Страница 1 от 1
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 01 Ное 2023 17:19
от Lexxi
Здравейте,
имам Тойота Авенсис Т22 1.6 VVTI бензин. Както си карах и двигателят взе да тресе и да губи мощност светна чека на двигателя. Тъй, като не бях сменял свещите, мислех че е от тях, взех нови и при смяната видях, че при тях има доста масло и смених гарнитура на капака. Но не тръгна добре, и тъй-като майсторът каза, че е дало грешка в 4 цилиндър, сменихме и бобината, но пак не тръгна добре и даде грешка в 3, там сложихме тази от 4 и тръгна, но не набира както преди, затова я смених и нея. Подобри се малко, но пак имам проблем с набирането. При смяната на втората бобина, след 5 дена забелязах, че новите свещи имат нагар... Сега мисля да сменя и другите 2 бобини, но пък всички изведнъж да не работят добре ми е странно. Всъщност и масло взе да гори от преди 1-2 години, а преди не бараше(вероятно е било от гарнитурата). Въпросът ми е някой има ли идея, дали не е нещо друго, което да бърка двигателя.
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 01 Ное 2023 18:00
от WoLF
Тя цялата свещ е в масло, сигурно и бобината. Според мен не е наред гарнитурата на капака като за начало... Колко масло гори?
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 01 Ное 2023 20:57
от Lexxi
Гарнитурата на капака я смених и сега се надявам да не гори, но мощността не е същата, особено при по-висока скорост
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 01 Ное 2023 22:29
от WoLF
Смяната не променя факта от снимките...
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 02 Ное 2023 07:01
от mapamop
Горе-долу си на моя път.
Виж какво съм писал в темата "Стрелката на оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота", още в първия пост.
Изчисти масления клапан за VVT-I и цедката му.
Смени гарнитурата на входящия колектор
Смени гарнитурите на дросела
Отпуши клапана на картерните газове - ще издуха новата гарнитура
Смени всички напукани маркучи от дросел и входящия колектор към сервоусилвателя и проветрението на резервоара. Буквално всичко което влиза във колектора след дебитомера
Измий си дросела и дебитомера.
Виж дали няма бобина със спукан корпус.
Като видиш резултата си прецени дали не си стигнал до реглаж на хлабината на клапаните и/или верига и частите около нея.
Течове на въздух се откриват индиректно по поведението на стойността на късия трим. Ако никога не слиза на минусови стойности, е симптом за теч на вакуум. Но може и да са недозатворени клапани.
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 02 Ное 2023 10:57
от ufer
И ако не е от всичко това, изброено по-горе от колегите, се отива към гарнитура на глава, която има като начало лек пробив откъм маслената магистрала...

Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 02 Ное 2023 22:17
от Lexxi
Не знам, странно е, че както нямаше проблеми с вървенето, изведнъж взе да не работи добре, да тресе и да губи мощност. След смяна на двете бобини се стабилизира, спря да свети "чека", но пак има лек проблем и при по-високи обороти шуми малко повечко... Как пък изведнъж бобини и други неща да се появат. Може ли новите бобини да не са съвсем наред се чудя. Или пък това, че е било омаслено при свещите от гарнитурата на капака да е повлияло на тоците и нещо да са прецакали някой датчик или компютъра...
Това, като лятото, взе да ми губи антифриз по малко, когато пусках на макс климатика по-дълго време..., а уж нямат общо двете неща.
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 03 Ное 2023 08:57
от ufer
Когато човек се разболее, отива на доктор, а той какво прави - вади слушалките и слуша сърце, бял дроб... Ролята на слушалките при ДВГ играе проверката на компресията (не че няма и стетоскопи...

). Когато един мотор започне да губи по малко масло и антифриз, хремата вече е започнала. Началният процес е бавен, но понякога за броени дни се развива много бързо - избива гарнитурата или пък тормозът и чуденето продължават с месеци и дори години. На всеки му се иска да мине тънко с някой периферен проблем като датчик, ЕГР и т.н. и тогава диагностиката помага, но ако се "закучи", трябва да се подходи сериозно с първа стъпка - компресионен тест...

Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 03 Ное 2023 09:39
от vfr800
Свещите са доста бели, колата работи бедно. Това може да обясни липсата на мощност. Добър диагностик, ще може да диагностицира бедно състояние на автомобила . Според мен има малко психологически фактор, защото това състояние няма как да е от няколко дни. Да вероятно сте изгорили 1-2 бобини заради маслото в кладенците на свещите , но подмяната им елиминира пропуските в запалването и всичко се връща в работещ режим. Ако пак имаше пропуски в запалването колата щеше да вдигне грешка отново.
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 29 Ное 2023 13:09
от Stanchev
Здравейте колеги.Та на въпраса.Имам Тойота Авенсис 2010 1,8 от няколко дена нямам мощност колата светна ми чека и естествено отидох до Тойота.Направиха ми диагностика и ми казаха че управлението на клапаните ми е заминало.Питах ги можели да се смени тази час и те ми казаха естествено ако имаш2380лв.

Казаха ми ако мога да си я намеря по ефтино да си я терся.Така започнах да търся и я намерих нова във eBay за 1170 със доставка от Япония.Въпроса ми е дали тази час ще е съвместима за моята кола защото от Тойота ми дадоха каталожен номер на часта които е 222А0-34014 а във eBay ми излиза 222А0-34025 визоално са същите пишат че става за Авенсис ,Корола и т.н а втора ръка неискам да вземам.Писах на продавача и тои ми върна отговор : Този номер не се доставя вече и е заменен със 222А0-37025.Даите съвет да я поръчвам ли .Благодаря ви предварително
Проблем с мощността на двигателя
Публикувано на: 29 Ное 2023 13:26
от mapamop
Stanchev, пусни още едно мнение и пиши едно лично Akima. Мисля да имаше идея как се лекува този контролер.