Проблем с A/C
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Проблем с A/C
Колеги . имам проблем с климатика:
компресора включва и спира когато си поиска.
може два дни да работи,4 не работи... 3работи 6 отказва... ей такива ! Не може да се разчита, особено в тия жеги
Системата е пълна с фреон, тествана и всичко е ок. Всички букси, кабели ,бушони и др са проверени(от сорта хлабава връзка,замърсявания и т.н) и явно проблема е от компресора.
Не е напълно умрял ,защото все пак включва понякога(когато си реши)
На диагностиката майстора спомена доколкото запомних нещо от сорта- "грешка в комуникацията" ,но не записах номера на грешката.Др семица пак ще направя диагностика
и ще я запиша като цифри!
Та, някакви предположения
компресора включва и спира когато си поиска.
може два дни да работи,4 не работи... 3работи 6 отказва... ей такива ! Не може да се разчита, особено в тия жеги
Системата е пълна с фреон, тествана и всичко е ок. Всички букси, кабели ,бушони и др са проверени(от сорта хлабава връзка,замърсявания и т.н) и явно проблема е от компресора.
Не е напълно умрял ,защото все пак включва понякога(когато си реши)
На диагностиката майстора спомена доколкото запомних нещо от сорта- "грешка в комуникацията" ,но не записах номера на грешката.Др семица пак ще направя диагностика
и ще я запиша като цифри!
Та, някакви предположения
Последно промяна от Chuk Spleskanovski на 24 Юли 2023 21:52, променено общо 1 път.
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Проблем с A/C
Селф теста с бутоните не работи ли?
Що си мисля че на Приус 3 вече е по CANBUS комуникацията и ще има повече поглед върху грешките?
Грешка в комуникацията, чисто първосигнално ми изглежда на проблем със ЕКУ-то на климатика. Вероятно е да е зад дисплея, в модула за управлението на климатика.
Що си мисля че на Приус 3 вече е по CANBUS комуникацията и ще има повече поглед върху грешките?
Грешка в комуникацията, чисто първосигнално ми изглежда на проблем със ЕКУ-то на климатика. Вероятно е да е зад дисплея, в модула за управлението на климатика.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Проблем с A/C
https://gprivate.com/65vac
Може да ползваш и търсачката тук. Дъвкано е много. Има и кой код какво означава.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Проблем с A/C
Четиво което намерих. Желателно е да си намериш сервизно ръководство за твоя модел.
https://priuschat.com/threads/gen-3-a-c ... ms.191535/
https://priuschat.com/threads/gen-3-a-c ... ms.191535/
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Проблем с A/C
Благодаря колега за насоката ,но нещо не съм оптимист
На 71 са изброени предполагаеми проблеми,и ходи ги търси.. Hybrid control system или пък CAN comunication
В смисъл, не съм много на Ти с електрониките
А някакъв американец с такъв проблем четох ,и той се борил и в крайна сметка друг компресор...
На 71 са изброени предполагаеми проблеми,и ходи ги търси.. Hybrid control system или пък CAN comunication
В смисъл, не съм много на Ти с електрониките
А някакъв американец с такъв проблем четох ,и той се борил и в крайна сметка друг компресор...
- Прикачени файлове
-
- IMG_6461 2.jpeg (123.41 KiB) Преглеждано 7349 пъти
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Проблем с A/C
Започни от тъпите и тривиални неща (с които се гъбарках с моя климатик 2-3 лета подред):
- Предпазител. Виж го дали не е с окислени крачета, или го смени спекулативно с нов. Не е разгромяваща цената.
- Кабели. ЩЕ ТРЯБВА ДА ОТКАЧИШ АКУМУЛАТОРА, И ТЯГОВАТА БАТЕРИЯ!. Виж за окислени конектори, букси, доколкото можеш си погледни кабелите да не са нацепени или ударени. За нацепени съм скептичен, защото не е Опел, за изгнили вътрешно също съм особено скептичен, защото не е Рено, Форд или Мерцедес. Ако има някакъв проблем ще е очевиден. Можеш и да ги прозвъниш.
Ще остане компресора. Хибридната система и CAN комуникацията влизат в кабелите много вероятно, и донякъде може да ги оставиш настрани. Ако можеш си потърси сервизното ръководство.
Виж тук дали няма да намериш каквото ти трябва за твоят модел. Има сервизни за много модели, но са непълни според мен:
- Предпазител. Виж го дали не е с окислени крачета, или го смени спекулативно с нов. Не е разгромяваща цената.
- Кабели. ЩЕ ТРЯБВА ДА ОТКАЧИШ АКУМУЛАТОРА, И ТЯГОВАТА БАТЕРИЯ!. Виж за окислени конектори, букси, доколкото можеш си погледни кабелите да не са нацепени или ударени. За нацепени съм скептичен, защото не е Опел, за изгнили вътрешно също съм особено скептичен, защото не е Рено, Форд или Мерцедес. Ако има някакъв проблем ще е очевиден. Можеш и да ги прозвъниш.
Ще остане компресора. Хибридната система и CAN комуникацията влизат в кабелите много вероятно, и донякъде може да ги оставиш настрани. Ако можеш си потърси сервизното ръководство.
Виж тук дали няма да намериш каквото ти трябва за твоят модел. Има сервизни за много модели, но са непълни според мен:
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Проблем с A/C
Това всичко е направено аз споменах
Кабели , букси, конектори и т.н.
Естествено и батериите бяха откачени
Дори отворихме инвертора да допроследиме кабела, а и вътре също имало някакъв предпазител и нищо!
Аз тайно се надявам и търся някой изстрадал да каже:
-Ей там отдолу бъркаш с дясната ръка и има една скрита буксичка и я промиваш и a/c-то тръгва да работи още 30години
Ама май няма да бъде така
Кабели , букси, конектори и т.н.
Естествено и батериите бяха откачени
Дори отворихме инвертора да допроследиме кабела, а и вътре също имало някакъв предпазител и нищо!
Аз тайно се надявам и търся някой изстрадал да каже:
-Ей там отдолу бъркаш с дясната ръка и има една скрита буксичка и я промиваш и a/c-то тръгва да работи още 30години
Ама май няма да бъде така
Последно промяна от Chuk Spleskanovski на 27 Юли 2023 20:42, променено общо 1 път.
- mapamop
- Мнения: 4135
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 93 пъти
- Получена благодарност: 310 пъти
Проблем с A/C
КАН-а ти е вдигнал флаг, защото някой модул в мрежата не отговаря и задръства "линията". Хибридната система е със вдигнат флаг заради провалената комуникация по КАН-а.
Провалената комуникация е заради "A/C amplifier ECU", което може и да е то, но по-вероятно компресора си е заминал. Намери си модела от горния линк и виж power source схемите, както и раздела за CAN мрежата.
Може би още по-добрата идея е да я закачиш със техстрийм и да видиш какво е натрупала като грешки. Имам бегъл спомен че се виждаха доста данни за климатика, на Приус 2, но беше преди доста време и може да те лъжа. Показанията бяха някъде из Body раздела на Техстрийма. Надявам се да има и активни тестове, които да ти изолират донякъде вероятните причини.
Провалената комуникация е заради "A/C amplifier ECU", което може и да е то, но по-вероятно компресора си е заминал. Намери си модела от горния линк и виж power source схемите, както и раздела за CAN мрежата.
Може би още по-добрата идея е да я закачиш със техстрийм и да видиш какво е натрупала като грешки. Имам бегъл спомен че се виждаха доста данни за климатика, на Приус 2, но беше преди доста време и може да те лъжа. Показанията бяха някъде из Body раздела на Техстрийма. Надявам се да има и активни тестове, които да ти изолират донякъде вероятните причини.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
- BOz
- Мнения: 4298
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Проблем с A/C
Направо напиши кода за грешките и тогава можем да хвърляме боб. И по принцип е добре също така да се казва и каква е колата, защото има вече няколко поколения хибриди и не е сигурно точно за кой питаш. Да, в профила ти пише нещо Приус-3 и може да се предположи, но все пак.
Грешките задължително да се изчетат както от хибридното ЕКУ, така и от това на климатика. Поотделно. И сподели в кое ЕКУ каква грешка лъсва.
Или последователността на четене трябва да е (спрямо оригиналния софтуер):
1. CAN Bus Check - грешки, какви?
2. Hybrid Control - грешки, какви?
3. Air Conditioner - грешки, какви?
4. Power Source - грешки, какви?
Успех.
Грешките задължително да се изчетат както от хибридното ЕКУ, така и от това на климатика. Поотделно. И сподели в кое ЕКУ каква грешка лъсва.
Или последователността на четене трябва да е (спрямо оригиналния софтуер):
1. CAN Bus Check - грешки, какви?
2. Hybrid Control - грешки, какви?
3. Air Conditioner - грешки, какви?
4. Power Source - грешки, какви?
Успех.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Проблем с A/C
Компресора спира от претоварване или от късо съединение .Първото и най -срещано е замърсен радиатор.Напръскай го на автомивка с активна пяна и промий свода и ако няма резултат смени компресора.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта