Сигурност при Тойота

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 10:06

Hursa написа: 08 Дек 2023 09:43 Китайците - както се вижда - също.
Теста с китаеца е нагласен, по-тежък е, удара е така "режисиран", че Тойотата да излезе по НЕ защитения автомобил, теста не е проведен в Европа или САЩ, което го прави "несертифициран"," импровизиран" и оня дръпнатия нарочно минава с показалката за да покаже силните места на китаеца и слабите на Тойота - аз до тоя извод стигнАх , четейки мненията, които са под видеото.
Hursa написа: 08 Дек 2023 09:43 И тя може би е прекалила с олекотяването.
Не в грешка си - само на неотговорните детайли, като носачи например, които са част от окачването, но не са отговорни, страничните колони и т.н.
Аналогични са мненията по темата за ръжда - там е единичен случай, имало е удар, сравняват се коли на 15+ години (каква е средната възраст на автопарка в Бг, защото сме в Бг, не в Дойчланд), да се видят другите марки - защо се гледа само Тойота и т.н и т.н. един безкраен кръговрат. :censored: :) :censored:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2023 10:17

nov написа: 08 Дек 2023 10:06 което го прави "несертифициран"
За мен не е достатъчно достоверен, и въпреки, че ме 'цитираш' косвено, изводът ти е погрешен :)
Това, което го прави 'несертифициран' съвсем не е това, че тестът е проведен в Китай, а че е единичен, направен при конкретни, избрани от китаеца условия... И то не 'неутралени' тестове, а срещу конкретна друга марка. Такъв единичен тест безусловно би изкривил 'усещането' от клипа...
Не че китаеца не може да е по-добър... Просто аз стигАх до извода, че този клип не е достатъчно илюстративен и трябва да се събере повече информацията за да се направи извода...
Иначе се едно да да направим тест на два автомобила 4х2 с ролки само на предния мост, като единият автомобил е предноприводен, а другият - задно... Ами тестът е еднакъв за двата автомобила, ама условията на теста са така подготвени, че резултатът е ясен :) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от ufer » 08 Дек 2023 10:26

Чувал съм, че при краш-тестовете се прилагат три основни удара: челен, страничен и полустраничен (под лек ъгъл). Разбира се, има и много други. Това, което мен ме притеснява е, че в реалните ситуации всеки един от тези удари може да е изместен, да кажем, с десетина сантиметра по-назад, по-напред, нагоре, надолу и т.н. Всяко ново разположение на удара може да промени реакцията на купето и нещо да ти отреже главата през кръста. Естествено, технологиите се развиват и къде повече, къде по-малко дават някаква гаранция. Проблемът у нас обаче са инфраструктурните недомислици, които са на всяка крачка и трябва да се молим да не ни среща мечка... worthy.gif

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от vfr800 » 08 Дек 2023 10:34

В 99.99 процента от случаите за една катастрофа за нужни двама "идиота" . Ако единия не е такъв , то катастрофа няма да има или ти ще е толкова лека , че няма да я броим за удар. Няма да се налага да проверявате издръжливостта на автомобила, а тя е там , за другите 0.01 процента , които са си лош късмет. Разбира се това са идеални цифри и както знаем те не са такива, защото "идиотите" са твърде много :) Безаварийно пътуване на всички по празниците и умната.......в краен случай русата ppp.gif

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 10:47

slowtraveler написа: 08 Дек 2023 10:17 а че е единичен, направен при конкретни, избрани от китаеца условия
Със същата сила може да се твърди същото от Китаецете за еуроенкап и другите подобни, че и там условията са нагласени.
slowtraveler написа: 08 Дек 2023 10:17 Просто аз стигАх до извода, че този клип не е достатъчно илюстративен и трябва да се събере повече информацията за да се направи извода...
правят същото каквото и еуроенкап - челен удар със 20-30% застъпване, скоростта мисля я упоменаваха някъде в клипа, кажи кое е по-различното за да науча и аз нещо?
slowtraveler написа: 08 Дек 2023 10:17 единичен тест безусловно би изкривил 'усещането' от клипа.
единичен тест - ? Усещане - ? Явно съм тъп.Резултатите на лице, оня с показалката обяснява...........................не говоря, че Тойота се е представила по-зле и че е 3 пъти по-скъпа (незнам доколко е достоверен превода в самата статия), ти си на мнение, че трябва да направят поне още 2-3 такива удара с точно тези автомобили ли? Или въпросния китаец да бъде чукнат срещу конкурент от друга марка, не само с Тойота? Аз съм - ЗА. Но ако е верен превода в статията (за съжаление незнам китайски), ония са постигнали страшно много - 3 пъти по-ниска цена (което е огромен фактор), добра (да не кажа по-добра) защита при удар, ако и надеждността е на подобно ниво и има изградена сервизна мрежа аз с две ръце бих взел китаеца.
slowtraveler написа: 08 Дек 2023 10:17 Иначе се едно да да направим тест на два автомобила 4х2 с ролки само на предния мост, като единият автомобил е предноприводен, а другият - задно
Не е правилно сравнението, защото тук факторите са много, а при този краш тест - еднакъв клас коли, една и съща скорост, челно оувърлап? Къде е разликата?
slowtraveler написа: 08 Дек 2023 10:17 ама условията на теста са така подготвени
Моля, кажи какви са подготовките по условията на теста в Китай? С какво е по-различен от този в Европа? Как стигна до този извод?
vfr800 написа: 08 Дек 2023 10:34 В 99.99 процента от случаите за една катастрофа за нужни двама "идиота" . Ако единия не е такъв , то катастрофа няма да има или ти ще е толкова лека , че няма да я броим за удар. Няма да се налага да проверявате издръжливостта на автомобила, а тя е там , за другите 0.01 процента , които са си лош късмет. Разбира се това са идеални цифри и както знаем те не са такива, защото "идиотите" са твърде много :) Безаварийно пътуване на всички по празниците и умната.......в краен случай русата
така е, бих искал ако може (въпреки, че ще е доста скъп експеримент) как се представя например НОВА Корола и след 15 години употреба същия модел в България (заради солта и лугата), в Испания от Исландия и т.н.Същото да е разбира се за произволна марка Волво,Ауди,БВ,Опел,Рено - няма значение. Защото ако нова една Тойота има 5 звезди, напълно възможно е след 15 години да не може да докара и 3 (тази от България), тази от испания да постигне 4 и т.н.
Проблема при нас е, че 90% от населението кара бангии - спорихме онзи ден с приятел с една външно много запазена Хонда Акорд 2010 седан, отдолу като я видях на няколко места имаше леки наченъци на ръжда, но на носещата греда (рога), към двигателя буквално дупка с диаметър 3-4 см и яко ръжда САМО там, та това нещо като ново да кажем е имало 4 звезди, но сега в това състояние (вероятно има ръжда и на други места, не е само там), няма да върже и 2.

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от WoLF » 08 Дек 2023 11:04

vfr800, така е и в случая ТИР-а леко сви настрана и промени уравнението, в незнайна посока, разбира се... От една страна возилата не си предадоха цялата енергия едно на друго, но от друга се намаля ефективността на краш зоните отпред и на въздушните възглавници вътре wacko.gif
ufer, тестовете се правят само тези, защото са най-лошите и смъртоностни видове - централен, 1/2 и частично припокриване. Последния най-опасен, т.к. заобикаля предната защитна греда зад бронята. Често при него гумата иска да влиза в корема на шифера boxed.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от BOz » 08 Дек 2023 11:47

nov написа: 07 Дек 2023 21:21 разбира се дори и Волво да е (ЗА МЕН НАЙ-СИГУРНИЯ АВТОМОБИЛ)
Беше през миналото хилядолетие, когато техните приоритети бяха така. Но от това хилядолетие, когато сигурността стана важна част от решението за покупка, индустрията нямаше как да не се включи, което отне отличителния "белег" на Волво. Сега вече започна да изостава и остана само славата. Като, примерно, както стана с Нокиа телефоните.
south написа: 07 Дек 2023 21:34 И май трябва още регулации, примерно всички мпс леки с 20% разлика в теглото, иначе малолитражките ще продължат да нямат шанс... при близка среща с 3-тонния вид
Това е въпрос на физика, не на регулации.
Всички тестове се извършват със "себеподобни". 3 тонна конструкция оцелява на кинетичната енергия на 3 тона маса. Съответно 1 тон на нейната си маса. И двете коли сами по себе си са отличници. Ама като срещнеш двете конструкции в "сблъсък" една срещу друга, резултата няма как да го уеднаквиш с регулация. Както казах, просто физика.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
south
Мнения: 62
Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
Местоположение: София

Сигурност при Тойота

Мнение от south » 08 Дек 2023 12:18

BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 Това е въпрос на физика, не на регулации.
BOz, никой не е отменял физиката, ясно е. Проблема е, че вече е твърде голяма ножицата, в единия край са малките около тон, в другия електро-танкери по над 2 и кусур тона, това за леки МПС. И колкото и тестове да се правят по отделните категории, реалността на пътя е друга. Та затова си мисля, че регулация в тази насока, законова, би могло да има един ден, поне в ЕС. Ако дотогава И.И. не е фактора на пътя, съответно облаци, контрол и .... etc

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 12:24

BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 Беше през миналото хилядолетие, когато техните приоритети бяха така. Но от това хилядолетие, когато сигурността стана важна част от решението за покупка, индустрията нямаше как да не се включи, което отне отличителния "белег" на Волво. Сега вече започна да изостава и остана само славата. Като, примерно, както стана с Нокиа телефоните.
Както съм написал ЗА МЕН, за теб е друго виждането, така, че тук аз дилема нямам.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 12:42

BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 Беше през миналото хилядолетие, когато техните приоритети бяха така.
Имаш ли доказателство, че са си сменили приоритетите относно БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТЯ, за НАДЕЖДНОСТ - ясно, там са ги сменили (както и всички други марки )?
BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 индустрията нямаше как да не се включи
Какво по-хубаво от това, всички други марки да си повишат нивото на безопасност - факт?
BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 Сега вече започна да изостава и остана само славата.
От кое изостава, къде при пряко сравнение с конкурента от класа си е с по-малко звезди?
BOz написа: 08 Дек 2023 11:47 Но от това хилядолетие
Глупости, когато излезе XC90 беше най-сигурния СУВ в сегмента си.

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от BOz » 08 Дек 2023 13:33

nov написа: 08 Дек 2023 12:42 Имаш ли доказателство, че са си сменили приоритетите относно БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТЯ, за НАДЕЖДНОСТ - ясно, там са ги сменили (както и всички други марки )?
Потърси в нета и ще намериш много материал по темата. Въпросът вече е не, че не са безопасни, а че не могат да се отличат вече като "безопасната марка", както беше в миналото.
nov написа: 08 Дек 2023 12:42 Какво по-хубаво от това, всички други марки да си повишат нивото на безопасност - факт?
Да, факт. Няма по-добро от това да получаваме по-добра безопасност от всички производители, не по-голяма безопасност от определени производители, както беше в миналото с Волво.
nov написа: 08 Дек 2023 12:42 От кое изостава, къде при пряко сравнение с конкурента от класа си е с по-малко звезди?
Не става въпрос за изоставане измерено в звезди. Изостана във времето, защото вече не е напред, а по нищо не се отличава в сравнение с конкуренцията. Както ти написах, потърси в нета безброй "анализи" със заглавия - защо Волво изостана и вече не носи славата на най-сигурния автомобил и чети на воля. Както казах, колата си е сигурна, но не е по-сигурна от безброй алтернативни марки на пазара.
nov написа: 08 Дек 2023 12:42 Глупости, когато излезе XC90 беше най-сигурния СУВ в сегмента си.
ХЦ90 е правен на платформа от 90-те години, когато Волво още си отличаваха бранда като сигурен автомобил. Както казах, дойдоха новите платформи през новото хилядолетие и след около 2005-та година вече това стана част от важните неща и рекламните стратегии на компаниите, и в този момент славата на Волво започна да се изпарява и това беше. Вече дали ще си купиш Волво или Хюндай е все тая. Не е онази космическа разлика както беше през 1995-та.
Ако гледаме статистиката на еуронкап, най-сигурното Волво (това, което се е класирало най-напред в съответния сегмент) е ХЦ40 от тестовете през 2018-та година - на 7-мо място. Преди него са марки като Хюндай, Форд, Мазда. Все производители, които не можеха да ги достигнат през 90-те. Просто живей в живота и развитието му, нищо друго.

Иначе не споря - за теб Волво си е Волво. Оценявам го. Както и за мен Нокиа си беше Нокиа. Ама аз живея към днешна дата, наблюдавам индустрията, кой какво прави и вече има по-добри телефони от Нокиа. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 16:18

Когато кажеш А, трябва да кажеш и Б.......................................
Влязох тук, в топ рейтинга за 2023: от 6 коли 2 са китайски, 3 американски и една корейска (тук Волво нямат излезли нови модели):
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... cars/2022/ - това за 2022
надолу чак до 2018, няма Тойота, има 2 Лексуса - Волво го има в 2017 ето тук(тогава излиза, като модел и го тестват):
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... cars/2017/ - явно когато излиза модела и предлага най-добрата защита на пътниците, а и не само гледайки сравненията - говорим за "бест ин клас" - тоест тук са най-добрите излъчени от своя клас.
Ето от 2015 пък за XC90:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... cars/2015/ - най-интересното, че в дъ бест ЪВ клас са шибнали Мазда мх-5 (точно поради тази причина ми беше мисълта ако има възможност и бюджет да се тестват пак тези автомобили след 15 годИн, от Маздата до тогава ще е останал само платнения покрив).
Гледайки рейтинга по години не бих казал, че изостават дори напротив, ето линка:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... ment=false

Притеснителен за мен обаче е факта, че доста no name китайски производители изкарват близки до рейтинга на Волво сейфти пойнтс. Ако по грешка разчитам данните от краштестовете - то коригирай ме, няма проблем, но да кажеш, че са изостанали Волво и то точно в сейфти рейтинга, да - съгласен съм, че разликата вече не е толкова осезаема, както до 2010 година (а специално сравнено с някои марки и до 2017), но специално Волво точно поради тази причина се купува, защото хич не е евтина (например Рено Каджар не е по-малко от ХЦ60 от 2015 година да речем), но .....та така.

P.S. Ето и рейтинга за Лексусите, че тук колеги бяха писали, че Волво е премиОм и не бива да се сравнява с Тойота, ето за Лексус:

https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... ment=false - можеш да споделиш какво ти прави впечатление?????????? Знам какво ще ми кажеш - разликата не е голяма, но понякога и 2% по-добра защита са критични, предполагам си съгласен с мен.

Ето и нашата любима Тойота:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... ment=false
единствено силно впечатление прави корола и то модела след/от 2019

Може и да бъркам в разчитането на данните , знам ли?

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 08 Дек 2023 16:46

BOz написа: 08 Дек 2023 13:33 Както и за мен Нокиа си беше Нокиа. Ама аз живея към днешна дата, наблюдавам индустрията, кой какво прави и вече има по-добри телефони от Нокиа
Сравнението е некоректно - Нокия не съществува при телефоните, Волво съществува при автомобилите - преди по-здрави автомобили от Мерцедес не е имало, но отдавна вече не е така. В този ред на мисли не бих казал, че Волво лежат на стари лаври или са западнали, като Нокия. Нокия би могъл да ги сравниш със Сааб - за мен класен производител на автомобили,сигурен и надежден, но вече го няма, но пък има Китайци които мачкат по краш тестовете......................... :)

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от WoLF » 08 Дек 2023 17:40

Колегата имаше предвид, че преди Волво активно разработваха нови системи за сигурност и бяха лидери/водачи, а сега по-рядко им се чува името в тази сфера. Сигурността им е отлична разбира се, както и на много други...
Нокия както беше финландска и напредничава компания, стана китайска и посредствена, та и Волво така със сигурността... Поне аз така разбирам коментара. Иначе чрез Волво тези същите китайци яко навлизат в индустрии по света :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от Hursa » 08 Дек 2023 18:38

Хубави автомобили - ес60 т8 плъгин хибрид, 455 кс, 8 степенен Geartronic, 4х4 - 1960 кила шведска стомана, лукс, надеждност, сигурност и китайски авангардни технологии. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта