Страница 1 от 3

[РЕШЕНА: Гарнитура на входящ колектор и маркучи] При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 20 Ное 2023 14:08
от solun
Здравейте!
Търсих,търсих и не попаднах на подобна тема и за това пуснах нова.
Колата е Корола 2000год 1,4 vvti, 97к.с. , като захладня времето и се промени осезаемо сутрешното палене (студения старт) - пали си веднага, задържа за момент оборотите към 1500....1800об/мин (зависи колко е студено) и след 3...4...5 сек. почват да падат до почти да угасне двигателя, да тресе , мъчи се и след 7...8 сек. пак си качва оборотите до 1500....1800 и работи равномерно, след няколко секунди пак падат, после пак се качват и така докато позагрее малко мотора, след това си работи равномерно, държи си 1200...1000...800....., като загрее си е на 650...680 об/мин., през деня после си пали и работи както си трябва (.......но сутрешното палене е като че ли си запалил кола която е с ръчен смукач и още преди да е загряла си го върнал и тя почва да прекъсва и да прави мизерий).
Ако обаче сутрин като запаля и при падането на оборотите започна да си "играя" с педала на газта така, че да ги задържам към 1600....1800....2000об/мин, то след 2...3мин като малко позагрее двигателя проблема изчезва и всичко си работи ок.
Нямам газова уредба, свещите са добре - сменени са преди 20х.км иридиево дензо, бобините са подменени с течение на времето , стъп.моторче го чистих скоро, заради него свалях целия дросел попочистих клапата и отворите и изобщо каквото можеше да бъде почистено, гледах и вакуумите (то само един маркуч видях, дет е прекъснат на 2...3 места, или поне аз това успях да открия).
Миналата година зимата пак го правеше тоя проблем, но в по-малка степен, като се стопли времето изобщо го няма или поне не се забелязва, сега като почнаха студените дни и пак ме подсети, че не си е "отишъл" от само себе си.
Ще се радвам ако ме насочите къде да "ровя".

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 20 Ное 2023 14:42
от mapamop
Гарнитура на дросел, гарнитура на IACV клапана откога не са сменяни? Сменят се с нови на всяко разглобяване. Клапана чистен ли е?
Гарнитура на входящия колектор и не помня кое буташе IACV клапана. Прилича на недобро дозиране на въздуха на празния ход, което ти реално го коригираш с педала на газта през дроселната клапа.
Тоя Авенсис Т22 го правеше много инцидентно тоя номер и така и не успях да го хвана кое не му е наред, преди да си замине за части и вторични суровини. Сменените гарнитури на дросел и IACV го подобриха значително, но имаше моменти в които решаваше че трябва да се сгърчи. Маркучите на сервото за спирачките също са в схемата със загубите на вакуум. В общи линии имаш маркучи за маслените пари от картер и клапани, маркуч за сервото на спирачките, гарнитура на входящия колектор, гарнитура на IACV и маркучите от VSV клапана плюс тоя от тръбата за изпаренията от резевоара откъдето може да "диша". След това е заминал TPS и моторче на IACV.
На Авенсис Т22 филтъра с активния въглен е до резервоара отзад под колата. И там има 2 маркуча които може да "дишат".

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 22 Ное 2023 09:22
от solun
Благодаря за отговора.
Тези гарнитури не съм ги сменял (търсих ги, но не успях да ги открия тогава, ако някой знае от къде да ги поръчам ще съм му благодарен). Преди да сглобя дросела и клапана, огледах гарнитурите им и бяха добре, но със сигурност е по ок да бъдат подменяни на всяко разглобяване.
Тоя VSV клапан го гледах но не открих как да го пробвам изправен ли е.
И на мен проблема ми прилича като на не добро дозиране на въздуха при студен двигател, но пък след 2...3мин всичко се оправя и си заработва както трябва (а би трябвало да продължи проблема докато загрее колата съвсем, може да греша де),.....в топлото време пък изобщо не се изразява проблема. Ще тръгна на първо време от гарнитурките ако успея да намеря. Лек ден желая.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 22 Ное 2023 11:16
от Hursa
Да не е неработещ температурен датчик.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 23 Ное 2023 18:28
от solun
Температурния датчик го сменявах февруари, не мисля че е от него. И със стария и с новия пак си го показва проблема.
Успях някак си да открия налични (иначе поръчка и към 6....10 декември доставка)гарнитурите за дросела и за клапана на тихите обороти, утре трябва да са при мен , дано само да съм уцелил правилните каталожни номера. Ще ги поставя (ако не е много студено и дъждовно) па ще видим на сутринта как ще е с паленето и оборотите.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 23 Ное 2023 21:58
от mapamop
solun написа: 23 Ное 2023 18:28 гарнитурите за дросела и за клапана на тихите обороти,
И гарнитура на входящия колектор - трябва да има налична мисля, примерно на Елринг или Виктор Рейнц. На 1.8 VVT-i цените бяха между 4.50 и 6 лева....

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 23 Ное 2023 22:30
от Двигателист
Колата има ли газ?

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 23 Ное 2023 22:47
от mapamop
Двигателист написа: 23 Ное 2023 22:30 Колата има ли газ?
Още в първия пост е писано че няма:
solun написа: 20 Ное 2023 14:08 Нямам газова уредба, свещите са добре - сменени са преди 20х.км иридиево дензо, бобините са подменени с течение на времето

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 24 Ное 2023 17:17
от solun
Гарнитурата на входящия колектор е сменявана преди може би 4....5 год , защото се наложи да свалям главата, тогава бяха подменени и други гарнитури около ремонта с главата (но не и тези на клапана и на дросела). От тогава не е пипан всмукателния колектор и мисля, че не би трябвало да има причина да смуче от там въздух и да се налага отново да я подменям(ма де да знам, поне така си мисля де).
Иначе , да, гарнитурата е към 6лв за колектора.
Тази за дросела е 7лв, а за клапана на тихите е 12,50лв (обаче е оригинална, поне така пише на етикета - джапан).
Все ми се ще, че е нещо дет колегата по-горе беше написал ""Прилича на недобро дозиране на въздуха на празния ход, което ти реално го коригираш с педала на газта през дроселната клапа"".
Не зная коя е тая джаджа, която отговаря за това дозиране на горивовъздушната смес при студен старт, но вероятно тя нещо се е прецакала и ми трови нервите сутрин.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 24 Ное 2023 17:26
от mapamop
solun написа: 24 Ное 2023 17:17 всмукателния колектор и мисля, че не би трябвало да има причина да смуче от там въздух и да се налага отново да я подменям(
И аз така си мислех, че като не е пипана никога ще е наред, но се оказа че новата е със грубо 30% по-висока, след като ги наложих двете една до друа на масата. И резултата беше около 1% надолу в корекцията на горивото на късия трим, отчетен от първата сонда. Ако не е била ОЕМ сменената гарнитура, вероятно е вече да е "гроги". В крайна сметка цената ѝ не е стряскаща, сменя се лесно (поне на 1ZZ-FE) и няма да стане по-зле, ако не помогне. В сервизното за 1ZZ-FE я дават "на първа линия" за проверка. Като свалиш колектора, ще го огледаш и за пукнатини, защото вероятно е пластмасов.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 24 Ное 2023 17:31
от solun
Да, колектора ми е пластмасов (това и аз си мислех - дали някъде няма пукнатина по него, ама няма ли да се чува някво свистене нещо дето да подсказва, че не е окей).
Ами.....явно ще трябва и там да ръчкам, моя е 4ZZ FE, не вярвам да е по-различен от 1ZZ FE.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 24 Ное 2023 20:53
от ivan_pop
Дали смуче въздух от някъде, се проверява лесно.На работещ мотор съмнителните места се пръскат с някакъв леснозапалим сорей, контактен или старт спрей.Ако мотора промени звука, смуче въздух.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 24 Ное 2023 23:12
от mapamop
ivan_pop, невинаги е меродавен тоя метод.
И аз го пробвах - 2 спрея заминаха и мотора не си промени оборотите. За едро сцепени неща става, но за много и малки пори не ми се получи. За сметка на това сондата никак не бърка.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 25 Ное 2023 07:41
от gena_bs
На мен с този метод ми прецакаха един маркуч и резултат никакъв. После сам открих, че проблемите са от накрайниците на вакуумните тръбички.
При тях методът е механично въздействие лек натиск, разместване без крайности.

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Публикувано на: 25 Ное 2023 07:46
от mapamop
solun, сеали горната кора над бобини и свещи и пусни едни снимки, да погледна какво има