Страница 1 от 2
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 03 Сеп 2023 11:59
от Georgi >_<
Здравейте, имам проблем с въпросната кола , значи при изкачване на стръмен наклон на ниска предавка, днес забелязах, че работната температура стигна 100 градуса за момент , после при спускане като сложа на свободна качва 100 градуса отново, а на скорост веднага пада до нормалната 90. Като работи автомобила на място всичко е наред , има антифриз на нормално ниво и маслото е наред. Водната помпа е сменяна преди 2-3 хил. км . До сега никога не е правила така , моля за съвети

Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 03 Сеп 2023 16:59
от gena_bs
За начало внимателно! с водоструйка измий през решетката, доколкото е възможно, радиаторите на колата.
Това едва ли ще помогне много, но иначе си трябва демонтаж и детайлно почистване с промиване на системата. С всичките разправии покрай това.
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 03 Сеп 2023 18:56
от TATI
Сигурно след смяна на помпата е почнала да прегрява?
Има ли си набор тая кола и някакви километри?
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 11:51
от Georgi >_<
2004 година е колата на 270000 км е, без проблеми до сега , никога не е правила така , като смених помпата я карах на баир и никога не е качвала до 100 градуса. Забелязах нещо при случката, че никаква перка не се включи като отчете 100 градуса за малко ...
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 12:18
от mapamop
Да не е останал някъде въздушен джоб след смяната на помпата?
Докато се ровичках по климатика, чукнах с гумената дръжка на тресчотката съвсем леко радиатора на двигателя, и той протече - взе да "пишка" на тънка струйка от мястото на удара. Смених радиатора, но колата беше под наклон и не успя да се обезвъздуши сама, та се наложи на отворена капачка да доливам в радиатора и да "масажирам" дебелите маркучи докато избута въздуха. В един момент рязко ми замина количеството от разширителния съд.
После уж се оправи, но като я изкарах вече на равна повърхност, на затворена капачка след още един "масаж" на маркучите долях още половин литър. От тогава не е мърдала стрелката след средата и не е намалявало нивото на антифриза.
Преди да се филмираш с доста по-сложни процедури си вземи едни дебели ръкавици, пусни я да загрее и докато работи мотора намачкай маркучите ако има въздух да избяга. Трябва и да ти е пуснато парното - климатика да е на позиция HI и вентилатора докрай, да я прегрееш по-трудно. Ръкавиците трябва да са със добра топлоизолация, за да не ти остане кожата по маркучите! Аз си вадя спокойно разни неща от фурната с голи ръце, но въпреки "монтьорските" ръкавици си ми понапарваше на пръстите и си направих лека пришка.....
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 16:05
от Georgi >_<
Благодаря ти, ще опитам при първа възможност , но се съмнявам да не и е заминал термостат-а или да е запушила радиатора (дано само да не е head gasket, че тогава няма да е никак добре )

Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 16:27
от mapamop
"Масажирай" я колкото се може по-скоро. Притеснително е ако на тия градуси не включва перката - но тя е по-скоро зависима от датчика за температурата на антифриза, отколкото от термостата.
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 17:00
от Georgi >_<
А възможно ли е този датчик на температурата на антифриз-а да не отчита правилно и да лъже ?
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 17:43
от mapamop
Georgi >_< написа: ↑04 Сеп 2023 17:00
възможно ли е този датчик на температурата на антифриз-а да не отчита правилно и да лъже ?
Да. Като цяло са направени да изкарват дълго, но не са безсмъртни. Виж му извади буксата и я погледни на самия елемент да не е окислена, и крачетата откъм инсталацията да не са окислени.
На диагностика, при кола след дълъг престой (цяла нощ примерно) трябва да ти даде температура приблизително същата, като околната. Може и да го мериш но стойностите трябва да се видят в сервизното според температурата.
Това е преди да го смениш "за спорта", и да похарчиш излишни пари.
Започни с "масажа" първо, по мое мнение. И все пак продухай с водострийката колкото може радиатора.
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 04 Сеп 2023 17:48
от WoLF
Тук има два момента:
1)Температурата не е сериозна и не е нещо необичайно при високо натоварване да я направи и после да я свали, НО
2)Скоро е пипана охладителната система и се твърди, че досега никога и при никакви условия не е успявала да качи такива градуси...
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 08 Сеп 2023 14:42
от Georgi >_<
Значи покарах колата още известно време да видя дали загрява наистина.
Днес я покарах малко повече от обичайното и няма никакви признаци, държи си 90 градуса температура и пуска перката отвреме на време, съмява ме, че термостата е тръгнал, тъй като много интересно пуска перката нещо от сорта на пусне я за малко и после изведнъщ спре , на таблото не отчита покачване на температура държи си 90 .....
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 08 Сеп 2023 15:11
от mapamop
Georgi >_< написа: ↑08 Сеп 2023 14:42
пусне я за малко и после изведнъщ спре
Нормално е стига да не е на пълна мощност на вентилатора и да е на кратки интервали. Зависи какво отчита датчика на температурата и как го третира горивния компютър. Заминал термостат си мисля че ще клати сериозно температурата по стрелка.
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 08 Сеп 2023 17:42
от gena_bs
Какво ще рече "заминал" термостат?
Ленив ли имаш предвид? Да реагира бавно на имненита на температурата.
Защото, ако е останал отворен/ полуотворен, температурата ще е ниска, а ако е затворен (само малкия кръг) постоянно ще вдига температура. Дори и на място и празен ход.
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 08 Сеп 2023 18:15
от WoLF
Твърде вероятно е колата да няма проблем, има друга тема където пак това мъдрехме...
Проблем с toyota corolla 2.0 d4d 90 к.с
Публикувано на: 08 Сеп 2023 18:34
от Georgi >_<
gena_bs написа: ↑08 Сеп 2023 17:42
Какво ще рече "заминал" термостат?
Ленив ли имаш предвид? Да реагира бавно на имненита на температурата.
Защото, ако е останал отворен/ полуотворен, температурата ще е ниска, а ако е затворен (само малкия кръг) постоянно ще вдига температура. Дори и на място и празен ход.
По пронцип по- трудно загрява колата, особено като е студено времето, сега в топлото не е изразено така, но зимата изключително бавно качва 90 градуса