Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Steker
Мнения: 19
Регистриран на: 03 Ное 2016 11:25
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 1AD-FTV

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от Steker » 05 Яну 2024 07:25

При оглед на нов внос автомобил установих странна миризма от ауспуха, понеже не съм притежавал дизел отначало го сметнах за нормално. Бензиновият ми автомобил мирише от катализатора докато згрее на сяра и реших, че е нещо от ДПФ.
Последствие установих ниско ниво на маслото на минимума, и от капачката за доливаме миришеше по същия начин. Притеснява ме автомобилът да не харчи масло.
Последната документирана смяна е била преди 70хил или 2,5 г., нормално ли е да изхарчи толкова масло от макс до минимум за толкова км?
Vectra B X20XEV, Avensis t27 SW 1AD-FTV

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2024 08:23

Може да са слагали някаква добавка. Зависи какво разбираш под 'странна' и душил ли си автомобили с DPF преди това :)
Дали е нормално да изхарчи толкова масло - не, не е нормално...
Би трябвало да го е изхарчило доста преди 70х.км. и със сигурност маслото или е сменяно няколко пъти или е доливано редовно.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Steker
Мнения: 19
Регистриран на: 03 Ное 2016 11:25
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 1AD-FTV

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от Steker » 05 Яну 2024 08:48

Има документирана сервизна история първите 5 г. Смяна на масло на 15 Хил. на всеки 6 месеца
Следващите 5 г. смяна на масло на 25 Хил. веднъж в годината и от март 2020 до сега няма никаква история. Ауспухът е чист.
Продавачът каза, че като съм си тръгнал маслото стигнало средата, ама 100% е долял.
За 1CD-FTV видях ,че има случай на коли с висок разход, за този обаче още повече фейслифта не открих да има такъв чест проблем.
Vectra B X20XEV, Avensis t27 SW 1AD-FTV

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2024 08:58

Не можеш да направиш оценка за горене на маслото по такъв начин...
Пример - при мен онзи ден при лек наклон ме предупреди, че маслото ми е малко. Наближава смяната - след около хиляда км ще трябва да го сменя... Ама основната причина да е толкова ниско нивото при мен е, че по принцип по документи маслото трябва да е някъде около 4.4л, обаче ми е по-удобно да наливам цяла туба 4л без да отварям друга туба... И при началото на експлоатациония период маслото е малко над половината... Т.е. е изгорило около 0.5л/15х.км, което е нормално за атмосферен двигател (и в доста случаи - прекалено малко за турбодвигател)... И си е съвсем в нормата записана в документите - да гори до 0.5л/1000км..
Нормалната смяна е на около 15х.км, но като няма официален запис - никога не знаеш кога е сменяно... Това също не значи, че не е сменяно - за 75х.км несменяно масло би трябвало да стане като грес или чиста нафта :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от iovkito » 05 Яну 2024 08:59

Ако е с откраднат катализатор, на какво да мирише. Аз не бих купил дизелова кола, на която маслото е сменяно през 25 000км. Моята я обслужвам през 15, маслото прилича по-скоро на нафта разредена със сажди, отколкото на масло.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от gena_bs » 05 Яну 2024 10:26

... и не само дизелова!
Аз, ако има реална сервизна история, не бих взел автомобил със сервизни интервали над 10000км.
В момента сменям масло на бензинка на 1 година или 6.5 - 10К км.
Освен това нормално за нашите условия е максимален интервал за обслужване от 7.5К км.

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от vfr800 » 05 Яну 2024 11:40

На почти всички автомобили след 2005та смяната на маслото при дилъра е на минимум 15К км след това стана 20К после 25К , а на новите гледам е на 30К км. На мен също не ми харесва, но да си намериш кола със смени правени на 10К след 2007-2008г е просто невъзможно освен , ако не е карана малко и спазван годишния интервал, ама те такива нов внос не идват :P

Steker
Мнения: 19
Регистриран на: 03 Ное 2016 11:25
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 1AD-FTV

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от Steker » 05 Яну 2024 11:52

Благодаря за мненията ще гледам днес една друга със същия мотор и ще сравня миризмите хахаха, някой ако ме чуе как си избирам колата по миризмата. ДПФ има и последния преглед в Дания е констатирано, че е наличен. По принцип къде седи, предполагам е наврян веднага след мотора, а не е от долу, нали така. Колко масло харчи един Тойота дизел от смяна до смяна, приблизително разбира се?
Vectra B X20XEV, Avensis t27 SW 1AD-FTV

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от iovkito » 05 Яну 2024 11:55

Моята харчи около 1 литър, на око. Когато налея 6.2л колкото е по книжка, непосредствено преди смяната е една идея под средата на щеката. За тези 15к км масло не доливам.
Steker написа: 05 Яну 2024 07:25 Освен това нормално за нашите условия е максимален интервал за обслужване от 7.5К км.

Много скъпо излиза. Едно обслужване на дизелова излиза между 200 и 300лв. Досега съм сменял 30 пъти маслото. Ако го бях сменял на 7.5к, щях да съм дал още поне 5000лв.
Последно промяна от iovkito на 05 Яну 2024 12:00, променено общо 1 път.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от mapamop » 05 Яну 2024 12:00

Steker написа: 05 Яну 2024 11:52 преглед в Дания
Забрави я тая бройка - 99% ще е изгнила като презокеански кораб, и не ме питай откъде знам, и тогава с какъв акъл си купих датска бройка Авенсис Т25.
ДПФ и катализатор са в един корпус като буре, веднага след изходящия колектор. Свалят "бурето", през отворите натрошават питите на катализатора и ДПФ-а за да ги продадат, и връщат всичко обратно.
Впоследствие след някакъв пробег и скорост ти светват лампите на вече свирен мач, и започваш да си скубеш косите катализатор с ДПФ ли да търсиш или да модифицираш софтуерно и хардуерно автомобила, за да "ги забрави че ги има".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Steker
Мнения: 19
Регистриран на: 03 Ное 2016 11:25
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 1AD-FTV

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от Steker » 05 Яну 2024 14:47

По принцип тези неща с натрошения катализатор, би трябвало да светне грешка веднага ако се покара, ама тоя не дава да се кара, неще и гаранция да даде, на бас иска да се ловиме, че не харчела масло, абе забавен тип като цяло.
Преди малко един бус на куриерска фирма мина покрай мене и усетих същата миризма като от Тойотата. Явно дизела така си мирише
Иначе тези неща на диагностика предполагам се виждат дюзи, диференциално налягане в генерацията, процент запушване на ДПФ, нали?

За ръждата може би, не е да няма хич. Освен това по кората под багажника имаше остатъци от зелен мъх дето расте в гората по влажните места. В Англия съм го виждал също тоя мъх.

Един страничен въпрос тази кола отзад с мост ли е или с независимо окачване, че ми се стори на мост, като залягах вчера.
.
Vectra B X20XEV, Avensis t27 SW 1AD-FTV

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от iovkito » 05 Яну 2024 17:02

С независимо е.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Steker
Мнения: 19
Регистриран на: 03 Ное 2016 11:25
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 1AD-FTV

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от Steker » 05 Яну 2024 19:05

Значи по въпроса с миризмата явно си е от дизела. Гледах една италианка днес и миришеше по абсолютно същия начин. Единствената разлика е че няма подгреви, но има кожа и старт/стоп, което незнам защо е екстра, ама явно е. И тя е на 300 Хил. с превъртян километраж, утре ще я гледам на диагностика.
Нещо да ми препоръчате да обърна специално внимание, освен обичайните неща дюзи, турбина, ДПФ ?
Имам 2 конкретни въпроса:
1.Мога ли да си извадя втори ключ (дистанционно), понеже е само с един и само в Тойота ли се случва, ако знаете ориентировъчна цена.
2. Вярно ли е, че климатикът не включвал на по ниска температура от 18 градуса.
Vectra B X20XEV, Avensis t27 SW 1AD-FTV

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от gena_bs » 05 Яну 2024 20:10

За климатика - между 7 и 10 градуса е границата на стартиране на компресора. Климатроника трябва да си работи.
Според търгашите, климатичната система не работи лятото, защото "иска пълнене с фреон", а зимата "не включва от студа".
Отваряй си очите на 4, защото противно на някои схващания, ремонтът на климатик си е цифра. При руснаците има клипове, където след челен удар въобще не са си направили труда да "реставрират" системата. Направо са махнали остатъците от климатика и са оставили само светодиода на индикацията да работи.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Мнение от mapamop » 05 Яну 2024 20:42

Steker написа: 05 Яну 2024 19:05 1.Мога ли да си извадя втори ключ (дистанционно), понеже е само с един и само в Тойота ли се случва, ако знаете ориентировъчна цена.
Би трябвало даже да можеш да си обучиш дистанционно от същата такава, блъсната, втора употреба. На китайците има заготовки за самия ключ на механичната ключалка.
Steker написа: 05 Яну 2024 19:05 2. Вярно ли е, че климатикът не включвал на по ниска температура от 18 градуса.
Моят на Авенсис Т25 не го спирам целогодишно и го усещам и на ниски температури (примерно 4-5 градуса според външния термометър), да се пуска за малко на студено и да суши влагата в купето.
Нов компресор за климатик беше 2020 година около 800 лева. Ако не работи дори и като натиснеш на панела му бутона за изсушаването на предния прозорец, директно започвате разговора за цената със 1200 лева надолу - компресора е 800 лева (примерно), кондензаторния радиатор е 205 лева (примерно, 2020 година) и пълненето на фреона е между 40 и 70-80 лева. Труд за смяна на радиатор и компресор - 100 лева (2020г.).
Ако е сцепен вътрешния радиатор на климатика - жална ти майка. За Т25 това лято намерих само оригинален за малко над 1000 лева (повтарям - ХИЛЯДА ЛЕВА) и поне 360 лева труд за сваляне на таблото и смяната му.
Горното на Гената е валидно напълно.
При смяна на компресора се промива цялата система и се сменя минимум кондезатора в коша на мотора и компресора с ново масло и фреон.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 70 госта