Страница 2 от 2

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 31 Дек 2023 20:12
от dracunculus
Ок, моя грешка, чак сега видях, че обсъждате 2,5л хибриден агрегат....а аз визирах LS500h. А по повод на LS-a....много е далеч от бюджетното тойотско задвижване (изказването на Hursa)- и ДВГ и ел. моторите и окачването и батерията са различни, и купе, шаси и абсолютно всичко. Даже има ИСТИНСКО 4х4. Да, обща е идеята....точно както и МБ има и хибридна S-Klasse, която можем да кажем, че е "същата" с хибридната С-класа. А каква е разликата в техниката между Пасат 2,0TDI и Ауди А4 2,0TDI? А, оказва се, че и Ламбо е "наточена" R8ца. Да не се окаже, че това е редовна практика "да слагаш бюджетната техника и да я продаваш като премиум"? Въобще какво разбираш под бюджетна техника изобщо (ако за агрегата на LS-a може да се каже това изобщо)? Надеждна ли e- да, успява ли да ускори 2,4т. кола до 100 за под 6сек.- да, успява ли да има макс. скорост 250- да. Има ли колата истинско 4х4 (не тая пародия с ел. двигател на задния мост)- да? Изчистена ли е от детски болести и масови бъгове- да. Е наистина не разбирам къде е проблемът.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 08:24
от slowtraveler
Не виждам смисъла да се сравняват с Тойота... Целевата група е друга. Съответно - доста неща са различни...
LS пък е съвсем друга бира - и като комфорт, и като оборудване и като трансмисия... Приятен за шофиране - безспорно... Но неудобен за експлоатацията при моите условия - поне за мен... На мен ми трябва по-висок автомобил и за предпочитане - не по-дълъг до 5м :)
Да се сравняват с други марки - не виждам смисъл. Всяка марка набляга на различни идеи и т.н...
Например бе ме учудило че най-новият RX вътре като комфорт и качество съвсем не бе по-добър от по-стария Джип... Което не значи, че бих отказал новия (не най-най новия, дето излиза сега) RX450h :)
Аналогично колегата се оплаква, че в новият му съвсем друг по-висок клас автомобил му липсват някои неща от LS500h - например много по-добрите фарове и комфорта на седалките/възможностите за масаж... Не че в новият автомобил няма матрични фарове, масажи и т.н. - просто тези неща отстъпват на новия му автомобил в сравнение с Лексъс.. Лексъса пък отстъпва в някои други съвсем не маловажни параметри tooth.gif

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 08:44
от dracunculus
Ами, да, Слоу. Напълно прав си. И аз не виждам смисъл да се сравняват. Това, че използват, в по-ниския клас, еднакви платформи с Тойота пък е напълно разбираемо. Искаш кола с до толкова и толкова коне и такива параметри- ами имаш готова платформа в концерна- взимаш я. Имаш клиенти, на които тези платформи и задвижвания им харесват, но искат допълнителен комфорт и екстри- ами монтираш тази платформа в Лексус и продуктът се харесва на ТАЗИ целева аудитория. Аз съм един пример- винаги съм харесвал Тойота и жена ми още кара Авенсиса. Но на мен лично винаги ми е липсвал финия завършек в тези коли, намерих го в Лексуса и съм абсолютно предоволен. Точно както прави ВАГ. И това не го намирам за лошо. А LS-a да наречеш "бюджетна" техника, или както колегата Hursa го формулира, означава, че не си запознат с колата изобщо. Просто защото в тази кола няма нито един компонент от хибридния щтранг от която и да е Тойота. Литература има в нета доста. А, че целевата група е различна пък отдавна е ясно на всички, или почти на всички.

До Slowtraveler- най-новият RX е коренно променен като усещане...и като интериор (по-луксозен е от стария) и особено RX500h е страхотно приятен като задвижване. Ок, 4х4 и при него е с ел. мотор отзад (не като LS-a, което е странно), но всички казват, че е много по-мощен ел. моторът и командването е такова, че помага истински при загуба на тракция. Мое мнение, а и като гледам всички ревюта в нета са до сега само позитивни, даже немските- много НЕХАРАКТЕРНО tooth.gif . Колата върви много и харчи доволно малко. И няма общо с която и да е Тойота :cheers:

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 11:55
от Hursa
slowtraveler написа: 01 Яну 2024 08:24 Не виждам смисъла да се сравняват с Тойота...
Ама какво да им сравняваме smile.gif Вижте например корола крос, цхр и ux - та няма какво да им се сравнява - един и същ автомобил в три опаковки, в компактния скромен клас. Двигател, трансмисия, платформа, та дори и размери. Само дето ухикса още е със старата система, но пък е "премиум". smile.gif

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 12:55
от dracunculus
Явно въобще не разбираш, колега Hursa, и не вникваш в същината и написаното от мен и Слоу. Качвал ли си се в Лексус, който и да е? Явно не, щом твърдиш всичко това. Качи се в UX Luxury Line или F-Sport и го сравни с Королата, най-високото ниво. Ами интериорът на Лексуса е много, много по-качествен и разликите далеч не свършват с това. Пак ти пиша- в ниските и средни изпълнения на Лексус системата на задвижване е еквивалентна на Тойотата и до там. Изпълнението на интериора е съвсем друго, и екстрите. И точно това води до друга целева аудитория купувачи. Я вземи и се качи в Камри екзекютив (или както се казваше най-високото им ниво)...после се опитай да намериш, поне в шоуруума в София май чат пат имат, ES Luxury Line или F-Sport и после ела и с ръка на сърцето се опитай да ми кажеш че са съпоставими. Ами, не, НЕ СА, абсолютно дефинитивно. Има ли Камри с Mark Levinson sound, адаптивно окачване, двойно остъкляване (ок, това може и да има....), охлаждане на седалките- предни и задни, лягащи задни облегалки като в шофьорска лимузина, щори, HUD и куп още неща? Ами, НЕ, няма такова Камри, а ES има такъв. Ето пак ти дефинирам в какво е разликата между Лексус и Тойота. И точно това е нещото, което привлича клиентите. Ясно е, че задвижващият щтранг е еднакъв. А пък, ако искаш уникално и специално за Лексус разработено задвижване- ами бръкваш в джоба и купуваш LS или RX500h. Ако пък искаш спортна кола- V8 в LC500 има, или LFA- най-бързата кола на Нюрбиргринг за времето си и дълги години подред, с най-уникалния звук в историята. Марката Лексус е била на времето, и още е, мнооооого добър ход от страна на Тойота- искаш доказалата се концепция двигатели на Тойота, но и комфорт- ами взимаш "нисък" или "среден клас" Лексус и получаваш всичкото това. Искаш баш Лукс- LS500/500h. Ако не ти се е отдавала възможност да се качиш в такъв автомобил те съветвам да намериш по някое авто изложение такъв и да седнеш в него- повярвай ми, заслужава си. :thumbsup:. И да, гарантирам ти, че комфорт има на ниво много над Тойота- във всеки един сегмент, не говоря само за LS-a. Ето това е концепцията и да, не може да сравняваш Тойота с Лексус. Все едно да сравниш Ауди с ФВ. Между другото, ако имаш време и желание и разбираш немски разгледай LOC- това е немския Лексус-форум. Странно и за мен, като за бутикова в Германия марка, има много теми и постове, мнения и какво ли не, от хора каращи Лексус, и карали много такива в миналото , и Тойоти. И всичкото доказва точно моето и на Слоу мнение :thumbsup: Странно защо

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 15:38
от BOz
Аз съм се качвал само в Аурис и цт200. Двете коли са си едни и същи. Само материала по табло и тук-там по вратите е разликата. И двете на возия си е един и същ автомобил.
Най-интересно, че има Лексъси без дисплей на таблото, което го прави да изглежда като евтина Киа от 2000-та, но пък всички хибридни Ауриси са с дисплей от новото хилядолетие. tooth.gif
Още по-яко, че на вторичния пазар Лексъса често се намира за по-малко пари. И затова съм го гледал.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 15:43
от dracunculus
Само в материала по таблото? Какво ниво е било? Пак казвам...и тук, че в този сегмент в Лексуса имаш, разбира се СПОРЕД НИВОТО, адаптивно окачване (возията с него е несравнима с която и да е еквивалентна Тойота), Марк Левинсън, кожа- истинска и пр. В кой Аурис го имаш това, даже и в най-високото ниво. Ето за това става дума. Да, ако сравняваме ниско ниво Лексус с високо Тойота разликата е по-малка, но това сравнение не е меродавно. Дайте с факти да говорим. Между другото....кое CT няма дисплей?

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 15:50
от BOz
Ти си говориш за екстри, които е логично да ги има в повече при Лексъс. Ама има и еднакви по екстри екземпляри, което не прави Лексъса Лексъс. Както казах дори премиума няма и дисплей за разлика от бюджетния му брат. tooth.gif

П.п. не знам да има в цт адаптивно окачване. Може и да има, знам ли.

Изображение

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 15:53
от Hursa
dracunculus написа: 01 Яну 2024 12:55 Качи се в UX Luxury Line или F-Sport и го сравни с Королата, най-високото ниво. Ами интериорът на Лексуса е много, много по-качествен и разликите далеч не свършват с това.
Именно де - лексуса - корола с надградени нива оборудване над "най-високото" и. Но в същността си, това което го прави автомобил - е същото. Отделно, поради това, че лексуса заради този допълнителен лукс е по-тежък - съответно със същото задвижване е и по муден.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 16:06
от dracunculus
BOz написа: 01 Яну 2024 15:50 Ти си говориш за екстри, които е логично да ги има в повече при Лексъс
Точно това прави Лексуса Лексус.
BOz написа: 01 Яну 2024 15:50 Ама има и еднакви по екстри екземпляри, което не прави Лексъса Лексъс

А това, че има Ауди с по-малко екстри от Шкода (разгледайте брошурите) означава ли, че Аудито не е Ауди? Ето ти подобна ситуация в рамките на един концерн. Е, говорим за едно и също
Hursa написа: 01 Яну 2024 16:06 Но в същността си, това което го прави автомобил - е същото
Автомобилът далеч не е автомобил само на базата на задвижването си. Даже има много примери, които показват, че хората често обръщат внимание даже повече на екстрите- защо има хора, предпочитащи ES-a пред по-пъргавото Камри? А по повод на каталожните стойности за обеми и спринт до 100 въобще имам чувството, че от Тойота и Лексус мерят едно към кесим. Конкретни примери- багажникът на IS-a ми е 450л, на ES-a го дават също 450, а видимо е много по-голям. Ускорението на IS300h Luxury Line го дават 8,4 до 100....е, ма самият аз на скоро снимах едно видео на моя, в което успях да го ускоря, на сухо и равно, до 100 за около 7,3сек (според това колко е точен човек с хронометъра)....мога да ви го кача при интерес. Ок, може и да се дължи на по-тесните зимни гуми

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 16:17
от Hursa
Има разбира се - има хора, които си избират да пасне на тоалетите им, има хора избиращи коли само заради "имиджа". Но автомобила си е автомобил - не брошка или жабо.

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 16:25
от dracunculus
Ами, не мисля, че си избирам колата заради имиджа...иначе щях Мерцедес или БМВ да карам (особено в Германия). Но предпочетох въпреки това охлаждане на седалките, които са с перфорирана истинска кожа и са страхотно комфортни, Mark Levinson с над 15 колони (едната е огромен сублууфър, звукът е брутални чист, басов и наситен, несравним е с JBL-a в Тойотите), двойно остъкляване и т.н. wink.gif Да, държа на тези допълнителни неща и затова си купих Лексус, а не пак Тойота. Просто обичам някакво средно или по-точно казано над средното ниво на комфорт, който тогава (2020) Камрито не можа да ми предложи, за разлика от IS-a. Друг ще си вземе Тойотата, защото му е все едно дали ще му охлаждат з*дника. Ето точно това са целввите аудитории, за които от началото на темата говоря (и Слоу). И затова сравнението е безмислено

PS....разглеждам официалната брошура на СТ200h, ФЛ модела- не намирам такъв без централен дисплей. Даже за базовото ниво пише, че е със 7цола дисплей. Може първият от 2011 да е имал и вариант без....но тогавашният Аурис със сигурност нямаше такъв голям дисплей стандартно. Performance Dämpfer се наричаше тогава адаптивното окачване- има го в F-Sport, според същата официална брошура

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 17:19
от mimojef
Аз и на тип ''А'' и на тип ''Б'' от sнимката на BOz виждам дисплей.
На тип Б е под жълтият надпис Audio.
Даже има червено прищейче от където да дръпнеш и да си отлепиш протектора.
Не е ли дисплей това?

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 01 Яну 2024 17:35
от mimojef
Иначе да има без дисплей. Ето един от 2013
Фейслифта вече е с дисплей.
Вероятно онова от китайската снимка е с китайско андроид радио на мястото на оригиналното
Изображение

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Публикувано на: 04 Яну 2024 15:36
от ivied
Честита и Весела, Безаварийна :santa: колеги!

Да се надавяме и ви пожелавам и с Лексусите да нямате грижи - освен за повечето екстри, дали са налични...!
Иначе идеята да започна темата беше по-скоро, МАЛКИТЕ МОДЕЛИ!
Вие къде ни фърлихте в годините...
За големите кораби и спортните, кво да говорим изобщо, да върха са!
worthy.gif
Само че за малките дето ги конверсират/конвертират към то Лексъс - малко сори...
Ето един пример, вчера ми попадна, еднo ревю на аналога на моя Ярис Крос при големия батко...
Lexus LBX, който от 15.03.2024 ще е в продажба тук.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... lexus-lbx/

Да, вече може да се поръчва и т.н.
Очакват продажби за Европа към 24.000 бр. за Германия - 1.500
И..? Ами явява се конкуренция на Audi Q2 и Mini Countryman...
Идентични ли са с Ярис Кросса?
Почти - със 100 кг. в повече. И с 7.000 € повече за базовия модел.
Да, с по-"благороден" салон, с 13 говорителя в повече (допълнително се плаща), с 9,8 Touchscreen и пак със 17 цоловите джанти, за по-големи, който иска да се гъзарее бецален допълнително... да, електро-механично отваряне на капака на багажника и от сорта...
Ще са налични нивата на оборудване: Elegant, Relax, Emotion и Cool.
400 литра багажник - колкото на Ярис Кроса. При AWD -то E-Four с допълнителния E-Motor - обема е 315 л. Пак колкото е и при AWD модела на Ярис Кроса...
Ама 7 и косур бона в € повече за старт ?!
За другите изпълнения още нагоре и...?
Та базистния LBX почва от 33.000 Euro – 7650 Euro повече от братчето на Тойота...
И...?
Както се казва в коментара: "Ако придадете на шортите си малко повече шик, лесно ще стигнете до четиридесетте. През 1989 г. имаше лукс в петметров формат. Но това е само странична (за)бележка/забежка...
:cheers:
P.S. И след 5 години, цената на 2-та употреба ще е съпоставима, ако не и по-ниска отколкото при Тойота...