Едни дават ценни мнения от типа – колко е тъпа такава грешка, без да се е изяснило - каква е. Други – съветват да се чете ръководството. Но като закъсаш – често нямаш достъп до него (аз съм го сложил на телефона) или бързаш, често е зимата и си навън, и не ти се занимава с четене.
В ръководството на королата пише:
„Свържете положителната клема на кабела с положителната клема на акумулатора на вашия автомобил. Свържете другия край на положителната клема на кабела за положителна клема на акумулатора на другия автомобил. След това свържете отрицателната клема на кабела с отрицателната клема на акумулатора на другия автомобил и свържете клемата в другия край на отрицателния кабел към точка D.“ Дадени са илюстрации за двата типа двигатели с всички точки А, B, C, D. Но и без схемата се разбира. Ако няма лесен достъп до акумулатора, т. е. в случая до положителната му клема – както е при стария хибриден аурис и двулитровата хибридна корола – има клема изведена в двигателния отсек, покрита с капаче (трябва да я видите къде е).
За точка D е написано:
„Твърда, неподвижна, небоядисана метална точка, далеч от акумулатора и всякакви движещи се части, както е показано на илюстрацията.“ (Твърда, неподвижна, далеч от движещи се части – за да не се увлече кабела, ако се развърти двигателя, а и да не прескочи искра, ако няма плътен контакт, небоядисана – ясно, за да има добра ел проводимост.

)
След това:
„Стартирайте двигателя на втория автомобил. Увеличете оборотите на работа и поддържайте това ниво за приблизително 5 минути, за да заредите 12-волтовия акумулатор на вашия автомобил.
- Отворете и затворете някоя от вратите на автомобила, когато старт бутонът е изключен.
- Поддържайте оборотите на втория автомобил и стартирайте хибридната система на вашия автомобил, като поставите старт бутона в режим ON.
- Уверете се, че индикаторът „READY” светва. Ако индикаторът не светва, свържете се с упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или друг оторизиран специалист с подходяща квалификация и оборудване.
След като хибридната система стартира, свалете кабелите в обратния ред на свързването им.“
По-добре да се разбере защо е такава последователността и тогава не е необходимо да се помни. Няма никакъв шаманизъм. (И според мен, ако се внимава – няма проблем и да не е точно такава последователността. Най-вече да внимаваме да не свържем - "плюс" с "минус", че при по следващото свързване на "плюса" с корпус или "минус" - ще бъдем много изненадани

)
Свързваме първо положителните клеми. Ако свържем първо отрицателните, при свързването на положителните клеми с кабела (свързан с "плюсовата" клема) – евентуално може да докоснем детайли от другия автомобил или нашия – и да окъсим акумулатора през шасито (което е свързано с „минуса“ в случая), да прескочи искра, да запалим нещо, да се изгорим (дори нещо да се „завари“) или просто да ни стресне. (Едва ли електрониката ще пострада при такъв случай.)
При изключването – изключваме първо отрицателните клеми. Ако изключим първо положителните – отново с кабела, който ги свързва, можем неволно да докоснем нещо по автомобилите с него (преди да го изключим и от втората клема), а това „нещо“ е свързано с „минуса“.
Същата е последователността, ако се ползва „стартова батерия“ – плюс свързваме с плюс, след това минус с "корпуса" (а не с клемата, за да не „затворим“ веригата „само“ през „падналия“ акумулатор), при изключването – изключваме минуса от корпуса и след това плюса от „плюса на автомобила“.
Същата е последователността, пак по същите причини - и при не хибридни автомобили.
