Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Hursa
Мнения: 4927
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 18:37

mapamop написа: 13 Юли 2023 18:25 евентуално пружината му се стори "бавна", може и да си обърне поляритета
Това сигурно ли е? smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 18:46

Hursa написа: 13 Юли 2023 18:37Това сигурно
Пробвано е "на сухо" с акумулатор... Отделно на диагностика, на живи данни волтажа на дросела никога не е статичен, дори и при бавната комуникационна мрежа на Тойота. Няма логична причина да е направен така и да не я ползва тази функционалност.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4927
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 18:52

mapamop написа: 13 Юли 2023 18:46 на живи данни волтажа на дросела никога не е статичен
Но сменя ли си поляритета?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от ufer » 13 Юли 2023 19:00

Може би, ако се смени пружината с нова, проблемът да се разреши. Имам някои наблюдения при тойотските пружини: след определено времево и температурно натоварване започват да излизат от зададените параметри. Личен опит с пружинка в маслената магистрала. След смяна с нова всичко си дойде на място... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 19:10

Hursa написа: 13 Юли 2023 18:52 Но сменя ли си поляритета?
На диагностика не излиза поляритет и не съм стигал да проверявам за минусови стойности. Ако искаш ела клекни в коша на мотора, аз ще ти закача един мултицет и гледай в реално време какво става с волтажа и поляритета на дроселния мотор ppp.gif
Няма логика да го направят така, че да се затваря и да не я ползват. Просто щяха да си спестят една камара сметки и код във фърмуера на горивния компютър, като го направят статично да спира в "нулева позиция". За пестеливци, които са спестили 2 грама боя, да ми боядисат на задната седалка външната панта на пода, смяташ ли че нямаше да си спестят тия пари за R&D на дросела, и просто да го "закотвят" в крайната му позиция. Отделно че се спестява и време за още една калибрация при производството на самия дросел. Тия са толкова стиснати, че ако не го ползваха по тоя начин, само заради винта с торкса, щяха да си го спестят ако можеха. tooth.gif

ufer, в тоя дросел пружината е последното нещо което ще "роди". Има някакво капсуловано лагеруване на оста, което подлежи на маслен налеп и прахоляк преминал през филтъра и там няма лечение като се изяде, или аз не измислих как да я отворя. Има заработен канал на капачката на дроселното управление за уплътнение, но го няма, за да навлиза спокойно влага и пясък в пластмасовите зъбни колела, и да се изпилят. "За да не видя", мизерията която са сътворили, са запечатали дросела с попнитове, въпреки че заработката е за винтове с резба в тялото. Смазка по пластмасовите колела нямаше никаква, и никакви следи да е имало. Проблем няма и да е леко омекнала пружината, в което се съмнявам на по-нов автомобил от моя кенеф, поради простата причина че още при запалване има показание за началното напрежение за управление на дросела, и компютъра си го намира по някакъв начин, защото на двата дросела които имам това напрежение на диагностика по спомен не е еднакво. ECM-a винаги може да си направи някакви корекции, дори и при омекнала пружина.
Колегата има проблем с нещо, което не му влияе (вече) добре топлината. Гледам че има и вакуумна помпа в тоя мотор, но не знам дали има отношение към запалването.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4927
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 19:44

Не казвам, че е така (не знам) - но сигурни ли сте, че тази пружина не е обратната връзка на задвижването на дросела. Колкото по-голямо напрежение, толкова по-голям въртящ момент, толкова по-свита пружина, толкова по-отворена клапа. А окончателната корекция да е по датчика за положение - за информация на компютъра. Иначе - поляритета постоянно би се сменял - при всяко отпускане на педала. И тогава значението на пружината е значително по-голямо. И "нулевото" положение с времето би се изменило, това също е една от причините да се избягва използването на пружини работещи едновременно и на разтягане и на свиване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 20:38

На дросела калибровката е такава че рядко ще му се наложи да дозатвори, но може да го направи, при нужда. Примерно студен двигател, запален в много студено време, и нужда от преобогатена с бензин смес, за да стопли, или да стабилизира празния ход. В повечето време мотора я дърпа тая пружина към отворено положение. Според датчика на хол, в дросела на контакт стойността беше по спомен ненулева и то от рода май на 7-11% (ще излъжа че не помня и не ми се рови за стари данни). Т.е. на датчика абсолютната нула би трябвало да при крайно затворено положение на клапата, което излиза на обратното усилие срещу положението в покой на пружината. За да спестят ресурс на мотора на дросела, прости подават импулси с конкретен волтаж към мотора, да преодолее пружината и да докара клапата на нужното място и евентуално да остане там. За връщането едва ли има ситуация в която на дросела да му се наложи да помага на пружината, но ако има такава ситуация може да го направи. В останалото време с обратния поляритет и нисък волтаж коригира празния ход, за да е стабилен и да си влезе в рамките на екологиите или каквото трябва да се направи по орношение на горивната ситуация.

offtopic.gif
Заблатихме и тая тема...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4927
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 20:50

Защо да е заблатена. Ако действа така - пружината може да е причина за подобни пулсации на оборотите. Тя деградира с времето - изменя си характеристиката и "нулевото" положение - както го описвате - положението към което се връща при липса на управляващ сигнал.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от ufer » 13 Юли 2023 21:26

Като взема в предвид, че новите коли ги произвеждат със строго определен ресурс (кратък живот), май на колегата ще му трябва направо нов дросел. Миналият век можеше да се ремонтира почти всичко, а сега всичко е капсуловано и се сменят само цели възли... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 21:28

Човека се оплака че не му пали колата, ние изплескахме 2 странци теория за работа на дросела....
Нулевата позиция компютъра си я взема още на контакт, колко (не) се е върнала пружината не е болка за умиране, защото през дебитомера и ламбда сондата ще компенсира с още бензин, екстра въздуха който минава през дросела. Малки и може би не толкова малки девиации ще ги компенсира с ток към мотора и гориво. Големите вероятно ще опита с мотора да помага на пружината, и ако съвсем не стане "ще викне хеликоптера".
Има 4 грешки - отворена верига в мотора на дросела, късо съединение в мотора на дросела, мисля другите да бяха за липсващ датчик за положението на дросела (отворена верига или късо съединение) и за заседнал дросел, при превишаването на лимита на амперите към двигателя.
А и пружината е наистина сериозна като твърдост.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 21:34

ufer, дросела ако се е предал ще има грешки записани и хеликоптер на таблото. ЕЦМ-а следи за консумация от мотора, късо или отворена верига във веригите на датчика на Хол и на моторчето, и мисля да имаше и грешки за некоректни или непостъпили навреме данни. Оставете го за накрая проклетия дросел - на моя кенеф нов струва почти 1800 оригиналния. Полските ментета са по 400-800 лева. Не го вкарвайте във скъпи филми човека. Някъде има дишаща гумена простотия или вакуум които не работи. Тия мотори май страдаха и от вакуумната помпа, която беше електрическа. Не съм механик и не съм чел каква ѝ е ролята.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4927
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 21:45

Ламбда сондата при стартиране на двигателя - не може да каже нищо. Дебитомера при въртене на стартера - когато разхода през него е много малък процент от номиналния - може да показва с голямо отклонение. При стартиране - в това отношение двигателя действа "полу на сляпо" - съобразно това какво му е заложено изначално.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от ufer » 13 Юли 2023 21:46

Таро, аз съм последният, който би посъветвал някого да влиза в скъп филм, затова казах само подмяна на пружината. Сега се върнах в началото и не видях на колко хиляди е колата, но все пак е от 2009. Това вече не е малко и тези корекции, които би правил софтуера, може би не са същите като на нова кола и просто вече да не са достатъчни. Все пак колегата има сериозна дилема и дано да има късмет... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 22:06

Не е и пружината. Щеше да хълца и да се ослушва като прасе в тикви, като ѝ даде газ докато докара позицията на дросела и сместа, че да се изстреля.
За какво може да служи електрическа вакуумна помпа, освен за спирачките? Няма турбо да го бута вакуум, EGR също. Има 2 vacuum switching valve. Единия отива към резервоара и канистъра. Другия? И двата влизат в коюектора. Има и добре известния valvematic контролер, който вероятно е от срамежливите....
Има много неща във входящия колектор, които могат да дишат, не знам и кое може да реже горивото, но и да му е проблем температурата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

knele666
Мнения: 23
Регистриран на: 28 Юли 2014 14:53
Благодарил/а: 4 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от knele666 » 26 Юли 2023 18:35

Здравейте отново , пиша късно защото до сега беше в какъв ли не сервиз, връщам се от майстора два дена на компа закачена, на бензин на газ на всичко , данни на живо, и НИЩО не могат да хванат дигнаха ръце и казаха че нищо не могат да разберат и всичко и е наред , просто е перфектна , но не пали веднага 😁🤣🤣, отказаха са пичовете и пари не искаха чувстваха се гузно но аз оценявам усилията им наистина се постараха.
И сега отвиха капачката на резервоара да видя дали ще има променя, но сега пак опитах с отворена капачка и пак същото върти върти върти върти подавам газ и тогава запалва, 😣😣😣😣

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Hursa и 47 госта