Страница 2 от 3

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 11:17
от vankata5305
Някакво развитие има ли с проблема, забелязах че и моята има същата драма с топлото от пасажерската страна, скоро нищо не е правено по колата.
Преди малко пипах тръбичките на радиатора за парното, бяха си доста горещи, антифриза си е в нормата, клапите се движат, моторчето работи и сменя положенията, обаче никакъв помен от топло.
Къде и как сте правили промивки на радиатора за парното, самите клапи плътни ли са или перфорирани със залепен дунапрен.
На друг автомобил съм го играл този филм да махам цялото табло за да стигна до клапите и да им сменя дунапрена, тук същата ситуация ли е или си има по лесен чалъм да стигна до въпросната клапа и да я огледам.
Колата е авенсис Т25 комби
Благодаря.

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 13:53
от ivan_pop
vankata5305 написа: 17 Дек 2023 11:17 На друг автомобил съм го играл този филм да махам цялото табло за да стигна до клапите и да им сменя дунапрена
Да не e бил VW Passat?

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 16:38
от vankata5305
ivan_pop написа: 17 Дек 2023 13:53 Да не e бил VW Passat?
tooth.gif Точно, голямо приключение си беше.
Преди малко се пробвах да извадя радиатора да го промия, ударих на камък. Не е достатъчно мястото за да излезе, и да го проверя има ли запушване изобщо.

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 17:24
от slowtraveler
vankata5305 написа: 17 Дек 2023 16:38 Не е достатъчно мястото за да излезе, и да го проверя има ли запушване изобщо.
Защо ще го демонтираш - не можеш ли да достигнеш тръбите към него в моторният отсек..

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 18:49
от mapamop
vankata5305 написа: 17 Дек 2023 11:17 На друг автомобил съм го играл този филм да махам цялото табло за да стигна до клапите и да им сменя дунапрена, тук същата ситуация ли е или си има по лесен чалъм да стигна до въпросната клапа и да я огледам.
Колата е авенсис Т25 комби
Клапите са плътна пластмаса, със излят по цялата им повърхност дунапрен, или по-скоро нещо близо до идеята за дунапрен, но някаква пенеста материя. Не мисля че са се разложили - от доста разбити парна не е имало такова с прецакан "дунапрен". Дори и да е позаминал дунапрена самата клапа е направена по края с клиновиден профил и загубите на уплътняване ще са минимални.
Другия момент е че за да "спреш" парното, затваряш клапата за да не минава въздух през радиатора, т.е. при скъсан дунапрен ще навява жега, но не и да липсва.

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 20:24
от ivan_pop
Има ли клапан който спира охл. течност през радиатора като е на студено?

Парното духа студено

Публикувано на: 17 Дек 2023 20:43
от vankata5305
slowtraveler написа: 17 Дек 2023 17:24 Защо ще го демонтираш - не можеш ли да достигнеш тръбите към него в моторният отсек..
То така ще стане в крайна сметка, искаше ми се да проверя дали е запушен частично.
Работата отива направо на цялостна промивка на системата, така или иначе ще се занимавам.
Като ще е гарга поне да е рошава, така или иначе днес като се мъчих да извадя радиаторчето си отворих рана на д-то и то много голяма както всеки път.
Чудя се само дали няма да се наиграя още повече ако промия цялата система.

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 13:07
от Brankistiq
Здравейте колеги,
И при мен има същия проблем. Колата губи постоянно течност от някъде. Тя е Тойота Авенсис T25 1.8 бензин 2006 г. ( Като колата има и газ). Поне десет пъти я гледаха дали има течове и не откриха. Като я карах на газаджията да изолира изпарителя и пак не се откри. Надуха двигателя с машина за да проверят дали е главата и компресията не мръдна, нито на студено , нито на топло. Постоянно ми бяга парното, като когато я вкарам в обороти тръгва горещо, когато е в ниски обороти в левия кръг духа хладко,а в десния направо студено. Смених двата фабрични маркуча на парното проблема се влоши, като сега почти не идва топло. Да подчертая че през цялото време , не съм усетил да има втвърдяване на маркучите. Моля дайте мнения, че вече съм в безизходица. Благодаря предварително

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 13:58
от slowtraveler
Не прелива ли през капачката? Дали проблемът не ти е самата капачка (да не държи правилното налягане).

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 14:33
от Brankistiq
Сменихме и капачката, от другата Тойота на жена ми. Същата работа. Вече толкова варианти , смяна на маркучи , на водна помпа. Почти всичко и не може да се хване къде е проблема. Когато я отваря майстора на по - топло си има налягане

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 14:44
от slowtraveler
Ами майстора да я надуе и да види дали спада налягането...

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 14:57
от Brankistiq
Надува я, грам не мръдна налягането

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 15:01
от slowtraveler
Значи нещо не прави правилно - няма начин да губи течност без да спада налягането при определени условия (например - въртяща се част/вибрации, които да 'отварят' дупката само при определени условия) .
На времето имах една шкодичка, която тръгваше на три цилиндъра ако е стояла по-дълго време... След няколко секунди се оправяше и нататък през деня нямаше проблеми... Оказа се гарнитура на главата - явно като е студена е процеждала малко антифриз... Гарнитурата 'изгърмя' след около година..

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 15:13
от WoLF
Има го и този вариант. В момента подобно е положението на Приус-а. Като загрее пробива става незначителен и работи добре, но студена мрази ниските обороти. Не е отваряна, но моя пробив изглежда само към маслена магистрала към 1ви цилиндър :whistle:

Парното духа студено

Публикувано на: 18 Дек 2023 17:51
от mapamop
ivan_pop написа: 17 Дек 2023 20:24 ма ли клапан който спира охл. течност през радиатора като е на студено?
Мисля че не. Или не съм виждал. Единственото което спира да не "грее" парното е клапата, която спира въздуха да не минава през радиатора.
Това е от моята рама:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2005/av ... ler-unit/1