Страница 1 от 2

CARINA VAGON - нещастно ускорение - муден мотор-1.6-100к.с.

Публикувано на: 29 Сеп 2007 10:40
от CarinaVagon
здравейте колеги от фен клуб Тойота.Ще ви помоля за савет и помощ.Такааа...Преди две години един мой приятел си купи тойота Карина 1.6 -115к.с. Аз я избирах ,аз я пробвах....прекрасна сиромашка кола.Широка,удобна,паргава и икономицна кола.Приятела е влюбен в нея.И оттогава аз се ровя постоянно в литературата за Карина. Теоретично знам почти всичко за модела и за пазара на Карина втора ръка.И ето преди месец си купих Карина 1.6 -100 к.с. комби 97г.Автомобила изглежда добре за 10 годишен.Компресията на 4те цилиндара е 10.5 атмосфери.Знаех 4е ще е малко по тромава от Карината на моя приятел.Но тя се оказа много тромава -отчайващо.Аз имам и Пасат 92г. -1.8...90к.с.Ами той на газ варви като Карината.Имам чувството че Карината има около 70 -80 к.с.Когато подам газ двигатела вместо да се форсира ,той започва някакво нещастно ускорение и гаргори сякаш нещо го души,а трябва да изчисти гласа.Отидох и направих едно завойче с Карината на приятела.Страхотно оооо ускорение.Удоволствие да караш.Аз не сам састезател но понякога трябва малко мощност.И молбата ми е; ако някой знае специалист който да разбира на тези мотори 4А-FЕ да ми даде координатите му,Ще ви бада много благадарен.

Публикувано на: 29 Сеп 2007 16:57
от diver
Преди някой да пипа, що не провериш гърне, свещи, филтри....

Публикувано на: 29 Сеп 2007 17:11
от LEXUS
Здравей.Първо не знам защо си решил ,че Карина е сиромашка кола,второ мисля,че щом толкова си чел и изчел толкова много за иначе изрядните Карини,щеше да видиш и ускорението им за около 12.5 сек.,а и като е и комби още по-зле и по-тромава.Просто 100 к.с. за такава голяма кола ,комби, са малко и е нормално да предположиш как ще върви,на всичкото отгоре си взел най-спънатия възможен мотор,защото е т.нар.lean burn мотор и раяботи на много бедни смеси с цел икономия на гориво,това е главната цел на този двигател и мисля ,че целевата му група са чичковци над 55 години biggrin.gif .Но всеки двигател с целите си...И аз съм чел доста ,но знам,че специално 1.6 99 коня е lean burn и е тромав,но икономичен.Всеки си прави сметката какво търси,но да го сравниш с допотопния тромавяр Пасат 1.8 с 90 коня е неуместно.Не съм я карал такава Карина ,обаче съм карал Ауди 80 1.8/90 коня/,возил съм се в такъв Пасат 1.8 /90 коня/ и мога да кажа че такива тромави вагони не съм виждал.Общо взето допотопния 1.8/90 коня/ мотор на Фолксваген/Ауди е просто отвратително тромав и тъп невентилиран ,харчещ много бензин,спънат,шумен тулуп. biggrin.gif
Ако Карината ти е по-тромава от тоя вагон Пасата,мисля че не е в ред.Другият вариант е да не я караш правилно и да трябва да я държиш в по-високи обороти,защото 1.8 на Пасата тегли повече в ниски и средни обороти,а издиша във високите,докато при Карината е обратното според мен-в по-високите обороти върви повече.Поне всяка Тойота,която съм карал ,върви все повече с увеличаване на оборотите,но при тоя 1.6 lean burn не знам как е.

Публикувано на: 29 Сеп 2007 22:55
от agent dust
кабели, свещи, филтри - и не на последно място: на какви километри е колата и има ли катализатор? какви обороти държи на празен ход? при изфорсирване до 2-3000об има ли замисляне - колкото и да е маломощен моторът, стрелката на оборотомерът трябва да подкача без никакво забавяне - тва е тойота

Публикувано на: 30 Сеп 2007 22:12
от max-2
Карината май нормално има 13 атмосфери компресия, а минимално 11, но не съм сигурен, ще потърся в книжката на Хайнес.

Публикувано на: 01 Окт 2007 22:37
от max-2
Намерих данните:
4АФЕ и 7АФЕ-13.5нормално и 10 минимална компресия.
3СФЕ и 3СГЕ-13 на 9.5.
За компресия не мисли, все още си в нормата :thumbsup:

За карината

Публикувано на: 01 Окт 2007 23:17
от zoco
Аз имах същия проблем. Оказа се че се е развалил единия инжектор.
Ама найстина може да са ти кабелите, свещите.
Просото я пусни да работи и изваждяй кабелите 1 по 1 и ако почва да ти гасне значи е добре. Ако някой не гасне значи някой от цилиндрите не е добре. Ама трябва да го направиш това точно когато ти зацикли.
Закарай я най-добре на диагностика. Ама някъде където разбират. Оказа се че не навсякъде могат да ти ппомогнат.
Успех

Re: За карината

Публикувано на: 02 Окт 2007 11:21
от kristian
zoco написа:,,,... пусни да работи и изваждяй кабелите 1 по 1 и ако почва да ти гасне значи е добре.......
Това не е добра идея -да вадиш кабели както работи мотора.Рискуваш бобина или комутатор.

Публикувано на: 02 Окт 2007 11:40
от Petar
Zahto da e spynat tozi dvigatel Az imam Avensis sys syhtia dvigatel 4a-fe samo 4ee 115 konia ie strahotno pyrgav osobeno na visoki oboroti , 4e e ikonomi4en tova e viarno .

Re: За карината

Публикувано на: 02 Окт 2007 14:52
от jamie
kristian написа:
zoco написа:,,,... пусни да работи и изваждяй кабелите 1 по 1 и ако почва да ти гасне значи е добре.......
Това не е добра идея -да вадиш кабели както работи мотора.Рискуваш бобина или комутатор.
Aко вади само по 1 кабел - риска е минимален.

Публикувано на: 02 Окт 2007 16:44
от Petar
Kolegi kajete kak moga da poznaia kolko kania e dvigateliat mi koito e 4a-fe Avensis 98 kogato ia vzemah na pyrvia talon na kolata pihehe 4ee 115 ps a kogato i smeniah registraciata mi izdadoha nov talon na koito pihe 4e e 110 ps

Публикувано на: 02 Окт 2007 16:45
от Hebo
110к.с. е ;)

Публикувано на: 02 Окт 2007 23:06
от CarinaVagon
здравейте колеги от форум=ТОЙОТА. Много се радвам,4е толкова колеги се отзоваха на моят проблем.Ще се опитам с няколко изре4ения да отговоря на вси4ки.Преди 10 дена Карината я заведох в сервиза на СПЕКТА-ТОУОТА -Бургас.Там и смениха; ангренажен ремак с ролката,вси4ки други ремаци,ваздушен и горивен филтри,смениха маслото на д-ла с филтара и измериха компресията на двигатела - 10.5 атм..на 4-те цилиндара.Механика каза 4е двигатела има идеалните данни и е много добре.Също така смениха и свещите( платинени).Искам да си направя ПОПРАВКА..... Ангренажния ремък и ролката ги смених още в София в сервиза на Тойота .И сега двигателя на тихи обороти работи идеално,на място се форсира добре но няма тяга.Преди седмица гледах в един руски сайт за двигателите 4А-FЕ -LB (lean Burn)4е работят на 9.5 атм. и си казах ;бреййй 1 атмосфера съм отгоре -защо ли?.Оба4е колегата пише, 4е налягането трябвало да бъде от 13.5 до 10 атм. което малко ме стъжни. Днес отидох при един мои приятел които има авто-сервиз сдобро оборудване И го попитах дали има в компютара нещо за Тоуота.Оказа се 4е има информация за доста модели на тоуота.Имаше и за моята Карина.В софтуера имаше данните на мотора и реших да проверим центровката на д-ла.Като го зака4ихме на компютара ..показа 20 градуса предварение.Приятелят се по4еса и каза;Тука има нещо сбаркано,центровката трябва да бъде на 10.5 градуса предварение.Направихме я на тези градуси и като направих едно завойче установих че тя омаля още повече. След това дадохме 25 градуса предварение и колата стана по пъргава.Обаче приятелят ми каза ,че на такива големи градуси не трябва да работи д-ла ,защото се товари много и го върна на 18 градуса за да върви долу-горе автомобила.Задавам си аз въпрос-МОЖЕ ли при поставянето на ангренажният ремък да е прескочен 1 зъб и оттам да тръгват нещата.Не трябва ли при много голямо предварение да трака аванса на двигатела.Ние му дадохме 25 градуса а той при ускорение при рязко натискане на газта не пречука.Та такива въпроси си задавам,но не мога да си отговоря ,понеже не познавам този двигател.Някой може ли да отговори компетентно на тези мои въпроси.БЛАГОДАРЯ ПРИЯТЕЛИ..

Публикувано на: 02 Окт 2007 23:30
от max-2
Предполагам,че 9.5 е степен на сгъстяване.
За предварението първо се окъсяват две крачета от диагностичния куплунг, след това се гледа и прави аванса. Това е, което знам, но не мога да кажа точно как се прави и кои крачета се окъсяват.

Публикувано на: 03 Окт 2007 00:37
от jamie
Tiq gradusi nesto mnogo giotere gi pochnahte.
10 sa pravilnite, problema ti e drug i si nameri chitav diagnostik s dokumentacia za toia motor.