Avensis 1CD-FTV форсира се сама
Публикувано на: 22 Май 2023 10:43
Здравейте,
ще опиша накратко ситуацията - тръгвам на път през проход. На една дълга права по баир натискам колата на пълна газ на трета, колата си набира, всичко точно. След 3000 оборота обаче колата нагоре просто спря да набира и тягата изчезна(без да вдига повече обороти) първоначално си помислих - съединителя започна да приплъзва. Да обаче като изключих от скорост колата започна сама да се изфорсира сама с тресене до към 4000 и малко. Трябваше да бутна скорост че да не стане.... После я карах леко, нормално, нямаше проблем. След един два километра ситуацията се повтори. Изкачих прохода, отбих на равно, колата си работеше нямаше проблем. Прибрахме се, но преди да я паркирам вкъщи, ми се наложи да се отбия до едно мястно ( в града и след ситуациите преди това със самофорсирането не е имала никакви подобни случки, въпреки че на няколко пъти я натисках, нямаше проблеми), загасих колата, постоя 5-10 мин. и след това запали много трудно, въртя поне 5-6 секудни и не запали от раз, а едно такова лигаво, като че изобщо не и се палеше. Като я паркирах пред нас я палих поне 5 пъти и си запали нормално. Повече не съм я карал. Захачих я на компютър и ще прикача снимки.
Бележка: Прави ми впечатление от известно време насам, на престояла една нощ без палене кола, при вадене на щеката за масло се чува едно бълбучкане. При последващо вадене няма подобно нещо.
Масло по принцип колата не харчи, никога не съм доливал. При вадене на щеката се омаслява и не мога да видя колко точно е маслото, но има. (понеже имам някакви съмнения).
Във времето ми е излизала грешка Р0093 на няколко пъти, но при много специфични условия (качване на бордюр например, при заигравка със сединителя и газта), беше ми обяснено нещо свързано със дюзите и връщащата нафта, интервренции относно това не са правени. Чистил съм я когато ми е излизала с китайски OBD, последния път я закачих през компютъра, не съм я трил нарочно, стоеше си в паметта, но гледам я няма сега ( за 4 години е излиазала 3-4 пъти).
Колата е на 240 000 км. кара се с масло 5w30, сменено е преди около 5000км. Авенсис 2005 2.0 116hp. с един SCV клапан. Турбото е сваляно и чистено преди окололо 25к км. понеже имаше зацапана геометрия.
СНИМКА
Моля за някакви идеи и помощ.
ще опиша накратко ситуацията - тръгвам на път през проход. На една дълга права по баир натискам колата на пълна газ на трета, колата си набира, всичко точно. След 3000 оборота обаче колата нагоре просто спря да набира и тягата изчезна(без да вдига повече обороти) първоначално си помислих - съединителя започна да приплъзва. Да обаче като изключих от скорост колата започна сама да се изфорсира сама с тресене до към 4000 и малко. Трябваше да бутна скорост че да не стане.... После я карах леко, нормално, нямаше проблем. След един два километра ситуацията се повтори. Изкачих прохода, отбих на равно, колата си работеше нямаше проблем. Прибрахме се, но преди да я паркирам вкъщи, ми се наложи да се отбия до едно мястно ( в града и след ситуациите преди това със самофорсирането не е имала никакви подобни случки, въпреки че на няколко пъти я натисках, нямаше проблеми), загасих колата, постоя 5-10 мин. и след това запали много трудно, въртя поне 5-6 секудни и не запали от раз, а едно такова лигаво, като че изобщо не и се палеше. Като я паркирах пред нас я палих поне 5 пъти и си запали нормално. Повече не съм я карал. Захачих я на компютър и ще прикача снимки.
Бележка: Прави ми впечатление от известно време насам, на престояла една нощ без палене кола, при вадене на щеката за масло се чува едно бълбучкане. При последващо вадене няма подобно нещо.
Масло по принцип колата не харчи, никога не съм доливал. При вадене на щеката се омаслява и не мога да видя колко точно е маслото, но има. (понеже имам някакви съмнения).
Във времето ми е излизала грешка Р0093 на няколко пъти, но при много специфични условия (качване на бордюр например, при заигравка със сединителя и газта), беше ми обяснено нещо свързано със дюзите и връщащата нафта, интервренции относно това не са правени. Чистил съм я когато ми е излизала с китайски OBD, последния път я закачих през компютъра, не съм я трил нарочно, стоеше си в паметта, но гледам я няма сега ( за 4 години е излиазала 3-4 пъти).
Колата е на 240 000 км. кара се с масло 5w30, сменено е преди около 5000км. Авенсис 2005 2.0 116hp. с един SCV клапан. Турбото е сваляно и чистено преди окололо 25к км. понеже имаше зацапана геометрия.
СНИМКА
Моля за някакви идеи и помощ.
