Страница 1 от 1
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 06:48
от Shenker27
Здравейте,
Наложи ми се да сменя ламбда сондата на колата. След това започна да се появява грешка Р0038 , която е за подгряването на сондата. Беше направен преглед, мерене и т.н. Според майстора сондата си работи нормално, но компютъра не я разпознава и трябва да се свали за да се видят пътеките.
Някой решавал ли е такъв проблем, защото да се бърника по компютъра ми се вижда много крайно?
Колата е Т25 бензин, '08
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 08:59
от slowtraveler
Не бих бързал с пипане в компа...
Първо бих върнал старата сонда за проба дали тази част от работоспособността и е ОК (ако е нямало такава грешка преди)...
И ако е ОК, вероятно пътят ми би бил:
1. Смяна на сондата с друг тип/модел, за предпочитане оригинална, дори само за проба (може майсторът да е поръчал неподходяща, или да е преправял кабелите ако е била 'универсална').
2. Смяна на майстора (може просто да не прави измерванията коректно и да си мисли, че сондата е ОК).
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 09:04
от mapamop
И двете сонди могат да се измерват директно на буксите на компютъра.
Пиновете ги има в сервизното ръководство.
Като мерите напрежение на изхода на сондата, по спомен трябваше да има не по-малко от 8 скока на напрежението за период от 1 минута. Възможно е и да лъжа за времето - трябва да погледна конкретно.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 09:17
от ivan_pop
След като грешката е за подгряването то има прекъсване в тази верига.Къде точно е прекъсването се намира с мерене.Някъде и бушон има по веригата.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 10:26
от gena_bs
По-вероятно е "майсторът" да е сложил каквото е намерил.
Например универсална ламбда, без подгряване, както вече написа slow. Вторият вариант е да не е свързал правилно изводите на универсалната с подгряване и дано не съм прав, да е прецакал интерфейса на компа.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 12:07
от Shenker27
Майстора е изключително добър. Ползвам го над 15 г сигурно. Изключвам да е направил някоя глупост при монтажа.
Като се появи грешката и свали сондата за проба, замерваше напрежението от нея, подаваше различни импулси, мери пиковете и твърди че всички проби са били положителни.
По отделно всичко си работи нормално. Като се свържат обаче казва, че все едно компютъра не я разпознава. Как става това незнам.
За съжаление старата вече е изхвърлена. Трябва да се купи нова или незнам

Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 18:34
от gena_bs
Купи нова сонда, смени я при същия майстор за проба и твоя сметка, и напиши след това резултата!
Не мога да помогна за каталожния номер за твоя двигател. Обаче щом от 15 години познаваш майстора, той може и да го знае. Ако имаш късмет...
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 21:29
от mapamop
125 лева по спомен е директна заменка на Денсо, на оригиналната. Със буксата и всичко останало.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 27 Авг 2023 22:59
от slowtraveler
Е, добре е да се пробва с друга първо преди да се влагат пари. Предполагам може само да се щракне на буксата да се види дали ще вдигне същата грешка, дори и да не се монтира на ауспуха.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 28 Авг 2023 08:38
от gena_bs
Ако въобще инсталираната в момента сонда е нужната, то има прекъсване на проводника/-те във веригата на отоплението.
Дали е физическо, реле някакво или компа не подава сигнал дистанционно няма как да се разбере.
Остава и немалката вероятност за разменени проводници при свързването им, ако сондата е универсална.
Ако колегата си попълни профила с точния модел на двг или поне обема му, може да се провери за Denso. Ама набързо видях, че се предлагат само универсални сонди. На всичкото отгоре два от проводниците (поне на снимките на сайтовете) са бели и е напълно възможно да са объркани при свързването.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 28 Авг 2023 12:34
от ivan_pop
С евтин китайски мултицет може да се измери дали се подава захранване 12В. на реотана на сондата.Със същия мултицет може да се измери съпротивлението на реотана и да се сравни то с това на изправна сонда.А може и да се чете сервизното ръководство и да се следват указанията му.
Грешка в компютъра
Публикувано на: 28 Авг 2023 14:59
от mapamop
Работата е проста, ама трябва да се чете:
Това е издърпано от каталозите за рамата на Авенсис Т25, 1.8 / 1ZZ-FE, след фейслифта.
89465-05080 - Sensor Oxygen
89465-05190 - Sensor Oxygen No.2
---
На Denso-am.eu по тези номера излизат следните сонди:
DOX-0254, Direct fit switching sensor или DOX-0106, Universal fit switching sensor (разликата че първата е с готов конектор, втората е без конектор и се запоява)
DOX-0275, Direct fit switching sensor или DOX-0109, Universal fit switching sensor
====
Като направим упражението RTFM за Авенсис (което обаче никой не чете), за да видим дали е жива сондата, като сонда:

- Screenshot 2023-08-28 145623.jpg (140.47 KiB) Преглеждано 2675 пъти
Понеже на някой му се запоява за да спести мисля да бяха 5 лева за готова сонда - на двата конектора може да се проследи кой крак е плюс и кой минус. Отделно си мисля реотана да нямаше поляритет?
Грешка в компютъра
Публикувано на: 28 Авг 2023 15:14
от slowtraveler
Грешката не е ли за проблем с подгрева, а не за работоспособността на самата сонда?
Грешка в компютъра
Публикувано на: 28 Авг 2023 15:18
от mapamop
Да. Даже във TFM (The F'cking Manual) някой си е направил труда да напише процедура за диагностика: