Съскането

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 02 Май 2023 21:25

Здравейте. Светна чека на тойотата ,корола 1,6 vvti бензин 2003. Все още нямам диагностика но на първо четене ми направи впечатление следното. Като подам газ от жилото отпред при двигателя се чува ясно и силно съскане като то се чува още преди двигателя да си промени оборотите. Като се увеличат и спира. Понякога при натисната спирачка падат оборотите и имам съмнения че може да има спукан маркуч. Тия дни ще огледам, някой има ли предположения на база на мен ми се случи същото или да ровя наред. Благодаря отсега.

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 02 Май 2023 21:51

Гарнитура на дросел - остаряла и се е смачкала. Изпуска.
Гарнитура на входящ колектор - остаряла и се е смачкала. Изпуска
Маркучите за картерните газове и за маслените пари на клапаните - напукани и сцепени.
Големия маркуч между въздушния филтър и дросела - охлабен, съсан
Маркучите между входящия колектор и сервото на спирачките - напукан, сцепен.
Маркучите между входящия колектор и VSV клапана, след това от него към canister-a, след канистъра (филтъра с активния въглен) маркуча към тръбичката под купето към резервоара за бензиновите изпарения. Напукани, сцепени.

По-малко вероятни причини, но не са невероятни:
Спукан входящ колектор
Проблемна мембрана на сервото за спирачките или гуменото уплътнение на тръбичката за вакуума към входящия колектор.

Маркучите и гумените изделия се пробват най-лесно като ги напръскаш с контактен спрей примерно и следиш дали ще се повишат оборотите....

Картинка трябва ли ти? Или ще ги намериш? (без заяждане, но чак утре най рано ще снимам и оцветя снимката). Не е ясно от профила какви са годината на производство и кода на мотора на тая кола. По презумпция няма газова уредба, и мотора е 3ZZ-FE.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 02 Май 2023 23:09

Благодаря за бързия отговор. Честно казано засилих се да добавя инфо към профила ми но и аз не знам кода на двигателя. Само бензин е. Ще дам на жената моята кола за утре и ще видя да махна капака на двигателя за да огледам. Това за падането на оборотите при натисната спирачка много рядко го прави. Но и то според мен ще е накъде нещо спукано но не съвсем. Но това сега много ме хвърли във чудо защо съска още преди двигателя да се развърти. Досега все дизелови коли съм правил пък сега сме със две бензинови. Инструменти имам бол, не ме е страх от разглобяване на нищо. Това със контактния спрей е добра идея, ако не изкочи нищо тотално видимо ще го пробвам. А че ще трябва да си взема поне диагностика за четене на грешки това е ясно. Ще видя утре какво ще открия.

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 02 Май 2023 23:51

Като е задържан педала на спирачката натиснат е нормално, в един момент да губи вакуум мотора и да изхълца. И при моята е така, и ако не се чува брутално съскане при натисната спирачка го отписваш засега.
За да съска при засмукване е нещо с голям пробив - виж дали е стегнат, уплътнен и не е скъсан "кюнеца" между филтъра и дросела. Има един маркуч посредата му на "щуцер" - виж дали е плътно вкаран и да не сцепен. Това е маркуча на маслените пари от капака на клапаните. Маркуча за картерните газове е в вътрешния ляв ъгъл на мотора (десен като си се навел пред мотора в коша), излиза от един щуцер който се развива с ключ 19 - виж да не е сцепен.
Вероятно тая кола прави и сериозен разход на бензин.... Аз съм с 1.8 мотора и в момента градския ми разход е от рода на 8.3-9.2/100.
Поне на "Автомобил" добави че е 1.6 след VVT-i и година....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 03 Май 2023 13:47

Такаааа малко ъпдейт. Оправих горе данните ще сложа и кода на двигателя 3ZZ .Огледах всеки маркуч и каквото може да се огледа и нищо видимо не намерих. Пръсках със спрей без резултат. Ще кача снимка на двигателя клип може би няма да може. Картерния маркуч влиза тия в капака на главата където е щуцера, навярно за изравняване на налягането,а газовете от маркуча отпред влизат директно в дросела. Обаче ме обзе друга идея възможно ли е звука като съскане да е от дюзите? Тоест при рязко подаване на газ те да впръскват повече гориво, рязко. Защото странно е първо да съска после двигателя да се развърти. Като се подава плавно няма съскане доколкото мога да чуя. Имам чувството че съм тръгнал по друг път който случайно се активира със светналия чек. Днес трябва да дойде диагностиката и ще видя какво ще покаже. Ако някой има със такъв двигател може да каже дали има такъв звук при него.
Прикачени файлове
IMG_20230503_111920.jpg
IMG_20230503_111920.jpg (503.24 KiB) Преглеждано 2319 пъти

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 03 Май 2023 14:03

Ще пробвам да кача видеото

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 14:18

1 - клапана го развий и го промий със спрей за карбуратори и въздух под налягане. Запушен е и е заминала гарнитурата на капака на клапаните (за смяна е). Виж маркуча дали не е сцепен.
2 - липсва болт и има теч на масло от гарнитурата. Може и да е сцепена, но липсващия болт предполага маслото надолу.
3. Маркуча е сцепен - сменя се с нов.
4. Виж тоя маркуч да не е напукан или сцепен. Съдейки по маслото горе - да.
5. Виж тия краища дали са прилепнали плътно и смени скобите ако трябва. Виж и тоя "кюнец" дали не е скъсан някъде.
Ромбовете - проследи ги тия маркучи и ако са нацепени ги смени - 6мм вътрешен диаметър, маркчуч за масла и горива с вътрешна оплетка от текстил. Аз ги купих от магазин за селскостопанска техника за общо 18 лева всичките.
Около капачката за маслото е яко олято с масло. Измий и смени или капачката или поне уплътнението с ново при наличието на нов теч.
От снимката толкова. За дросел и гарнитура на вх. колектор + чистене на дебитомера все още съм твърдо да се направи. Тая кола има и IACV на дросела, там има И гарнитура! 17-18 лева бяха преди година гарнитурите на дросела и на IACV.
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 964
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 03 Май 2023 15:25

Тоя звук го имам и при моята кола ,без грешки и напълно здрави всички маркучи ,разход 12/100 газ и перфектни обороти .Карай си колата :cheers: не го мисли толкова.

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 15:31

Ивайло Димов написа: 03 Май 2023 15:25 Тоя звук го имам и при моята кола
Тойота? Моята го имаше и се мъчеше да гасне по светофарите, и похапваше 11.5/100 бензин. Спрямо сегашните 8.3-9.0 си е доста генерална разликата. Има го и на Т22-ката на приятел и гасне ако не ѝ дава газ на празен ход - 1ZZ-FE, eквивалентен на тоя, само че 1.8. Съскането не трябва да го има със сигурност, особено на бензин.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 964
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 03 Май 2023 16:06

За сеата говоря ,но моята е с вихрови клапи в колектора .

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 16:14

Тази няма такива боклуци. И при нормални условия не съска, когато съска не е добре с разхода. Не е Се(р)ат - конструктивно е съвсем опростен двигател.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 964
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 03 Май 2023 16:18

Да ,тук без диагностика гадаем на сляпо .Това свистене при пробив по маркучите би следвало да е константа и цветомузика с оборотите и миризма на преобогатена смес от кюнците.

Аватар
mapamop
Мнения: 4043
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 16:25

Със сигурност късия трим на горивото е "в небесата" - вероятно над 8%, но още не е брутална пукнатината че да вдигне над 20% и да светне лампата че "вика хеликоптера да дойде" (MIL).
Даже и на клипа се вижда разпорения маркуч, зад дросела който влиза в колектора.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 03 Май 2023 17:12

Мале вие цяла диагностика направихте по снимка. По ред на номерата. Наистина маркуч номер 3 е единствения спукан но след скобата. Ще го смъкна за всеки случай. Липсващия болт е интересен. Това е болт шпилка на която се завива капака с глуха гайка. За съжаление се развива цялата шпилка, ще трябва да оправя гайката и да завия добре шпилката която държи и капака на клапаните точно там. Навярно маслото е от там. Мисля да смъкна колектора да сменя профилактично гарнитурата и да изчистя цялата област там от масло. Ще смъкна също и дебитомера и големия маркуч както и дросела да огледам по добре всички маркучи. Относно номер едно, там би трябвало да е шуцер но ще проверя със сигурност. Относно ромбовете, това там какво го играе горивен филтър ли или друго. Горивни тръби влизат във него но също и маркуч който минава през магнит вентил и отива в дросела. Той каква роля играе . Ще набавя нужните части като гарнитури и спрей, маркучите ще ги мисля обаче откъде ще ги намирам ако трябва смяна. Не съм във бг. За това гледам да набавя всичко което може да ми потрябва и всичко което може да се смени профилактично и тогава започвам. Утре ще закача диагностиката. Разхода докато я карах аз беше много добър градско около 7 -7,5 поне до преди пет месеца.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 964
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 03 Май 2023 17:15

Филтър за бензинови пари е ,водят го уж с активен въглен.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта