан и до там.Не може да се запали.Два пъти е карах в сервиз Тойота,но нищо не направиха.Първият път ми смениха Стоп машинката и след 10-на дена пак същото.Вторият път разправят,че някакъв предпазител сменили ,но ефектът по принцип е същият.След около 2 месеца каране пак същото.Някой от Бургас да знае читав сервиз,или да каже каква може да е причината.Според мен някъде има лоша връзка,но само гадая.

Проблем при паленето

Публикувано на: 08 Яну 2024 11:37
от gimara

Проблем при паленето

Публикувано на: 25 Мар 2024 12:23
от izhelev74
Ще пиша в тази тема, защото имах проблем със запалването. В петък, след като не бях карал колата (Тойота Версо) от 5 дни, отказа да запали, не завъртя и стартера даже. В същото време радио, светлини по таблото и фарове работеше. Щуваше се само едно щракане (цъкане), вероятно бендикс. Реших, че стартера или бубина са заминали. Единственото, което можех да направя с мойте техбически възможности, беше да сваля акумулатора и да го сложа да се зареди, което направих в събота. В неделя сутринта, колата запали (самия аз не вярвах). Днес ходих да ми замерят акумулатора, според мастора бил с намален капацитет, ама имало голяма вероятност с повишаването на температурите да изкара лятото . С оглед на това, че въпросния акумулатор е на 7 години (Winmaxx Monbat), реших да го сменям, което и направих. Иначе нямало отечки и алтернатора работел коректно. Въпроса ми е дали има възможност да проверя състоянието на стартера и на шалтера, без да чакам да се "скапят". Карал съм 2 служебни тойоти и при тях акумулаторите са си заминавали внезапно (предния ден всичко е ОК, на сутринта нищо не свети, камо ли да запали).

Проблем при паленето

Публикувано на: 25 Мар 2024 12:28
от slowtraveler
izhelev74 написа: 25 Мар 2024 12:23 Щуваше се само едно щракане (цъкане)
Нормално поведение при паднал акумулатор... Опитва се да пусне повече ток и да 'щракне', ама при по-големият ток спада напрежението прекалено, и цикълът се повтаря..
П.С. мисля бях споделял абсолютно същият си личен опит с Авенсиса при падащ акумулатор - новият собственик докато чакал новите си номера пускал радио, фарове и т.н. и накрая ми се обажда 'ама не пали, а само щрака постоянно' :)
До този момент колата си палеше добре и се експлоатираше ежедневно. Просто лекото натоварване с други източници е 'преляло чашата' на стария акумулатор :)

Проблем при паленето

Публикувано на: 27 Мар 2024 18:49
от Оги
izhelev74 написа: 25 Мар 2024 12:23 да проверя състоянието на стартера и на шалтера, без да чакам да се "скапят". Карал съм 2 служебни тойоти и при тях акумулаторите са си заминавали
Няма смисъл. На акумулаторите им е дошло времето. Един ден се случва.