Страница 1 от 4

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 10:56
от geniya
Здравейте, и за много години!
Все ми ще да има тема относно чиптунинга/ремапа и как се случва при Тойота, затова отварям нова тема, дано просъществува. Все се питам има ли смисъл от това, като мисля, че не е лошо да събудим малко конските сили на тези "умрели" двигатели за да имат малко повече душа. Вече има хардуер, който успешно чете и записва ЕКУ на Денсо.Та в тоя ред на мисли, има ли вече някой, който да е чипосал и да е доволен от вървеж и разход?

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 15:00
от slowtraveler
С годините съм се убедил, че пипането на заводските 'идеи' водят само до негативи при 'ежедневките'...
Да 'надуваш' някой спортен автомобил за спортни постижения е нещо друго... И там си готов с негативите - влагане пари и време, по-чести и скъпи ремонти... Преглъщаш го за сметка на спортните постижения...
Но ако искаш една ежедневка да ти служи безпроблемно като работен кон (каквито са повечето Тойоти), смятам, че оставянето в чист стоков вариант е правилното решение...

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 15:15
от mapamop
За мен Slowtraveler е прав. По спомен 2.2 D-CAT 177 к.с. мотора, със "срамежливата и е*ливата" гарнитура на блока, след премахване на DPF и катализатор, го "надуват" до 200-210 к.с. - т.е. 20-30 коня. Предвид че в заводския си вид има склонност да издухва гарнитура, като му разбутат горивния процес, налягане на турбото и налягане в горивните камери .... Сделката ми изглежда доста "гумена" в дългосрочен план.
Отделно че от собствен опит съм се убедил, че Тойота не са от тези които ще оставят в който и да е детайл или агрегат някакви сериозни резерви за износване и повишено натоварване. Т.е. тези 177 коня са си на предела на издръжливостта на мотора, без да спекулират дали всяка бройка ще остиска или не при тази мощност. Все пак има и допуски в изработката на всеки мотор.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 19:20
от gigov
Аз съм ЗА
На моята все още и се разминава и то за това че не остава време ,а си трябва един делничен ден за целта.Но ще стане!
Това с чип тунинга и затъмняването на стъклата ,въпроса е да се прекрачи "психическата бариера" и после няма "нова или друга" кола без тези неща.
На базата на какво го казвам:
Преди време някъде към 2010г имах БМВ Е39/525D.Реших че трябва да върви малко повече.Един познат занимаващ се с БМВ и до днес имаше необходимите неща за целта.Отидох аз и имаше в сервиза една Е39 М5 за обслужване на някаква борса за продажба.Казва той - дай го пробваме дали всичко е наред ииииии.........,после прецених че и два чипа да му сложа все тая.Но след една седмица се върнах и го направихме.Резултата беше добър и според мен си заслужаваше.Проблеми с колата не съм имал!
Следващата АУДИ А6С6 /3,0ТДИ.Чип ,генерация ,окачване /не беше добра идея с оглед нашите пътни условия/ .Резултата беше добър.Удоволствието от шофирането е голямо.Колата все още се кара в семейството да кажем и проблеми от чипа не е имало.Сменяха се дюзи но проблема там беше друг.............
Следващата ПАСАТ 1,9ТДИ 110кс ,там всеки знае че този двигател не може без чип.Преди тойотата и както нея се ползваше за работа.150000км и никакъв проблем от чипа иначе си имаше неща за ремонт ,то няма как.
За обобщение: добре направения и разумен тунинг не би трябвало да вреди на автомобила.Трябва да бъде направен от някой ,който знае какво прави /клише но е вярно!/.Риск сугурно има .
Обсъждали сме темата с правещи това "подобрение" и отзива е следния :ефект има и то добър /за ежедневен автомобил/.Риска е в разумни граници.Една идея повече от без него.За Тойота говоря.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 19:36
от WoLF
Много зависи колко "луфт" са оставили от завода за двигателя, съединителя, турбото, дюзите, скоростната кутия или иначе казано - я да видим тази кола дали е предвидена да е по-силна tooth.gif Експеримента си е за сметка на експериментатора :thumbsup:

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 19:52
от mfandakov
Ремапвал съм,имал съм и попадения,минавал съм и през чипМунинг tooth.gif ,...всичко зависи какво ," пипаш," като мотор,и човека който пипа горивните карти.Чупил съм мотори/дизела е по податлив на обработка/.....обаче един мотор от семейството на Тойота не съм чул да стане нещо ....по така,то пък и какво да им правиш като са все умрели .

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 03 Яну 2024 20:03
от ufer
Аз съм жив пример, че на спортна кола е безсмислено да се прави тунинг. Преди три години ми се наложи да отварям мотора поради избила 30-годишна гарнитура... :D За малко да се спъна и да слагам ковани бутала, мега... и други джунджурии. След редица консултации с Punky и Ghost rider се отказах, направих си класически ремонт и МР-а сега лети... punk.gif

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 07:51
от r34c7
2AD-FTV не е M57, колеги...има ли смисъл :D

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 11:31
от vfr800
Като почитател на моторните спортове и собственик на състезателен автомобил съм абсолютно за, но като видя черните димни завеси , които се стелят зад дизеловитe "бегачки" и отивам на обратния полюс. Страшна селяния е за мен това да чипосваш дизел. Повечето дизели вече работят на 1.5бара налягане .Повишаването на налягането при дизела над 1.5 бара не води до никакви положителни резултати, освен намаляване на EGT. Това разбира се също е важно, но не премахва саждите. Единствения ефективен начин за покачване на мощността е добавяне на гориво, което както се досещате вече е направено в завода в границите на допустимото. Да разбира се , че като вкараш още гориво колата ще върви повече , но пушеците отзад са нещо недопустимо....поне за мен.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 12:00
от WoLF
Ти го вкарваш, а не можеш да го изгориш поради други ограничения на комплекта. За да стане като хората нещата въобще не спират до смяна на софтуера, което е темата тук ermm.gif

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 16:30
от strahomen1
mapamop написа: 03 Яну 2024 15:15 Отделно че от собствен опит съм се убедил, че Тойота не са от тези които ще оставят в който и да е детайл или агрегат някакви сериозни резерви за износване и повишено натоварване.
Предполагам колега,че визираш по новите двигатели,защото иначе JZ-тата са си със резерв почти двойно на заводските данни.Говорим за карантията в мотора,иначе със стоковата периферия не може да се извади толкова коне и нютони.
Мой комшия мина през лек ремап на 1AD и от 126 к.с. отива на около 150 със около 70-80 нютона отгоре.Вече почти 2 години ежедневно каране няма никакви проблеми,като казва,че има и по-нисък разход от стоковия!В този случай има положителни страни,като инвестицията от около 500лв се избива само от разхода за 15000км,които са за по-малко от година.А подобрената динамика е БОНУС!

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 16:52
от mapamop
strahomen1 написа: 04 Яну 2024 16:30 JZ-тата са си със резерв почти двойно на заводските данни
Имам предвид "ширпотребата". "Насъсканите" във Супра, Селика, Лексусите и т.н. не ги броя. Там от години е ясно че носят много на модификации.
Но спънатите по рождение, не съм сигурен доколко си струва панаира. В моите очи - не. Всъщност аз и компютрите си не ги овърклоквам, а ги сменям като ми се видят досадно мързеливи.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 04 Яну 2024 18:03
от Ивайло Димов
Дизелова тойота да ремапваш е като да клокваш АМД Котлон или Страпон ....Вагаджийките и БМВ носят много на извращения но и там трябва да се прави с акъл и пари .Силовия тунинг е като краста ...

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 06 Яну 2024 14:35
от mimojef
При ВАг и БМВ дори само лек софтуерен тининг носи много радост на потребителя.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 06 Яну 2024 14:53
от slowtraveler
Освен 'радост за потребителя' обикновено носи и много облаци черен пушек зад 'селските бегачки' tooth.gif