Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Публикувано на: 13 Дек 2023 09:09
След темата за "доволност от експлоатацията на джипарата", започваме и с проблемите.
Имам едно досадно гадно виене от около 2-3 месеца на 1-ва,2 и 3-та скорост - после вероятно не се чува поради шума отвън, оборотите на двигателя и по-високата вече набрана скорост.
Колата е на реални вече 287к.км почти, сменено масло на кутия,диф и раздатка в Тойота преди 56 к.км с оригинални такива (излишно е вероятно да го споменавам), в цялата сервизна история на колата няма данни за сменен съединител, но няма признаци да си заминава. интересното е, че при каране на скорост при наклон надолу (без да подавам газ), шума изчезва, при равен участък при връщане на газта - шума отново изчезва. Вие, като УАЗ-ка.Ходих при 2-3-ма майсторяги и те изразиха мнение, че на тия Тойоти кутиите са им много слабо място и е много вероятно да е кутия (но не поставиха конкретна диагноза, не се наемат и с ремонт) - демек отпадат. Поне же супер много се дразня да има излишни шумове в моите коли - взех самостоятелно решение и налях 2 добавки едновременно на Бардал за ръчни трансмисии и на Лики Моли с молибден пак за ръчни трансмисии (като източих количеството масло, което е по обем еднакво с обема на добавките , а именно 200грама), за 1 месец съм изминал близо 5к.км и ефекта е една голяма елипсовидна НУЛА.Не искам да се разделям с колата (както се разбра от други теми - отива в заслужена пенсия), или пък още повече да нахендря някой купувач, варианта с кутия втора употреба не стои на дневен ред , защото отново ще стигна до този момент рано или късно, бих искал да си направя моята си кутия, за целта:
- обадих се в Тойота и проверих цена на всичките лагери (учудващо са 4 броя, а не 5 или 6), както и цена на всички гарнитури и семеринги оригинални разбира се - цената е малко скъпа, но приемлива около 400-500 лв само за тия части
- има ли някой, който да ми препоръчате майстор СПЕЦИАЛИСТ ДИАГНОСТИК в София,Плевен,Велико Търново,Пловдив, който на 100% да може да каже къде е проблема с виещия шум (няма разлика на студен или загрял мотор), и впоследствие майстор, който би се ангажирал с КАЧЕСТВЕН ремонт. Има един до Стара Загора, но иска кутията свалена и трябва да плащам на няколко човека, за сваляне, транспорт до там, ремонта на кутията, после монтаж - трябва ми вариант при който да оставя колата, да я правят (ако е кутия разбира се), после да им налеят Тойотовското масло LV предназначено за ТАЗИ кутия, плащам и си вземам колата.
Досега на личен автомобил, такъв капитален ремонт не ми се е налагал и леко учуден оставам, че точно на Тойота ще ми е необходим , но да кажем съм дръпнАл късата клечица (ако се окаже кутия или раздатка, въпреки, че варианта с раздатка отпада, защото колата в нормален режим движи само на предно и предполагам раздатката не играе никаква роля?)
Та на тоя етап - моля за препоръка за сериозен МАЙСТОР-ДИАГНОСТИК, който може да локализира проблема точно, да направи ремонта отговорно и съвестно и да забравя за тоя възел за в бъдеще. Като, че ли не ме бърка и в кой край на България ще е САМО да е отговорен и печен, мога и да чакам, защото имам друг автомобил.
Добавки съм слагал и на друг автомобил , не мой личен, поради теч на семеринг между автоматична кутия и двигател - уж най-добрата на Лукас, ефект една голяма нула, извода за мен до тук е, че майстор в шише наистина няма и АЗ ЛИЧНО никога повече за нищо не бих ползвал добавка, дори ако си взема дизел за нафтата не бих слагал добавка, за мен с апари хвърлени на вятъра.
Имам едно досадно гадно виене от около 2-3 месеца на 1-ва,2 и 3-та скорост - после вероятно не се чува поради шума отвън, оборотите на двигателя и по-високата вече набрана скорост.
Колата е на реални вече 287к.км почти, сменено масло на кутия,диф и раздатка в Тойота преди 56 к.км с оригинални такива (излишно е вероятно да го споменавам), в цялата сервизна история на колата няма данни за сменен съединител, но няма признаци да си заминава. интересното е, че при каране на скорост при наклон надолу (без да подавам газ), шума изчезва, при равен участък при връщане на газта - шума отново изчезва. Вие, като УАЗ-ка.Ходих при 2-3-ма майсторяги и те изразиха мнение, че на тия Тойоти кутиите са им много слабо място и е много вероятно да е кутия (но не поставиха конкретна диагноза, не се наемат и с ремонт) - демек отпадат. Поне же супер много се дразня да има излишни шумове в моите коли - взех самостоятелно решение и налях 2 добавки едновременно на Бардал за ръчни трансмисии и на Лики Моли с молибден пак за ръчни трансмисии (като източих количеството масло, което е по обем еднакво с обема на добавките , а именно 200грама), за 1 месец съм изминал близо 5к.км и ефекта е една голяма елипсовидна НУЛА.Не искам да се разделям с колата (както се разбра от други теми - отива в заслужена пенсия), или пък още повече да нахендря някой купувач, варианта с кутия втора употреба не стои на дневен ред , защото отново ще стигна до този момент рано или късно, бих искал да си направя моята си кутия, за целта:
- обадих се в Тойота и проверих цена на всичките лагери (учудващо са 4 броя, а не 5 или 6), както и цена на всички гарнитури и семеринги оригинални разбира се - цената е малко скъпа, но приемлива около 400-500 лв само за тия части
- има ли някой, който да ми препоръчате майстор СПЕЦИАЛИСТ ДИАГНОСТИК в София,Плевен,Велико Търново,Пловдив, който на 100% да може да каже къде е проблема с виещия шум (няма разлика на студен или загрял мотор), и впоследствие майстор, който би се ангажирал с КАЧЕСТВЕН ремонт. Има един до Стара Загора, но иска кутията свалена и трябва да плащам на няколко човека, за сваляне, транспорт до там, ремонта на кутията, после монтаж - трябва ми вариант при който да оставя колата, да я правят (ако е кутия разбира се), после да им налеят Тойотовското масло LV предназначено за ТАЗИ кутия, плащам и си вземам колата.
Досега на личен автомобил, такъв капитален ремонт не ми се е налагал и леко учуден оставам, че точно на Тойота ще ми е необходим , но да кажем съм дръпнАл късата клечица (ако се окаже кутия или раздатка, въпреки, че варианта с раздатка отпада, защото колата в нормален режим движи само на предно и предполагам раздатката не играе никаква роля?)
Та на тоя етап - моля за препоръка за сериозен МАЙСТОР-ДИАГНОСТИК, който може да локализира проблема точно, да направи ремонта отговорно и съвестно и да забравя за тоя възел за в бъдеще. Като, че ли не ме бърка и в кой край на България ще е САМО да е отговорен и печен, мога и да чакам, защото имам друг автомобил.
Добавки съм слагал и на друг автомобил , не мой личен, поради теч на семеринг между автоматична кутия и двигател - уж най-добрата на Лукас, ефект една голяма нула, извода за мен до тук е, че майстор в шише наистина няма и АЗ ЛИЧНО никога повече за нищо не бих ползвал добавка, дори ако си взема дизел за нафтата не бих слагал добавка, за мен с апари хвърлени на вятъра.