Страница 1 от 2

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 14 Юни 2023 22:36
от karatista
Здравейте!

Авенсис 2007 2.0д 126
След сваляне и качване на стартер колата дава грешка p0122 свети чек, няма мощност и не вдига повече от 50км/ч. Изтрих грешката, но пак ми излиза.. Преди да започна свалянето първо откачих акумулатора, след което всички букси пречещи да извадя стартера.. Откачих и тези на егр-а, ноо всички старателно закачих по местата..не би трябвало да има проблем с кабелите и буксите. Също така и маркучите под самият егр и едно вакум маркуче, но всичко си сложих по мястото.Те буксите са различни няма как да се объркат.. Някой имал ли е този проблем или да ме насочи как да оправя тази поразия.... unsure.gif
viber_изображение_2023-06-14_22-12-38-428.jpg
viber_изображение_2023-06-14_22-12-38-428.jpg (468.02 KiB) Преглеждано 4769 пъти
[/b]
viber_изображение_2023-06-14_22-09-15-741.jpg
viber_изображение_2023-06-14_22-09-15-741.jpg (501.63 KiB) Преглеждано 4769 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 14 Юни 2023 23:12
от memorex
Буксата на MAP сензора да не е разкачена

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 14 Юни 2023 23:25
от mapamop
Грешката води по-скоро до откачена букса на дросела или на педала на газта. На педала на газта няма как да се откачи откъм коша на мотора, така че по-скоро е тази на дросела. Според каталозите дросела е някъде в зоната на стартера:
► Виж съдържание

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 14 Юни 2023 23:37
от karatista
Закачени са и двете. Само,че това нещо на горната схема- 94152 20801 го извадих защото също ми пречеше, но после го сложих на мястото му с двете кръстати болтчета. Възможно ли е докато се е размяткало да е замърсено или повредено някак.
аАсС.jpg
аАсС.jpg (3.21 KiB) Преглеждано 4741 пъти
Забравих да добавя,че от 1 година егр е изключен софтуерно..

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 14 Юни 2023 23:51
от mapamop
EGR вдига други грешки. Тук в случая има отворена верига във датчика за позицията на дросела или във едната верига на потенциометъра на педала за газта. Педала за газта е опроводен по презумпция вътре в купето, и е малко вероятно той да е проблемен. Не че не може да се е износил потенциометъра, ама едва ли в този случай това е причината. По-скоро недозакопчана букса, като си го откачил от дросела тоя датчик може и да се е повредил, или не е поставен плътно на мястото си.
Проблема е че този сензор не подава данни в допустимите граници, или изобщо не отговаря по линията. Четиво:

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 00:15
от karatista
закопчан е, плътно на място..остава зацапване/ повреда пък не съм го удрял или нещо такова...как да се ориентирам, токаджии в моя град нема, вариант да го замеря.. ше ходя да го сваля да огледам нещо пропуснато..

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 00:22
от vfr800
Объркал си положението на TPS_а . Да знам, че е дизел , но има TPS, защото има дросел. Не си го сложил правилно и въпреки, че педала отчита , че не си подал газ дросела отчита , че е отворен. Или обратното. По-принцип на японски кола/мотор, боядисани болтчета се пипат само след като се маркира много точно позицията на елемента , който крепят.

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 00:28
от mapamop
Във файла който ти качих има на кои букси и кои крака на буксите, какви показания трябва да излязат. Измери го тоя TPS, и после според зависи от резултатите.

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 00:48
от karatista
Не съм много в час с токовете, но успях да измеря това;
1up.jpg
1up.jpg (597.2 KiB) Преглеждано 4719 пъти
Използвайки маса от двигателя само в това гнездо има ток. В другите не.


Иначе ето снимки и на сензора и там, дето ляга..
2up.jpg
2up.jpg (471.62 KiB) Преглеждано 4719 пъти
3up.jpg
3up.jpg (506.89 KiB) Преглеждано 4719 пъти
vfr800,
Болтчетата не бяха боядисани..и не виждам как може да се промени нещо, то си има изливка и сензора ляга перфектно не може да се върти. Болтчетата само фиксират да не бяга назад..или поне аз така го виждам..

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 07:08
от iovkito
Този сензор не се маха при сваляне на стартер.

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 07:38
от mapamop
Сглоби всичко в търговски вид. Извади клемата на акумулатора. Извади жабката. Разкопчей буксите от файла на горивния компютър и измери съпротивленията на крачетата на буксите от файла. Свери си резултатите с тези които трябва да излязат. Мери се съпротивление при закачен и монтиран сензор на кабела, спрямо маса / купето. Сондите ги забиваш на гърба на буксата, а не отпред, за да не разкрачиш терминала. Изчети целия файл внимателно, а не само каквото ти е интересно - рискуваш да пребиеш горивния компютър и там става мазало.

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 10:43
от karatista
Проблемът е решен. Забелязах,че сензорът има две срещуположни ленти, нещо като белязки.. Вътре в дроселът също има две, които отговарят по размери на тези на сензора, обаче при слагането се разминават с 45 градуса. При изваден сензор реших да включа на контакт и тези в дросела се завъртяха на друга позиция, сложих сензора, буксите и лампите на таблото изчезнаха, колата се изтреля ..
Между другото съветвам хора, дето не са си направили профилактика на стартера да го направят. Ефектът е поразителен, след като се разглоби и смаже навсякъде с правилната грес.

Също така искрено благодаря на всички взели участие в темата, има и добри хора в нашето узлобено общество! :cheers: :cheers: :cheers: worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 11:00
от Akima
vfr800 написа: 15 Юни 2023 00:22По-принцип на японски кола/мотор, боядисани болтчета се пипат само след като се маркира много точно позицията на елемента , който крепят.
Абсолютно правилно, но за съжаление няма кой да слуша/чете. :whistle:

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 11:01
от iovkito
Тези авенсиси са фабрично с някаква смазка, която много бързо изсъхва и започва да върти мудно. Моя го свалих на 250 000км за почисване и смазване, наистина разликата е голяма.

Пробем след смяна на стартер..

Публикувано на: 15 Юни 2023 11:14
от mapamop
Офтопик
Това важи ли и за "бензиновите" стартери?
На 4 пъти след дълъг престой не запалих от първия път, със еднократно късо изщракване, и след това на втори опит запалих. В последните 3-4 дни запалвам от първия път, но със осезаемо "замисляне" преди да запали.