Страница 1 от 3

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 28 Дек 2023 12:38
от ivied
Излизат нови модели на Lexus. Някои (повечето) с аналози при Тойота.
Само ребрандиране и/или качествен скок.
Мнения, характеристики, анализи, нововъведения, цени...
L2.jpg
L2.jpg (118.09 KiB) Преглеждано 3708 пъти
L3.jpg
L3.jpg (88.74 KiB) Преглеждано 3708 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 28 Дек 2023 15:03
от dracunculus
ivied написа: 28 Дек 2023 12:38 Само ребрандиране и/или качествен скок.
Това въпрос ли е или просто констатация?

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 07:41
от ivied
Пуснаха някои "смалени" модели и свалят гамата към по-малките , а ла Тойота, е. по-накичени разбира се и със по-скъпи материали в интериора. Но основното си е същото, нали така? Тa какво е LBX - Ами Ярис Крос. А UX? Корола Крос... За NX e ясно, че си е RAV 4...
Както са тръгнали и до Aygo-то ще стигнат blush.gif
Означава ли това, че за 10-15 бона в Евро повече (в сравнение с аналогичните модели при Тойота), получавате наистина повече?
Освен повече глезотии и гъдел...?
Не говоря за големите и спортните модели, там "уникалността" е по-добре представане и запазена...
Пример: За офф-роудърите а ла Ленд Круизъра, трябва да си доста "извратен" :D ок, не е хубава дума, по-скоро да харесваш стила на арабските шейхове или по американски белите салони, че да предпочетеш пре-луксозната версия пред оригинала, сдържаността, прагматичноста и полезния достатъчен лукс, който пак е с повече от достатъчно екстри и на 1-во място ФУНКЦИОНАЛНОСТ...
за проходимостта на 4Х4 при Оригиналът на Тойота, изобщо и не споменавам... :thumbsup:

И Весело посрещане на Новата Година! С най-добри пожелания! :thumbsup:

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 08:40
от dracunculus
Ами, зависи от гледната точка, колега. Карам IS300h, карам и Авенсис. Моделите и на двата са от едни години. Колите са позиционирани в един сегмент. Ок, оставяме задвижващия щтранг настрана (не може да ги сравняваме), но с всичко друго Лексусът превъзхожда много. Като материали, комфорт, стабилност, безшумност и т.н. Когато го купувах, по-точно избирах, карах и Камрито. Многократно, за по няколко дни, на аутобан, в града, междуградско. Ами, като комфорт и лукс, усещане, също не могат да се сравнят. Да, Камри е от Авенсис по-висок клас, факт. Но не достига Лексуса. Дали бих избрал Камрито пред ES, например? Ами, зависи какво искам. Ако искам просто това задвижване, ДА, аналози са. Но дотук. Ако искам тиха, безшумна, истински комфортна кола, с адаптивно окачване (F-Sport-a) и HD-премиум стерео, двойно остъкляване, истинска, мека кожа с охлаждане на седалките, задни седалки с накланяща се облегалка и куп още неща отгоре- отговорът е ясен- Лексусът е ултимативният вариант от този концерн. С две думи мога да ти синтезирам ситуацията така: в конкретния клас/сегмент няма голяма разлика в задвижването и техниката между Тойота и Лексус- както ти обобщи (с изключение на спортните модели и LS, GS, донякъде и IS (например защото е със задно предаване). Но има определено разлика по горе описаните от мен точки, и тя се усеща. И повечето пари си струват, за мен. Въпрос на гледна точка, колега :cheers:

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 17:35
от Hursa
Като им гледаме изключително бедния "асортимент" от предлагани двигатели и трансмисии (вижте например - при корола в трите и модификации, корола крос, цхр и приус, та дори ярис и ярис крос ползват орязана версия на един и същ двигател, който се поставя и на корола) (сравнете корола - предлага се с един двигател и една трансмисия у нас, един единствен вариант, голф - в основната ценова листа с пет двигателя, някой с по два варианта по мощност, всеки двигател с по две трансмисии, предлага се като хибрид в две модификации, също така като гти, гтд и ер вариант - избор от тридесетина варианта, различни по мощност и трансмисии) - явно целта е да се печели максимално с минимални вложения за разработки.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 17:59
от dracunculus
Колега, в случая изобщо не става дума за това. Да, самият аз лично винаги съм критикувал точно това като основен минус на марката, но темата е съвсем друга wink.gif

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 18:04
от Hursa
Как да не става за това дума - не стига че пускат по няколко тойота модели с едни и същи и единствени двигатели, както и трансмисии, та и т. н. премиум тойоти - са със същите задвижвания, та и на същите платформи.
Щамповат едни и същи автомобили с външни разлики, и разлика във второстепенно и третостепенно оборудване.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:11
от dracunculus
Става дума конкретно дали си струва да дадеш повече пари за технически същата кола с по-луксозно и комфортно изпълнение. Колегата го е написал добре, вникни в поста му. А по твоя въпрос- не виждам нищо лошо да предлагат сходни или еднакви агрегати с Тойота в "ниския" и среден клас Лексус. Във високия клас предлагат приятни неща (LS, LC), но и там имат малко на брой агрегати, сравнени с конкуренцията и това ги прави до някъде не толкова атрактивни. Да, грешна стратегия е да няма в Европа IS350, IS500.....всъщност да няма изобщо вече IS, GS, да няма ES350 и т.н. ситуацията сме я коментирали. Кофти маркетингова стратегия въобще, тичично за Тойота и Лексус, по мое мнение.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:18
от Hursa
Да де - написал го е добре, същото което се опитвам и аз да "кажа" - същия автомобил, същата " Тойота, е. по-накичени разбира се и със по-скъпи материали в интериора" smile.gif Никакви вложения за нови разработки на двигатели, трансмисии, та дори и платформата на която се изгражда автомобила - всичко това, което е неговата основа. Едни и същи части и материали - за това което изгражда основно автомобила. Но за това пък продавано на премиум цена.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:30
от dracunculus
Ок, може да не съм разбрал контекста. Но всъщност, имайки предвид от къде е тръгнала подмарката Лексус, напълно разбираем курс. :thumbsup: Идеята първоначално е започнала с LS-a, да се конкурира с S-класата. После, слизайки надолу в сегментите- взимат готови платформи от концерна. Разбираемо за мен. LS-ът си им остана тортата на черешката и си е и много сериозен автомобил. И не е като да не влагат в него всичко....мултистеидж-хибрид, или пък 3,5л би-турбо и така нататък.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:33
от Hursa
Да се конкурира с премим марките, но в случая използва основните компоненти на бюджетни автомобили.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:36
от max-2
На лексус хибрид 2.5 бензиновия агрегат е същия като на актуалния модел камри и рав4, но позволява по-висока максимална скорост. Това е част от екстрите и не е само софтуер. Има си предимства, но не знам дали оправдават цената си. Нямам лични наблюдения. За сега камри хибрид хв71 ме удовлетворява. Има си кусури, но като цяло не съм виждал автомобил без никакви недостатъци.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 19:39
от Hursa
Само по-висока максимална скорост - та това нима е значима разлика (особено за тойотовския хибрид)? Достатъчно е да се използва само по различно предавателно число в редуктора към диференциала. Но вижте за сметка на какво получава тази малко по-висока скорост лексуса. Като се добави и относително по-голямата му маса, поради по-богатото оборудване.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 20:02
от dracunculus
А каква точно разлика очакваш? 250кмч (колкото е и на масата А8ци, 7ци и S-класи)- достатъчна е. Колата (в хибридния вариант) ускорява достатъчно, като за луксус-лайнер с този размер, има приемлив, даже страхотен разход. Ами, дреме ми, че не е някаква супер -дупер нова, модерна разработка на хибрида. Утвърдена техника, изчистена от грешки. Бих я карал, и се надявам да стигна и до такава кола в бъдеще....дано :cheers:

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 20:05
от Hursa
За кой лексус става дума smile.gif Гледам, че лексус ес е със същата хибридна система като камри, но същата макс скорост, с по-слабо ускорение. Да не гледате някой "американски" с по голям двигател, не хибриден.