Страница 1 от 2

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 15:05
от Ri3zar
Здравейте.Предстои ми смяна на двигателя на Авенсис Т25 2008, 126 к.с. D4D
Търся да купя но ми казаха да гледам номера на двигателя да съвпада със стария номер?
Въпроса ми е всички букви и цифри ли трябва да съвпадат или само някои?
Моя двигател е 1AD5416802

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 15:18
от mapamop
Номера не мисля че съвпадне на 100% - всеки двигател си има уникален номер. Сверете си по VIN номерата на вашия и на донорния - блок, глава, дюзи, турбо, останалата периферия. От двата VIN-a си сверете минимум кодовете на двигателя, като за начало. Самите номера на двигателите ако са произведени в различни години може да нямат обща точка, но еднаквите ОЕМ номера ви гарантират че са еквивалентни.

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 15:36
от Ивайло Димов
Ако взимаш само ДВГ ти трябва точен номер ,за да ти съвпадне периферията и ЕКУ

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 15:58
от vfr800
кода на мотора е важен, другото ще го прехвърлят. 1AD те интересува.

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 16:08
от Ивайло Димов
1AD го има със и без DPF под Евро 5 и 4 съответно ,важно е да се уточнява за да не се налагат допълнителни разходи

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 17:19
от Ri3zar
Нямам представа какво е ЕОМ и ЕКУ?
Ако някой може да даде линк каде мога да проверя дали ще съвпадне VIN номера на двигателя?
В моя случай ще използвам само блока ,бутала и картера и глава...Другите работи ще се ползва от моя двигател...
Надявам се да се получи... bow.gif

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 17:21
от Ri3zar
Ивайло Димов написа: 14 Май 2023 16:08 1AD го има със и без DPF под Евро 5 и 4 съответно ,важно е да се уточнява за да не се налагат допълнителни разходи
Доколкото знам 2009 има със същия мотор но се води Евро 5...Моята е 2008 Октомври и се води Евро 4

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 17:27
от Ri3zar
mapamop написа: 14 Май 2023 15:18 Номера не мисля че съвпадне на 100% - всеки двигател си има уникален номер. Сверете си по VIN номерата на вашия и на донорния - блок, глава, дюзи, турбо, останалата периферия. От двата VIN-a си сверете минимум кодовете на двигателя, като за начало. Самите номера на двигателите ако са произведени в различни години може да нямат обща точка, но еднаквите ОЕМ номера ви гарантират че са еквивалентни.
Попаднах на няколко двигателя внос от Англия кадето типа на двигателя в талона не е написан,има само цифри .В действителност на самия двигател си е написано 1 AD но ми прави впечатление че всички цифри почват с 44...А Европейските с 1 AD 54...
Дa помогнеш с някой линк където мога да сравня двата двигателя?
Всъщност на мен ще.ми трябва гол мотор имам идея да ползвам моите части...дюзи ...турбо и т.н.Даки ще се получи ?

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 17:44
от mapamop
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota
http://japan-parts.eu/
http://www.catcar.info/toyota/?lang=en
https://toyota.epc-data.com/
https://toyota.7zap.com/en/eu/

харесай си сайт...
Предполагам че поне Partial Egine Assembly, Short Block Assembly, Cylinder head трябва да ти съвпаднат за да се получи. Номерата за различните региони и години може да са различни, но еднакви ли са ОЕМ номерата не би трябвало да има драми. Ако не си си намерил мотор, мисля че моя моргаджия тантурка един без периферията от над година и ще е щастлив да го ритне на изгодна цена и за двама ви.
VIN на донора който имам предвид: SB1ED56L60E027896 , но трябва да го проверя дали не заминал на вторични суровини тоя мотор.

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 19:51
от Ивайло Димов
Год
2007
Двигатель
2000CC DIESEL TURBO
Класс
TECHNICAL TYPE
Код двигателя
1ADFTV
Кузов
WAGON
Модификация
ADT250L-AWFEYW
Регион
Европа
Рулевое управление
Левый руль
Тип коробки передач
МКПП
Тип кузова
Универсал
Трансмиссия
MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT
VIN / FRAME
SB1ED56L60E027896


Ще пасне поне според мен де :cheers:

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 21:52
от mapamop
Донора е със DPF, на колегата по номер на рама излиза че е без. Има разни "дребни" разлики които мисля че осират пейзажа:

ENGINE ASSY, Partial: 19000-0R031 / 19000-0R040->19000-0R041->16261-0R080->16279-0R040->16283-26011->26100-26020->96136-41051 (!)
BLOCK ASSY, SHORT: 11400-0R030->11400-0R080->11302-0R020 / 11400-0R030->11400-0R080->11302-0R020
HEAD SUBASSY, CYLINDER: 11101-29585 -> 11101-09385 / 11101-09365->11101-29565->11101-09365 (!)
COVER SUB-ASSY, CYLINDER HEAD: 11201-26060-> 11201-26061 / 11201-0R011->11201-26060->11201-26061
BLOCK SUB-ASSY, CYLINDER: 11410-09380->11410-29395 / 11410-09250->11410-09380->11410-29355->11410-29395
COVER SUB-ASSY, TIMING CHAIN OR BELT: 11302-0R011 -> 11302-26020 / 11302-0R011 -> 11302-26020
TRANSAXLE ASSY, MANUAL(CODE EA61): 30300-2D151 / 30300-2D151
INJECTOR ASSY, EXHAUST FUEL ADDITION: N/A(!) /23710-26010 ->23710-26011 (!)

Преди знака "/" са каталожните номера на колегата, след него са на донора. Там където има (!) съм намерил несъответсвия, номерата предхождани от "->" са заменящи на предния.

Смяна на двигател

Публикувано на: 14 Май 2023 22:48
от vfr800
Главите имат малка разлика в горивната камера и на тези с DPF има отвор за дюза на 4ти цилиндър откъм изпускателния колектор. В неговия случай не е проблем, защото той няма DPF и просто ще запушат дупката.

Смяна на двигател

Публикувано на: 15 Май 2023 00:42
от mapamop
vfr800 написа: 14 Май 2023 22:48 има отвор за дюза на 4ти цилиндър откъм изпускателния колектор. В неговия случай не е проблем, защото той няма DPF и просто ще запушат дупката.
Не съм сигурен на тоя мотор даже дали не стои петата дюза. Въпросът е в дългосрочен план добре ли е незакачената дюза да си стои "за тапа"? Или направо да си ползва неговата ако е здрава, върху блока от донора?

Смяна на двигател

Публикувано на: 15 Май 2023 10:31
от vfr800
Варианти колкото искаш въпроса е до колко ще им се занимава на монтьорите , че те напоследък всичките гледат само пари да взимат и като има сложен казус бягат с 200 щото разбираш ли не им излизала сметката..........

Смяна на двигател

Публикувано на: 15 Май 2023 12:20
от iovkito
Тя сметката наистина не излиза вече с тежките ремонти. Да не говорим и за замяна на двигател, който има различна периферия и трябва да се мисли по въпроса с дпф и пета дюза.