Страница 2 от 2

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 19 Мар 2023 16:33
от gena_bs

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 19 Мар 2023 17:58
от BOz
А бе все тая коя клема ще вържеш първа и последна. Как и да ги връзваш, няма да направиш такава мизерия, като в темата. Тук генерално е сбъркано, а не детайлите.

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 19 Мар 2023 18:20
от Hursa
В книжката е дадено това:
"Поддържайте оборотите на втория автомобил и стартирайте хибридната система на вашия автомобил, като поставите старт бутона в режим ON."
А в клипа съветва - преди стартирането на "закъсалия" автомобил - да се изключи "даващия ток" автомобил. Ако се действа - така както е в книжката - дали не е възможно да се получи, това за което предупреждава в клипа. Генератора на "подаващия ток" автомобил работи на повишена мощност поради по големия товар и захранва системата на "пострадалия". Включваме системата - електрониката, отчитайки падналия акумулатор - също през инвертора захранва "12 волтовата" шина с повишена мощност. В резултат - сравнително висок ток и изгорели предпазители (или електроника).

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 29 Апр 2023 15:06
от shveda
Разменили сме полюсите по думи на сервиза,само че ние дори не сме разбрали.

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 29 Апр 2023 16:07
от slowtraveler
Както казва BOz, за електрониката и тока няма никакво значение кое кога ще го свържете и от това не може да възникне никакъв проблем...
Причината да се описва начин/последователност на свързване е съвсем проста и е свързана с минимизиране възможността за човешка грешка/пожар и т.н...
Затова и винаги при автомобила последно се закача 'масовият кабел' - дали плюс или минус - зависи кое конструкторът е избрал за маса (на времето имаше и автомобили с плюс на маса, ама съм забравил кои бяха).
Защото с кабела, който е на корпус всяко неволно докосване на корпуса не би дало системата на късо (големи токове, запалени кабели, искри и т.н.), а просто би 'включило консуматор дори и да е включен вторият кабел..
А ако не е вързан минусовият кабел и с плюсовият кабел допреш корпуса на автомобила, на който подаваш ток, няма как да се затвори веригата и това няма никакво значение...
Затова и правилото за подаване на ток е просто:
Първо връзваш плюсовият кабел (на автомобилите с минус на корпус - масовите в последните десетилетия автомобили) на единият автомобил, държейки другият плюсов край на кабела внимателно в ръка за да не допреш с него корпуса на автомобила. Проверяваш ВНИМАТЕЛНО кой е плюсовият куплунг на другият автомобил (там и да дадеш на корпус - все още проблеми няма)...
След като провериш още веднъж правилността на свързване, преминаваш към минусовият кабел..

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 09:49
от itzoa
Здравейте, събуждам темата във връзка с пристигането на моя хибрид (не е C-HR, a Yaris Cross, но принципа предполагам е същия), като гледам да си взема най-необходимите на първо време неща, а именно резервна гума и стартова батерия. И фолио на прозорците за предпазване на човека и батерията от жегата :)
Та понеже тук се коментира стартовата батерия, ще обясня защо я смятам за най-необходимо нещо за хибрида - Първо заради простия факт, че е завряна под седалката и е трудно да се вади и респективно да се зарежда, второ - доста по-малка е и всяко оставяне на врата за по-дълго време или музика, без да работи двигател води до скапването й.
Бях се засилил да взимам някаква 70 mai ps06 нещо си, което супер много го хвалят в емаг, но забелязах, че на всички от този род кабелчетата са супер късички и надали ще има как да я ползвам, поне според това описание:
https://ibb.co/D5QNzn6
Както виждате, разстоянието между земята (минуса) и плюса е голямо. Някаква идея дали ще мога да ги удължа?

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 09:59
от WoLF
Минуса от хубав болт си го вземи, има такива доста близо до +... Рядко ще е нужно да си даваш ток, но дори и тогава ти трябва съвсем малко да стартира компютъра и да отворят релетата към голямата батерия. Достатъчно е едно акумулаторче в една удобна чанта и хубави крокодили, тока съвсем не е голям :thumbsup:

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 19:34
от Hursa
Голямата батерия (с голям капацитет) - дава и малко, но може даде и много. Може да се използва и за други нужди. Може би този избор е добър, май и аз ще взема такава smile.gif
itzoa написа: 10 Юли 2023 09:4970 mai ps06
Но вие няма защо да бързате. Поне първата та и втората третата година малко вероятно да имате проблем с акумулатора. Вземете и удобни ключета за откачане на акумулатора - при мен, първия път като падна акумулатора - даде грешка и докато не се изчисти (при откачане на акумулатора) - отказваше да запусне системата. След изчистване веднага "стартира".
itzoa написа: 10 Юли 2023 09:49 завряна под седалката

Вярно ли акумулатора е под седалка. Коя?

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 21:32
от WoLF
Задна дясна...

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 21:34
от Hursa
Там е акумулатора? А къде е батерията?

Тойота C-HR не пали след дълъг престой

Публикувано на: 10 Юли 2023 22:49
от WoLF
До него, под остатъка от задните седалки tooth.gif