Страница 1 от 3

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 09:52
от ivanov3
Здравейте колеги. Търсих но не намерих подходяща тема за парното. Проблема ми е че нямам добро парно. След като мина 30км тогава се подобрява. Смених термостата но проблема си остава. Моля за съвет! Какво може да се направи? Моята е 2005г. 1,5.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 10:27
от WoLF
Каква температура на охладителната течност ти поддържа колата? След тези 30км горещо ли излиза от въздухопроводите?

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 14:14
от ivanov3
Да духа топло от въздуховодите

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 15:04
от ivanov3
Moже утре да я закача на диагностика и да проследя температурата до колко градуса достига и за колко км

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 15:14
от WoLF
Трябва много бързо да вдигне 40, после се пуска вентилатора на парното и бавно ще качи до 60, после почва да гаси двигателя често и трудно мърда повече...

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 16:03
от BOz
Трябва да се дефинира що е то "добро парно". Все пак казваш, че уж духа топло от въздуховодите.
Приуса загрява ДВГ до толкова, че температурата, която да духа от духалките при 100% смесителна клапа на топло, да е температурата, с която трябва да духа, за да поддържа зададената температура.
"Нормалните" автомобили ако ги пуснеш на макс топло и си сложиш ръката, веднага ще усетиш "горещо" духане, просто защото антифриза им е "горещ" постоянно.
Ако му зададеш някаква температура в купето, не успява ли да го стопли? Ако дадеш на "макс" температурата на парното, не духа ли достатъчно топло? А с каква температура духа (най-добре да се замери с термодвойка, да кажем на средна сила на вентилатора)?

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 16:24
от ivanov3
Има парно колата стопля се но след 30км. Мисля че трябва да се случва по бързо. Не мога да разбера толкова си може или има проблем. Имал съм корола 2002 бенз и беше с по-добро парно. Кажете вие.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 16:25
от ivanov3
Това е при темп на макс

Парно на Prius 2

Публикувано на: 20 Дек 2023 20:41
от WoLF
Виж температурата на колата и да коментираме натам...

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 08:21
от ivanov3
Тази сутрин направих диагностика на колата. При външна температура 2 градуса пуснах диагностика през обд и следих температурата. За 2 км достигна 50гр при натиснат бутон лоу и зададена темп на макс. На 10 ят километър стигна 60 гр вече на включен бутон м. До тук извънградско. После влязох в София по равен терен и се движеше между 60 65гр и чак на 30 рият км и е лек баир дигна 80гр и после пак падна на 70 при леко спускане. Външна темп 3 гр. 31км изминах. Това е. Ако имате въпроси задайте ми ги. Моля за вашите коментари. Благодаря ви и за това че се включвате и ми помагате.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 08:36
от WoLF
В тези граници работи колата, всичко ти е нормално. Температурата дръж на стойността, която искаш (при мен е 23 зимата, 22 лятото) и автоматичен режим. Не съм усетил да загрява бавно купето, дори е по-бърза и ефективна климатизацията лете и зиме от другите автомобили, които шофирам.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 09:02
от ivanov3
Благодаря за отговора. Но при минус 3 и повече градуси е студено в купето и не мога да кажа че съм доволен. Имал съм 3 други коли и парното е било по-добро. Смених термостата през пролетта но няма промяна.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 14:23
от ivanov3
Може ли някой да даде друго мнение? worthy.gif

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 14:34
от mfandakov
Всичко изглежда нормално,ако имаш подгрев на седалките активирай ги на макс и карай по агресивно колата ..от там и по дълга работа на мотора и повече топло.

Парно на Prius 2

Публикувано на: 21 Дек 2023 15:02
от vfr800
Така работи колата. Парното не може да е по-силно, защото температурата на охладителната течност е около 60 градуса. Т.е радиаторчето се нагрява до 60 градуса и това е . После перката вкарва тези 60 градуса в купето като при движението въздуха изстива. При конвенционалните автомобили тази температура е около 83 градуса там някъде отваря термостата, т.е имаш още 20 градуса отгоре и е нормално парното да е по-силно . КОлата няма проблем така си работи. При дълъг преход не е проблем, защото на 20тата минута в купето вече е достатъчно топло , но за кратки разстояние се усеща студено. Това е положението с хибридите.