При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 25 Ное 2023 08:11

Предполагам, че ще мога да снимам в началото на другата седмица (не съм при колата).
За "накрайниците на вакуумните тръбички" - не посмях баш да ги бърникам, но ги поогледах (с гледане само явно не стават нещата) да не се разбазикат нещо, че с тия коли на по 20+години винаги може да ти "излезе" късмета. Мислех си за няк'ъв подобен метод както се пробва гума дали е спукана с пяна и гъба, та и тук покрай вакуумите , снадките, колектора да намажа с нещо и да следя дали ще бъде всмукнато и ще намалее/изчезне - обаче нищо не ми "роди" акъла в тая насока.
И Честит първи сняг (че при нас вече вали и стана бяло и свежо)! Безаварийно и приятно шофиране на всички!

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 25 Ное 2023 08:59

Вода влетяла през клапаните в мотора е доста грозна идея. Буталата стават целите на дупки от удара под налягане.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 25 Ное 2023 16:37

"Вода влетяла през клапаните в мотора е доста грозна идея. " - да, така е, за това и не можах да измисля вариант за проба (но ще продължавам да умувам по въпроса🙃).

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от ivan_pop » 25 Ное 2023 18:03

Ако отвора е малък, ще влязат няколко капки вода и това не е проблем.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 29 Ное 2023 17:33

Здравейте!
Смених тези две гарнитурки на дросела и за тихите обороти - промяна няма. Сутринта на студен двигател пак така си пали и после е 2....3 мин еквилибристика с педала на газта докато се закрепят оборотите както си трябва.
Явно ще трябва да се насоча към пластмасовия всмукателен колектор - за гарнитура и евентуални пукнатини по него. Вероятно като се позатопли времето ще "скачам" и там да видя к'во е дереджето.
Към колегатa mapamop - снимах всмукателния колектор , но не свалих кората върху двигателя (с едната ръка се налагаше да държа предния капак на колата, а с другата да снимам, имаше много силен вятър, а и снега при нас беше 40+см.).
20231129_173652.jpg
20231129_173652.jpg (1.43 MiB) Преглеждано 686 пъти

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mirott » 29 Ное 2023 19:06

Колегите те посъветваха да напръскаш. Правил съм го многократно и е работещ метод, който показва дърпа ли въздух от някъде. Опитай. Успех.

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от ivan_pop » 29 Ное 2023 19:30

Като натиснеш спирачката, мотора променя ли работата си?
Затапи вакума към сервото и виж какво става.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 29 Ное 2023 20:27

"Като натиснеш спирачката, мотора променя ли работата си?" - не, не променя, и да помпам на педала пак не се променя.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 29 Ное 2023 22:21

solun написа: 29 Ное 2023 17:33 но не свалих кората върху двигателя
И на практика нищо не се вижда от мотора освен една кора. Снимай без кората когато можеш.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 30 Ное 2023 18:30

mirott написа: 29 Ное 2023 19:06 Колегите те посъветваха да напръскаш. Правил съм го многократно и е работещ метод, който показва дърпа ли въздух от някъде. Опитай. Успех.
Днес напръсках със спрей обилно на всякъде по и около колектора, НЕ се променят оборотите изобщо, работи си равномерно двгето.
20231130_182434.jpg
20231130_182434.jpg (1.99 MiB) Преглеждано 595 пъти
20231130_182510.jpg
20231130_182510.jpg (1.73 MiB) Преглеждано 595 пъти
20231130_182731.jpg
20231130_182731.jpg (1.62 MiB) Преглеждано 595 пъти
20231130_182639.jpg
20231130_182639.jpg (1.61 MiB) Преглеждано 595 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 01 Дек 2023 01:39

Отпуши си клапана на картерните газове
Смени дебелите маркучи за картерните газове и за вентилацията на капака на клапаните. Това че са сцепени и залепени с тиксо не им пречи да дишат.
Смени си гарнитурата на капака на клапаните. Изглежда ми да е избила от картерните газове.
Виж маркучите от входящия колектор до сервото на спирачките, ако са напукани ги смени. Може и с такива от селскостопански магазин, за масло и горива с оплетка на метър.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 01 Дек 2023 09:22

Клапана го пробвах и си работи (поне според мен де, но може и аз да не го пробвам както трябва).
Маркуча дебелия е леко цепнат точно преди скобата и за да не продължава да се цепи с течение на времето , реших да го "усавършенствам" с малко тиксо, иначе след скобата (и нея малко я поизместих) маркуча си е здрав.
Преди година и половина сменявях ангренажа комплект и майстора би трябвало да я е сменил тая гарнитура на капака на клапаните (ма де да знам, говорехме да подмени и нея).
В интерес на истината в задната страна още преди време забелязах, че има леко омасляване , пробвах болчетата да не би някое дс се е разхлабило - не бяха, но и не съм натягал, просто на усет с ключа леко и деликатно. Та тогава и на мен ми хрумна, че може да е от клапана - проверих го с надуване на едната на другата страна и за мен си беше ок. Скоро пак го проверявах.
Маркучите към сервото (а и другите маркучи), обстойно ги оглеждах и не видях някъде да са се компроментирали, нито напукали, изглеждат си "свежо" .
Пак ще ги пребарам и прегледам тези неща дет си посочил и може нещо и да съм пропуснал при огледа, че и време недостига.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 01 Дек 2023 09:38

На последната снимка не трябва да има омасляване около болта долу вляво както я гледаш снимката.
Маркуча за маслените изпарения от капака на клапаните е със омазнен ръб откъм капака.
Маркуча след клапана за картерните газове е омаслен в края си откъм клапана.
Това са симптоми за високо налягане под капака на клапаните, и обикновено виновника е клапана за картерните газове. Или го опръскваш със спрей за карбуратори или го накисваш в обезмаслител и го продухваш с компресора под налягане, в посоката му на работа - отвътре/дебелата част - навън/тънката част за маркуча.
Сцепените маркучи ако ти позволява дължината ги изрежи до здраво. Тиксото не херметизира и дърпа въздух от там. Съответно и тресе.
Дебитомер и дросел не ти ги пиша, че си мисля да си ги измил вече. Обикновено от там се започва.
Широката тръба между въздушния филтър и дросела, здрава ли е, и плътно ли е прихваната от двете страни към кутията и дросела? Не знам дали не е на 2 части и да има резонатор посредата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 01 Дек 2023 09:54

Дебелия маркуч от филтъра към дросела е един, не е на части, хванат е със скоби и са стегнати. Дросела е измит - да, дебитомера не посмях да го промивам (а и не знам с какво), сменяван е преди 4...5 год, леко го духам с компресора когато сменявам филтъра.
За дължината на сцепените маркучи - мисля, че нямаше баш възможност да се скъси, но ще погледна пак.
Ще се опитам още днес ако имам време , да прегледам тези неща, а и ще сваля клапана да го промия - имам чистител за спирачки (спрей, май така го наричат), имам и обезмаслител на Меглио.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 01 Дек 2023 10:08

За предпочитане е да си вземеш спрей за карбуратори.
С него обливаш дебитомера обилно и го издухваш с компресора под високо налягане, без да пипаш "жичките" вътре в дебитомера с нищо физически.
Със същия спрей ще си продухаш и клапана.
Маркучите са мисля само оригинални (поне за моя мотор) и единия беше към 50 лева. Има сервизен бюлетин за смяна на материала им, за да не се цепят.
В никакъв случай не топиш дебитомера в обезмаслител. Внимаваш да не напръскаш със карбураторен спрей стъклата на фаровете, и където има поликарбонат, както и силиконовите уплътнения.
Евентуално пак със същия спрей може да си промиеш и масления клапан за газоразпределението и цедката му (отпред вдясно на ъгъла на мотора е), която е под него. Но ме съмнява той да е виновен за тресенето на оборотите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта