[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 28 Май 2023 18:11

В крайна сметка и аз извадих "късмет" да ми светне лампата за авария....
Преди малко ми светна "светата троица": Check Engine ( MIL ), ABS, VSC OFF, TRC OFF. Бях далеч от вкъщи и единствено имах Тhinkcar Pro и ELM327, та си дръпнах грешката с Thinkcar-a:
P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low , Current

След малко ще слезна в гаража да я закача на Techstream и ще видя той какво ще покаже. За момента имам само това от PDF-a налице.
Всякакви идеи ще са добре дошли. За момента заподозрените са: дросел, някое реле което има отношение към захранването му и кабели...
Прикачени файлове
1,Toyota Lexus,Avensis,2004,SB1ER56L70E147174,989140401146,1685281671,(1).pdf
(154.94 KiB) Свалено 56 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7133
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от Akima » 29 Май 2023 10:18

Ако пробегът е голям има вероятност дроселът да е "приключил".
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 29 Май 2023 10:54

Снощи се изля брутален дъжд-потоп и отложих издевалтелствата. Днес по някое време ще сляза в гаража, ще си сменя дросела с другия от кашона с чарковете и тоя ще бъде трапаниран. Надявам се да не излезнат кабели....
Ако не са кабели заподозреният е електрическия мотор на дросела - вероятно четки ако не е безчетков.
По-късно ще продължа със писателската дейност и със снимките. Така или иначе тоя дросел е прежален вече.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 29 Май 2023 15:23

Преди малко смених дросела.
Фактите - днес си запали нормално, както и вчера след изгасянето. Вчера китайчето не успя да изтрие грешката, днес само на контакт през Techstream грешката въпреки че беше маркирана като "Present" се изтри. Това още със "стария дефектен" дросел. Записах показанията от freezeframes преди да затрия грешката (в пдфите са). После запалих с него - всичко си беше нормално, въпреки че я изфорсирах на място докъм 5000-6000 оборота няколко пъти поредно. Лампата така и не светна...
Смених дросела. По крачетата му има съвсем лека и дискретна патина, но не е като да е текла вода в буксата. Крачетата на буксата доколкото се виждаха нямаха следи от нагар и дебела патина, като от сериозен теч на вода. Снопа с кабелите на дросела доколкото се виждаха под изолирбанда с премахната гофра си изглеждат цели. Нещо не ми хареса особено уплътнението срещу вода и влага на буксата на дросела - вероятно ще се заям и ще го сменя, когато намеря подходящо.
Не остана време да сцепя дросела, но ако не довечера тия дни няма да му се размине. Ако на някой му е интересно така изглежда отвътре (снимката е стара, преди да го херметизирам).
► Виж съдържание
PDF-и със показанията от FreezeFrames и последващи живи данни след смяната на дросела. Не се сетих да пусна живи данни преди смяната....
Прикачени файлове
datalist.pdf
(193.41 KiB) Свалено 38 пъти
FF-Engine.pdf
(310.88 KiB) Свалено 30 пъти
FF-ABS.pdf
(183.79 KiB) Свалено 53 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 29 Май 2023 22:11

Още факти които не облекчават ситуацията:
- в сервизното ръководсво пише това, и измерих 8.8 Ома:
Screenshot 2023-05-29 215245.png
Screenshot 2023-05-29 215245.png (81.25 KiB) Преглеждано 1885 пъти
- крачетата в буксата не ми изглеждат фатално окислени:
► Виж съдържание
- извадих и разглобих моторчето. Четково, не е невъзможно да му се сменят четките, колектора не ми изглежда да е много набит с прах от четките, вътре в самото моторче няма наслоен прах от четките, самите четки имат оставащ материал някъде към 2/3 от хода на пружината преди да не може да ги притисне:
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

АТР
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
Местоположение: Русе
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от АТР » 29 Май 2023 22:48

След като буксата е добре, а зъбчатките контактуват добре по цялата периферия и четки има, трябва да се обърне внимание на състоянието на ротора където трие четките. Ако той се е изтрил е възможно и там да е ключа от палатката.

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 29 Май 2023 23:21

Не изглежда да има вид да се заяждам с него. Утре ще го измия с контактен спрей. Гадното е че не мога да освободя пластмасовия държач от монтажната пластина отгоре. Не виждам как да махна зъбното колело от оста за да излезе. Утре ще меря съпротивлението и директно на краката на моторчето. В капака има 2 гадни контактни пластини за преход от буксата до краката на мотора и може те да се гъбаркат. Намират се на снимката от по-предния пост, отвътре на капачето, вдясно както е снимката.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от slowtraveler » 30 Май 2023 08:06

Според мен трябва да тръгнеш по кабели и куплунзи... Вероятно ако моторчето не даваше добър контакт с четки и т.н. - нямаше да ги имаш тези 8.8ома на куплунга му.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 30 Май 2023 08:56

slowtraveler написа: 30 Май 2023 08:06 Според мен трябва да тръгнеш по кабели и куплунзи...
Вероятно. Освен ако все пак преди една година не съм защипал буксата в коша на мотора докрай. Имам леки подозрения че ако беше тя щеше да се обади доста по-рано. Другият възможен вариант е някоя от кварталните котки които спят на мотора отгоре, да е надрала някой кабел. Вчера си видях изолацията на маркуча за картерните газове че е надрана доволно от котешки нокти. Оная пищялка е пунта-мара.
Ако не друго поне видях че не му заминава толкова драстично ресурса на тоя платинения дросел.
Следобеда ще оставя размерите на четките да ги има тук.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

АТР
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
Местоположение: Русе
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от АТР » 30 Май 2023 09:24

Имах предвид контактната повърхност срещу четките е възможно да е изпята песен. Виж я да ли е гладка.
Съпротивлението щом е точно няма смисъл да търсиш за пукнатини и слаби връзки по пътя след буксата и окисления според мен.

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 30 Май 2023 09:52

За чисто архивни цели размерите на четките са:
Ш:3,4мм х В:7.3мм х Д: ~10mm
Китайския ми шублер е възможно да бърка с +/- 0.1мм, но не ми се слиза до гаража за истински. 10мм е дълбочината на канала от ръба на пружината до колектора. Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална. Вижте снимките горе.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от slowtraveler » 30 Май 2023 19:16

mapamop написа: 30 Май 2023 09:52 Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална.
На силовите двигатели често е метална сплав - достатъчно мека за да не наранява колектора, но и достатъчно 'яка' за да провежда силов ток и да не искри/прегаря. На стартерите май също са такива.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 30 Май 2023 21:03

Сега ако някой даде жокер каква може да е като тип ще е супер.
Рано или късно тия четки ще сеършат и над 1000 лева цена на дросел за 2 четки са си простотия. Не видях по тях да има маркировка...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4080
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 292 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 04 Юни 2023 18:22

Шах с пешката от днес:
Направих си "специално приспособление тип МосШШче"
от стара чистачка. Извадих клемата на акумулатора и окъсих двата терминала от горната картинка. Извадих и конектора на горивния компютър.
На буксата на дросела измерих 0.2 ома съпротивление.
На пиновете на буксата на горивния компютър излезе съпротивление от рода на 0.3-0.4 ома. Не успях да се закача много плътно на крачетата на буксата че са много дребни, но предполагам и този резултат не предполага да има повредени кабели. Колата ми определено навлиза в зоната "дърта барака" - гофрата на кабелите на дросела се натроши, та се наложи да кирилизирам - сцепен полиуретанов маркуч 6мм и тиксо за външен монтаж на открито.
Нямам логичен отговор защо излезе тая грешка. Понеже не вярвам в случайности, ще събера стария дросел и ще го върна обратно. Гадното е че ще си возя дросел в багажника. Добре че си купих комби tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от memorex » 04 Юни 2023 18:40

images.jpeg
.
Жиците към обувките се сговняват и стават подобни ексцесии
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 119 госта