Страница 3 от 4

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 17:27
от mimojef
Ивайло Димов написа: 08 Яну 2024 12:55 и грам не пушеше
Ивайло Димов написа: 08 Яну 2024 16:09 Няма ДПФ
:thumbsup:
Може ама не вярвам.
И аз имам познат с Голф 2.0 от 110 на 180 с махнати ДПФ и ЕГР който грам не пуши в ниските обороти. Дори и на високите трудно се забелязва, но като го изребри няколко пъти и му почернява бронята около комина. Чак до стопа стигат саждите.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 18:21
от Ивайло Димов
Няма АРЛ с ДПФ от завода ,тва е помпа-дюза с Евро 4 ;)

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 19:37
от slowtraveler
dracunculus написа: 08 Яну 2024 17:12 По-интересното е, че и на не-турбо ДВГ има нещо, което може да се оптимизира.
Махни я тази 'оптимизация' - нали точно това са тези 'спорт', 'еко' режими и т.н... Те не променят мощността, а само усещането на шофьора :whistle:
Т.е. ако си натиснал педала до половината, в в единия случай 'кривата' ще е изкривена надолу, а в другия нагоре, и в единия случай ще иска от двигателя например 25% от мощността, а в другия - 75% ...
И при втория случай си казваш 'малии каква бегачка - аз съм настинал до половината, пък тя как върви' :) Нищо че при натискане на вторите 50% мощността няма да се вдигне с 50%, а с останалите 25% и пак ще си достигне пълната 100% мощност...

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 19:52
от dracunculus
Това е ясно Слоу. Просто точно тази нечувствителност на педала дразни….на Авенсиса така или иначе, при Лексуса в спортен режим е доста по-добре, но пак има леко забавяне, което не ме толкова дразни, просто констатирам. Има някои се оплакват от това даже при GS450h, кола, която иначе много върви…..та даже и на нея слагат такива боксове. А крайният вървеж е същия, ясно :cheers:

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 22:13
от mimojef
Ивайло Димов написа: 08 Яну 2024 18:21 Няма АРЛ с ДПФ от завода ,тва е помпа-дюза с Евро 4 ;)
ОК за ДПФ-а ясно. Като написа 150 помислих,че говориш за някой от по новите мотори CR
Не вярвам, че не кади.
Накарай го троя познат да направи няколко спортни обиколки на Шумен и след това прокарай пръсти по бронята около ауспуха.
Факт е, че ВАГ носят много на софтуерно надуване. Примерно всички 2.0 CR могат да се напомпят до около 200 коня независимо дали са стоково 110, 136, 140, 143, 150, 163, 170 или 177. И то без много драми.
При Тойота защо не е така не знам.
Въпреки, че стоковия 150 коня двойка гледам, че и той поема до 190. Обаче 116 и 126 само до 150.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 23:17
от mapamop
mimojef написа: 08 Яну 2024 22:13 При Тойота защо не е така не знам.
По спомен алуминиев кух блок, ризите на буталата са изляти директно при лееенето на блока, пестено е от всеки грам метал и боя. Съответно е пестено и от дюзи и периферия. В крайна сметка Тойота имат примерно 3 дизела и 3 бензинови мотора и те се влагат с дребни промени по горивния компютър във цялата гама.
ВАГ имат поне 2 мотора с еднакъв обем, вероятно с разлики в електрониката. И за разлика от Тойота, където е максимално изцеден от фабриката, там по-слабия носи конверсия до следващия.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 08:33
от WoLF
Едните пестят от метал, другите от калъпи и ползват един и същ за серия от мотори :whistle:

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 09:41
от vfr800
dracunculus написа: 08 Яну 2024 19:52 Това е ясно Слоу. Просто точно тази нечувствителност на педала дразни….на Авенсиса така или иначе, при Лексуса в спортен режим е доста по-добре, но пак има леко забавяне, което не ме толкова дразни, просто констатирам. Има някои се оплакват от това даже при GS450h, кола, която иначе много върви…..та даже и на нея слагат такива боксове. А крайният вървеж е същия, ясно :cheers:
Комфорт му се вика . На по-старите, където няма спорт режим е още по-зле. И си прав де, на един приятел на LSа му го пипнаха педала на газта в PWR режима на скоростната кутия и резултата е супер, обаче се появиха някакви бъгове при студено палене в първите 20-30сек нещо колата не иска да превключва предавките и стои на първа . Моя LS е фейслифтовия и там е малко по-добре положението вероятно е имало оплаквания, но пак не е като с механичен дросел .....

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 10:02
от slowtraveler
LS500h нямаше такива проблеми... То реално си избираш режима и на 'газта' с механичен бутон за избор на СПОРТ, СУПЕРСПОРТ и т.н. и т.н..
И си беше доста рязък.. Има и нещо друго - голямо забавяне имаше на опела (сигурно 0.5сек) - отдавах го на грижата за екология - подготвената смес си изгаря в правилния режим, а промяната на режима предварително е 'планирана' и подготвена за минимални газове..

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 10:43
от vfr800
Eeee за LS500H още не съм порастнал достатъчно :) или по-скоро той не е остарял :P иначе има логика в това, което казваш, плавното отваряне на дросела ще наложи много малка промяна през acceleration enrichment таблицата и реално ще имаме по-добро изгаряне тъй като няма да се наложи обогатяване на сместа, но не ми се вярва чак толкова да се грижат за екологията . По-скоро гледат да пазят тампони на двигател ,меки връзки, а при ръчна кутия може да се получи и по-плавно превключване на предавките дори и при по-некадърен шофьор особено в комбинация с демпферен маховик.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 11:21
от r34c7
Правят газта по-бавна и мудна заради емисиите на азотни окиси NOx и това е нещо, което всички производители правят. До колкото си спомням, при резки промени, т.е. рязко подаване и особено при рязко връщане на газта се получава непълно изгаряне, което води до формирането на въпросните мега вредни емисии.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 09 Яну 2024 11:26
от vfr800
Въглеводороди се отделят не Nox. Nox имаме при бедна смес, а когато подаваш рязко газ имаш точно обратното допълнително обогатяване на база TPS. По неговите показания се ползва една допълнителна таблица acceleration enrichment , където според положението на TPS се подава допълнително гориво , за да компенсира за рязкото отваряне на дросела. MAP сензорите и дебитомерите реагират със закъснение и се получава глъхнене заради рязко обедняване на сместа понеже дебитомера и мап-а още не са казали на ECU ,че има промени. При дизела тая таблица се води drivers wish и много често заради нея идват тия черни димилки отзад......

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 12 Яну 2024 08:58
от karatista
Спрете се с тези пушеци.. Пуши като сместа ти не е правилна или мотора е на попара вече... Моята(1ad ftv) от 2г. е с изтърбушен дпф, катализатор и спрян егр, вече 40-50 хил. и не пуши нито с 50, нито с 220км/ч, а постоянно я карам с пълна газ.Даже и при палене няма никакъв дим..Единствено понякога слагам BDC

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 12 Яну 2024 15:07
от slowtraveler
karatista написа: 12 Яну 2024 08:58 Пуши като сместа ти не е правилна
Да, така е... Или когато горенето не е правилно (лоша центровка). Пушекът (едрите димни частици) са признак точно затова... С изтърбушеният ДПФ и спреният ЕГР си увеличил фините частици и газове... Нали се сещаш, че за да се наложи да изтърбушиш ДПФ той е бил задръстен точно от пушене, дори и ти да твърдиш, че това не е така :)

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 12 Яну 2024 16:05
от vfr800
karatista написа: 12 Яну 2024 08:58 Спрете се с тези пушеци.. Пуши като сместа ти не е правилна или мотора е на попара вече... Моята(1ad ftv) от 2г. е с изтърбушен дпф, катализатор и спрян егр, вече 40-50 хил. и не пуши нито с 50, нито с 220км/ч, а постоянно я карам с пълна газ.Даже и при палене няма никакъв дим..Единствено понякога слагам BDC
Ъхъ и един мармот завива шоколада в станиол.