Страница 1 от 4
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 29 Юни 2023 19:47
от knele666
Здравейте приятели , моля за помощ или съвет,
От известно време (2месеца) трудно пали колата при загрят двигател ( карал съм 10 км спирам влизам до магазина след 10 -15 Мин влизам и едва запалва трябва задължително да натисна педала за газ за да запали!!! ) Студена сутрин е като барут не дава да пипна ключа. Също ако стой на слънце не карана пак трудно пали трябва да подам гас и тогава едва пали. От една седмица и сутринта на студено започна да се колебае. Един куп майстори и диагностика и всички гледат УЧУДЕНО -(тъпо) не знаят къде е проблема . Смених датчик колянов вал, разпределителем, мапа също , топлинен също , дюзите проверени
, акумулатора върти като луд .
Моля за съвет или решение
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 29 Юни 2023 21:29
от mapamop
Мотора със директно впръскване ли е? Помпата за високото налягане на гориво ми е в главата.
Има ли ЕГР?
Другите заподозрян са гарнитурата на дросела и на входящия колектор. От жегата на мотора започват да дишат. Погледнете и за напукани маркучи.
На стоплен мотор отваря и клапана за изпаренията от резервоара. Ако има износено уплътнение на капачката, дърпа въздух от там.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 30 Юни 2023 00:39
от vfr800
Закачете на живи данни и проверете температура охладителна течност.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 01 Юли 2023 07:48
от knele666
mapamop написа: ↑29 Юни 2023 21:29
Мотора със директно впръскване ли е? Помпата за високото налягане на гориво ми е в главата.
Има ли ЕГР?
Другите заподозрян са гарнитурата на дросела и на входящия колектор. От жегата на мотора започват да дишат. Погледнете и за напукани маркучи.
На стоплен мотор отваря и клапана за изпаренията от резервоара. Ако има износено уплътнение на капачката, дърпа въздух от там.
mapamop,
Здравейте , Благодаря за бързия одговор
Да мотора е с директно впръскване, има ЕГР,
Когато запали двигателя е като часовник оборотите перфектни, мощността не се е променила. ако това има значение,
Този клапан каде се намира за изпаренията?
Помпата за високо налягане имате предвид бензиновата която е в резервоара или ? И ако е тази как да я разберем че в нея е проблема няма ли да има други симптоми?
Не мога да си обясня защо когато подам гас с педала тогава пали каква е ролята нали отваря дросела с това натискане търся логика не мога да реша този проблем , започвам да изключвам нещата който ми изброихте
Много благодаря дано може да ми помогнете
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 01 Юли 2023 20:41
от Hursa
В момента, малко след като е запалил трудно - как се държи двигателя?
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 01 Юли 2023 22:34
от mapamop
knele666, хвърли една рама, ако искаш на лично.
През седмицата ще ровя, че тия дни имам доста натрупани мъки. Поне да не говорим наизуст.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 01 Юли 2023 22:51
от knele666
Hursa написа: ↑01 Юли 2023 20:41
В момента, малко след като е запалил трудно - как се държи двигателя?
перфектно без забележки
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 01 Юли 2023 23:00
от Hursa
А когато запали безпроблемно - "пропушва" ли?
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 03 Юли 2023 13:12
от knele666
Не мога да кажа 100%% не ми е направило впечатление, възможно е да припушва защото на отворен прозорец замирисва доста , по принцип не се усеща, можеби това ме кара да мисля че пропушва .
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 03 Юли 2023 19:35
от Hursa
► Виж съдържание
Ако по-дълго върти е нормално да замирише на бензин - изхвърлят се бензинови пари.
До колкото знам - при стартиране се подава относително по-голямо количество бензин, спрямо количеството въздух постъпващо в цилиндрите - за да се компенсира по слабото му изпарение. Пропускане на запалването (до колкото знам) може да е както в резултат на преобеднена смес, така и в резултат на преобогатена.
► Виж съдържание
knele666 написа: ↑01 Юли 2023 07:48
Не мога да си обясня защо когато подам гас с педала тогава пали каква е ролята нали отваря дросела с това натискане търся логика не мога да реша този проблем
Подавайки "газ" - отваряте дросела, но увеличавате и количеството впръскан бензин - при инжекторните двигатели (независимо с директно или пред цилиндрово впръскване). Така, (например) ако имате преобеднена смес, в резултат на допълнително засмукване не отчетено от датчика за масов разход на въздух - подавайки "газ" подавате допълнително количество гориво. Отваряте и дросела - увеличавайки количеството постъпващ в цилиндрите въздух. Но относителното влияние на допълнително засмукания въздух (през неплътност в смукателния тракт, например) - намалява (и горивната смес вече не е така бедна). Увеличава се и налягането в цилиндрите в края на такта на нагнетяване (поради по-доброто пълнене) - което допълнително способства запалването на по-бедна смес. Същото помага и ако сместа е преобогатена - отваряйки дросела - постъпва повече въздух. Ако сместа е преобогатена (например в резултат на лоша работа на регулатора на празния ход) - относителното влияние на допълнителния фактор намалява (обикновено). Увеличеното налягане в момента на запалване - отново способства за запалване и на по-богата смес. (Така е според мен
) След стартирането на двигателя - заработва обратната връзка по сигналите от ламбда сондите и сместа се коригира (поне според мен) - и двигателя заработва нормално.
Освен причините споменати по рано - може би трябва да се проверят и
- датчика за разход на въздух (MAF - не разбрах дали е проверяван или дори сменен) - дори и иначе добре работещ при горещо време в момента на стартирането, когато разхода на въздух през него е много малък може да не работи коректно (така се твърди);
- бензиновата помпа (която бе спомената), обратния и клапан (ако има такъв), но и регулатора за налягане на горивото - който при съвременните системи бил в блока на помпата - би трябвало да се диагностицират по отклонение налягането в бензиновата рампа (според мен
);
- регулатора за празен ход;
ако има отклонения в работата на горните - би трябвало да се установи при диагностика.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 03 Юли 2023 21:31
от knele666
Датчика маф е сменен. Значи ако е нещо от тези гореспоменати направо нова бензинова помпа ?
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 03 Юли 2023 22:34
от Hursa
Не бързайте така със смените.
Какво казаха при диагностиката. Нещо излиза ли извън нормите.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 04 Юли 2023 06:46
от knele666
p0171 system too lean bank 1 , това беше записало като грешка преди 2-3 месеца , друго нищо не е имало като извън нормите
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 04 Юли 2023 08:38
от mapamop
На първо време свалете дросел и дебитомер и ги измийте - мисля че имаше писано тук по въпроса, но и да няма не е ракетна технология. Чистят се с карбураторен спрей. Дросела се облива със спрея и се ибърсва с парцал до "блясък" отвътре около клапата. Дебитомера се облива със спрея и се издухва с въздух под налягане без да се пипат вътре елементите, със нищо физически. Гарнитурата на дросела се сменя с нова.
От там нататък е хубаво да се пусне една диагностика със живи данни. Специфично стойностите на Long term fuel trim и short term fuel trim.
Не сменяйте на сляпо всичко - финансово неоправдано е.
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Публикувано на: 04 Юли 2023 14:51
от knele666
Благодаря Ви приятели , ще Ви уведомя веднага , когато реша проблема даже и да не го реша ще се отблагодаря !!!