Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 09 Ное 2023 07:30

Пиша това с цел хвалба (затова е и в раздела "Общи теми", ако модовете решат да я прехвърлят в раздел Off Topic). Та по темата:
Днес правя точно една година откакто смених много по-висок клас SUV с настоящата Тойота.Има 3-4 неща, които тотално не ми харесват в тази кола, но за съжаление няма как да се променят,та приемайки тези минуси и оставяйки ги настрана за точно една година изминах 53374км до днес.За това време имам 7 пъти смяна на масло с филтри, обслужване в Тойота на маслата в скоростна кутия, диф и раздатка (още при закупуването), на втория ден след покупката беше монтиран ГИ от висок клас, сменени 2 задни биалети, нови накладки на 4-те колела, смяна на спирачна течност оригинална на Тойота и най гадния проблем ..................смяна на 4-те крушки на късите светлини и на габаритите :) на обща стойност 25 лева.
Напълно безпроблемен, непретенциозен и комфортен автомобил (за класа си), бих казал и доста устойчив по завоите. На дълго ми дава разход от 9 газ, ако го карам до 100-110, рядко вдигам 120 защото (за мен) е недобре обезшумен автомобил.С две думи напълно си заслужи ужасно високата цена при покупка.
Надявам се в следващите години да продължи да ме радва с вярната си служба при правилна поддръжка разбира се.

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Двигателист » 10 Ное 2023 14:02

Я напиши и за минусите, че да сравним с моя списък. :D
Защо сменяш толкова често двигателно масло? Като гледам пробега, би трябвало да е основно извънградско, което не е тежък режим. Ти го изхвърляш на под 200 часа работа, като че ли…
С вариаторна кутия ли е?

Аватар
Stivans
Мнения: 64
Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
Благодарил/а: 41 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Stivans » 10 Ное 2023 18:36

Двигателист, За РАВ4 ХА40 бензин 2,5л за USA по инструкция е 9000км (5000 мили),в България по различните ръководства е между 10000 и 15000 км. или 1 година. Изображение
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Двигателист » 11 Ное 2023 00:02

Официално за XA30 за Европа е това:
RAV4 XA30 MAINTENANCE SCHEDULE EUROPE.pdf
RAV4 III (XA30) сервизни интервали
(53.01 KiB) Свалено 44 пъти

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 11 Ное 2023 12:22

Минусите съм ги казвал и в други теми, и пак казвам това са минуси, които ме дразнят лично мен.
1.Ужасна шумоизолация, в Рено Меган от 2008 е по-добра, а какво остава в сегмента на този СУВ ????
2.Отвратително конструкторско решение 5 гата врата да се отваря, като на хладилник ЗИЛ от 60-те, супер неудобно, непрактично и т.н.
3. Въпреки 6 степенната кутия - много високи обороти, на 6-та със 100 съм на около 2700, при 140 нямам думи -затова и тези скорости са ми ТАБУ с този "СУВ".
4.Нямам ръжда, но изключително тънка тенекия сравнима единствена и само с Опел Кадет капка, тази на Меган 2008 (защото имах такава кола доскоро) е в пъти по-дебела, освен това тенекията на задните вежди е така завита, че зимата събира сол, кал,ръжда - дори в Ауди Б4 не е така, а е оставено в прав профил.
5.Музиката - не очаквам да е , като на Банг и Олуфсен, но е толкова базова и примитивна, че спокойно китайски касетофон Кансай от средата на 90-те я превъзхожда.
6.Уникалното решение за МЕТАЛЕН бензинов резервоар - на кола 2012!!!!!!
7.Камеарата за заден ход е под такъв ъгъл, че лесно и бързо се замърсява, изкривява образа на заден ход и в пъти по-практично би било да има един пискащ парктроник.
8. Кола 2012 СУВ сегмент - няма DRL???? WTF.
9. Сензора за дъжд не е много адекватен и чистачките не променят оборотите си веднага след спиране на проливен дъжд, а трябва да мине минута две.
Карам 90%извънградско в ненатоварен режим макс до 100-110, маслото го сменям на между 8 и 10к., но никога повече.Маслата и филтрите , както и частите си ги подбирам АЗ лично. Имам толкова смени, защото, като я купих налях един равенол 0в20 за промивка, изхвърлих го на 1000км, после едно Яко пак 0в20, което изхвърлих заедно с филтъра на 5к.
Поради горе изброените причини се оглеждам за внос на XC60 3.0 T6 от САЩ около 2013-2015 с осем степенния автомат, а Тойотата ще си я запазя, защото въпреки гореизброените неща е по-надеждния автомобил (разбирай чупливост, а не при удар) спрямо въпросното Волво.
Ако имате други въпроси питайте, на разположение съм :thumbsup:
И пропуснах т.10 - в този сегмент е вероятно СУВ-а с най-малък багажник.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 13 Ное 2023 22:25

nov написа: 11 Ное 2023 12:22 .Нямам ръжда, но изключително тънка тенекия сравнима единствена и само с Опел Кадет капка, тази на Меган 2008 (защото имах такава кола доскоро) е в пъти по-дебела, освен това тенекията на задните вежди е така завита, че зимата събира сол, кал,ръжда - дори в Ауди Б4 не е така, а е оставено в прав профил.
Тогава какво значение има колко дебела е ламарината. Волгата и москвича имат по-дебела ламарина от мегана И какво от това? Олекотяването е по-важно.
nov написа: 11 Ное 2023 12:22 6.Уникалното решение за МЕТАЛЕН бензинов резервоар - на кола 2012!!!!!!
Метален е само отвън, отвътре е пластмасов. Бъди спокоен. Големи проблеми са това!
nov написа: 11 Ное 2023 12:22 5.Музиката - не очаквам да е , като на Банг и Олуфсен, но е толкова базова и примитивна, че спокойно китайски касетофон Кансай от средата на 90-те я превъзхожда.
Детски приказки. Музиката е според нивото на оборудване.
nov написа: 11 Ное 2023 12:22 2.Отвратително конструкторско решение 5 гата врата да се отваря, като на хладилник ЗИЛ от 60-те, супер неудобно, непрактично и т.н.
Извинявай,но това че на теб не ти харесва, изобщо не го прави отвратително конструкторско решение. Дори баничарките предлагат двете опции - една врата, отваряща се нагоре или две настрани.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 14 Ное 2023 04:45

Разбира се, че има значение колко е дебела ламарината, тука само да драсна с нокът по боята и ще тръгне ръжда, тънка ламарина по-тънка от капачки за буркани, посредствено (ужасно) антикорозионно покритие.
Резервоара - затова ли на точно същия модел ХА30 фейс с очите си съм видял ръждясал и течащ пред очите ми, също и на Лендкруизер 2010 пак така, даже скобата му толкова беше ръждясала, че беше увиснал на една страна, беше се скъсала - това на кола 2010 и не какъв да е клас а Ленд Круизер.А и по въпроса с ръждата, че пресен пример ми изниква - на приятел на Хайлукса 2020 година по рамата навсякъде изби повърхностна ръжда, пикап на няма и 3 години!!!!!!!!!!!!!!
Детски приказки са в главата ти - моята е с камерата за заден ход с големия дисплей - музиката е, като в час по трудово, но да кажем това е поправимо срещу известна сума, въпреки , че съм карал почти всички СУВ-ове в тоя сегмент, такъв кашмер фабрично няма!!!
Извинявай, но въпроса беше на МЕН какво не ме харесва в тази кола - да 5-тата врата с това си отваряне е отврат, аз лично не се сещам за баничарка отваряща си задната врата по тоя "уникален" начин, има баничарки, при които задните врати се отварят настрани, а задната нагоре и сравнението ти е нелогично да сравниш СУВ с баничарка!!!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 14 Ное 2023 04:56

nov написа: 14 Ное 2023 04:45 сравнението ти е нелогично да сравниш СУВ с баничарка!!!
Върнете се в началото
Как реши,че е нелогично. Ако в СУВ-а отваряш багажника един път на ден или два пъти средно, в една баничарка отваряш задните врати поне 10 или 20 пъти на ден. Ти как мислиш,ако е някаква недомислица, ще го правят ли на баничарки,дето по цел ден се отварят странично задните врати и затварят?
nov написа: 14 Ное 2023 04:45 Разбира се, че има значение колко е дебела ламарината, тука само да драсна с нокът по боята и ще тръгне ръжда, тънка ламарина по-тънка от капачки за буркани, посредствено (ужасно) антикорозионно покритие.
Аз ти предлагам да намалиш емоциите,а да увеличиш разсъдъка. Какво общо има дебелината на ламарината с дебелината на антикорозионното покритие?
И и на най-дебелата ламарина ако сложиш тънка защита като драснеш ще тръгне ръжда. Но това няма връзка с дебелината на ламарината. Аз Рав4-ка ръждясал не съм видял дори от 97-ма година,камо ли 2012-та дето самият ти твърдиш,че няма ръжда. Но развиваш някакви хипотетично теории какво би могло да стане.
nov написа: 14 Ное 2023 04:45 Лендкруизер 2010 пак така, даже скобата му толкова беше ръждясала, че беше увиснал на една страна, беше се скъсала - това на кола 2010 и не какъв да е клас а Ленд Круизер.
Тоя ЛендКрузер ти знаеш ли къде е каран? Каквато и антикорозионна обработка да му сложат ако се кара извън пътя и задиря отдолу тръгва ръжда, това е СУВ.
На Hiace неслучайно не му дават същата антикорозионна гаранция. Но няма марка бус,който да не ръждясва. Даже най-ръждясващи са Mercedes Sprinter и VW Krafter
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 14 Ное 2023 05:12

......................незнам защо не виждам опцията да цитирам мнение, но това е друг въпрос.
Разбира се, че е нелогично сравнението ти, аз нямам против задните ми врати да се отварят странично, но 5-тата врата да е настрани айде нема нужда и пак ти казвам нелогично сравнение СУВ с баничарка, на коя баничарка задната врата се отваря настрани - Пежо/Рено/Форд/Опел/ФауВе ?
Когато нямаш факти ми говориш за емоции - когато шофирам този т.нар СУВ емоции нямам, от т.А до т.Б нищо повече, ти сериозен ли си с твърдението, че в РАВ4 не си виждал ръжда????????????Аз имах повърхностна ръжда по носачите, нещо, което при друг СУВ от тези години няма да видиш освен ако не е японски си ар ви или Мазда.
Добре де - Г класите също ги карат извън пътя, там ръжда няма. Няма Ленд Круизер, който да съм видял на подемник и отдолу да не е леш, освен някой взет от Италия и веднага след покупката му собственика знаейки какви ръждилници са да не го е обработил грижливо и старателно с антикорозионно покритие.Я като си толкова отворен на тема ръжда направи следния експеримент - на твоята Тойота махни боята на някое място до тенекия по калника да кажем 1кв.см и на друг СУВ НЕяпонски, произволен и виж кой ще ръждяса по-бързо, резултата може да не ми го съобщаваш.............
Да добавя и т.11, че сега се сетИх
11. Ужасна сглобка на пластмасите за 1 година в Бг всичко из салона трака, пластмасата е на ниво Ситроен/Опел/Рено.
12.Супер нефункционално и дразнещо плавно затваряне на задните врати - когато съм с чанти багаж не мога да я засиля да я затворя и от инерцията задната врата да се затвори, а трябва да оставя багажа на земята и грижливо да затворя задната врата.
13. Бавно реагиращ (муден) криуз контрол, ако искам да увелича скоростта от лоста нагоре, реагира след 2-4 секунди, ако искам да намаля, съответно с лоста надолу реагира след 3 секунди.
14.Вярно, че е заради подвижните облегалки на задните седалки (евала за решението за подвижни задни седалки и облегалки, мисля, че го няма в друг СУВ), но тия престилки с пластмасови скоби, които се закопчават за задните подлакътници ми приличат на едно време в багацниците на Жигулите имаше такива престилки с тип габърче се държаха триъгулника и аптечката и за резервната гума беше така с едни каиши - грозно,смешно,паянтово, като в африканска колиба..............
А за Blind spot, адаптивен круиз контрол и ел.затваряне на багажника не говорим, няма ги , като опция в този модел...........................

Аватар
ico1
Мнения: 287
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от ico1 » 14 Ное 2023 07:53

Като чета имам чувството,че някой насила Ви е принудил да вземете този “боклук”с който сте изминали 50000км без проблеми. tooth.gif
LEXUS RX450hl

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 14 Ное 2023 08:29

Вие всичко ли харесвате във Вашата кола??????????????
Казвам нещата, които не ми допадат и не ми харесват, никъде не съм споменал думата "боклук", сам съм си я избрал, но поради гореизброените вече станали 14 точки търся друг автомобил, а този ще остане за backup, защото до момента се доказва, като НАДЕЖДЕН, което не е малко но само до там.
Въпреки, че от всичките коли, които съм притежавал до момента - немски, японски,френски една на ме е оставяла на пътя - вероятно и заради качествена и навременна поддръжка, която правя, знам ли?

Аватар
ico1
Мнения: 287
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от ico1 » 14 Ное 2023 08:49

Колега нищо лично но повечето от изброените от Вас недостатъци са конструктивни и са били там преди покупката.А относно въпроса за моята да харесва ми като започна от задвижването.
Имам всички екстри за модела,че не светят бутоните за огледалата и стъклата ще го преживея :D
LEXUS RX450hl

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 14 Ное 2023 08:58

Разбира се, че са били там преди покупката, аз не обвинявам никого - но съгласете, че не всичко можете да забележите при САМАТА покупка, а така или иначе вече се бях насочил към този модел............
Освен това изказвам лично мнение и на МЕН какво не ми харесва, ,никой не задължавам с мнението си.Колата си изпълнява основната функция до момента, поради която е купена, а именно да не се чупи, но до там.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 14 Ное 2023 09:01

ico1 написа: 14 Ное 2023 08:49 Колега нищо лично но повечето от изброените от Вас недостатъци са конструктивни и са били там преди покупката.А относно въпроса за моята да харесва ми като започна от задвижването.
Имам всички екстри за модела,че не светят бутоните за огледалата и стъклата ще го преживея :D
Задвижването е не по-различно от другите имащи претенции за СУВ в сегмента (изключвам хибрида ако визирате него), разбира се, че се преживява това да не ти светят бутоните за стъклата и огледалата, ,но в тъмното си е доста полезно, а и аз не визирах тези почти БАЗОВИ бих казал екстри , а съвсем други коренно различни..........

Аватар
ico1
Мнения: 287
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от ico1 » 14 Ное 2023 09:16

Хибридното задвижване е мноого различно.Желая Ви успех и много безаварийни километри с новият премиум СУВ. :cheers:
LEXUS RX450hl

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: mancho123, Monster и 58 госта